Gå til innhold
Hundesonen.no

Galastop mot innbilt

Huldra

Recommended Posts

Tulla blir innbilt etter hver løpetid, men hun får ingen fysiske symptomer, kun psykiske; dvs hun blir deppa, daff og matgal. Har noen opplevd at Galastop har virket mot sånne ting, og ikke bare mot melk i jurene? Min logikk er sånn at hvis Galastop fungerer på hormoner som skaper melk, og de hormonene er de samme som gjør min Tulla så daff, så vil det hjelpe mot daff-heten også. Eller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det er bedre for hunden om hun blir sterilisert! Mest sansynlig forsvinner ikke dette med alderen heller...

Hun har fått galastop nå, siste dose i går. Det var ikke meningen at dette skulle være noe vi gjør etter hver løpetid, men jeg ville prøve det nå og se om det virket. Vi konkurrerer jo i agility, og da er det upraktisk med daff hund, og sterilisering er jo ikke akkurat videre lurt å gjøre en uke før et stevne, og kanskje heller ikke rett etter en løpetid. Så galastop'en var liksom et lite håp vi hadde for akkurat denne gangen, i tillegg til at jeg selvsagt får litt lengre tid å bestemme meg på ang sterilisering. Har hørt og lest så mye, fra det ene til det andre, om hvordan de blir og ikke blir og at de forandrer seg og ikke forandrer seg, at jeg er blitt rimelig forvirret. Så sier dyrlegen en ting og noen andre flinke hundefolk noe helt annet.. Dessuten er sterilisering et veldig stort inngrep. Det er ikke akkurat som at jeg bare kan angre på det etter to år, liksom.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Galastop funket kun 2 ganger på Tini. Etter det fikk hun det tilbake dagen etter kuren var ferdig eller så stoppet den ingen ting. Jeg valgte kastrering og angrer ikke 1 sek. Hun ble en helt annen hund. Mye mer aktiv. Og mye gladere hund.

Det er det jeg liker med veterinæren min. jeg stoler på henne og jeg fortalte jo hvordan tini var. Og hun sa at jeg burde kastrere henne. Så da var det ikke noe mer spørsmål om det.. det var masse penger da. Men når hunden er så deppa og du ser a har det vondt blåser jeg i hva det koster.

Merka forskjell allerede 2 dager etter. Og har ikke hatt noe negatift med det.. Eneste vekta hennes. Men det skylles mest andre sykdommer og medesiner. selv.. hjelper ikke at hun er kastrert.. men hadde greid å holde a nede vis hun var frisk og ikke gikk på kortison..

Håper du finner ut av det. Det er ikke lett å bestemme seg når man hører forskjellige meninger og opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er reseptbelagt. :)

Trodde en stund at det funket, men gav det jo rett etter at løpetiden var slutt (ca en uke etter). Hun blir vanligvis verre og verre jo nærmere "fødsel" hun kommer, helt til hun føder (det er ingen tegn på at hun gjør det, hun graver ikke osv), og vips dagen etter "fødsel" er hun normal igjen. Men poenget er i alle fall at det ikke funket. Hun er verre enn noensinne! Har aldri sett henne så utafor før, det er rett og slett ekstremt. Nå holder vi på å prøve homeopati, men det er vel sånt man egentlig bør bruke forebyggende. Håper det hjelper, begynte på det i går.

Det er ikke helt greit å vite hva man skal gjøre, men nå føler jeg veldig for å kaste henne inn på et operasjonsbord i alle fall.. stakkars Tulla mi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...