Gå til innhold
Hundesonen.no

Speilrefleksklubben


Symra&Pippin

Recommended Posts

Jeg har et Canon EOS 400D som jeg fikk til bursdagen min. Har foreløbig bare kit-linsa, men skal kjøpe et nytt objektiv når jeg får penger. For tiden prøver ut de manuelle innstillingene, med varierende resultat. Her er noen bilder fra i dag:

Larveinvadert tre

050608008.jpg

050608013.jpg

050608009.jpg

Chili

050608027-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 242
  • Created
  • Siste svar
Larveinvadert tre

æsj æsj, er de tilbake i år også.. Jeg har noen tilsvarende bilder fra i fjor sommer...

Men, uansett! Melde meg inn jeg og da.

Har hatt speilrefleks siden 2001, men først digitalt i fjor, uken før påske.

Har altså nå et Nikon D40, med kit objektiv og 55-200 Nikkor.

030608_003.jpg

300508_020.jpg

300508_037.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er det så lyst at jeg kan bruke ISO 100-200 :lol:

66435-1212776398-0.jpg

Mye rart med dette, men alikevel liker jeg det. Må være et av de få bildene jeg faktisk liker av Emma i fart. Hun er utrolig vanskelig å ta bilder av i fart...

66435-1212776398-1.jpg

Sommertrær

66435-1212776398-2.jpg

Emma graver i sanda

66435-1212776398-3.jpg

Ramlet plutselig over denne men fikk bare tatt èt bilde før den avslørte meg og fløy vekk

66435-1212776398-4.jpg

Sommerrrr

66435-1212776398-7-l.jpg

66435-1212776398-9-l.jpg

66435-1212689478-2.jpg

66435-1212689478-7.jpg

66435-1212689478-14.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et Canon eos 350D som jeg kjøpte for..hmm.. Ja, det er vel nesten to år siden (oi, gått lang tid)? Er fornøyd med kameraet, men har "oppgradert" med et Sigmaobjektiv som jeg bruker stort sett hele tiden (18-55mm). Ellers har jeg et teleobjektiv (70-300mm) som jeg bruker på f. eks stevner eller når man går tur med hunder som gidder å løpe litt.

Var lærling et halvt år så plukka med litt tips derfra, men ikke noe jeg har noen stor nytte av når det gjelder hundefotografering.

Tar alt for lite bilder til at jeg klarer å holde det beste nivået vedlike, men blir brukbart allikevel. Tror jeg har en tendens til å eksperimentere for lite.

IMG_3401.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*melde seg inn*

Har hatt speilrefleks siden februar 2006. Først et Canon 350d, som ble solgt i fjor vår, så et nikon d70s som ble solgt i mars, og nå har jeg et 30d - og det er jeg grisefornøyd med. Har sikkert tatt noe sånt som 40 - 50 000 bilder oppigjennom, og aner ikke helt hva jeg gjorde før jeg fikk speilrefleks. Jeg bruker kun manuelle innstillinger, men har enda masse å lære.

d.jpg

karineoglassie-1.jpg

aceguckif.jpg

miakoserseg.jpg

minnievasser.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*melde meg inn*

Jeg hentet mitt nye (eller dvs si det er brukt av en annen, hele 5 ganger :P )Canon 350D kl 12.00 og nå er klokken 13.41, har allerede fått knipset noen bilder.

Ikke beste kvalitet siden jeg mare MÅTTE prøve litt, men jeg skjønner virkelig nå at jeg har kommet inn i en ny verden :lol:

forst02.jpg

forst01.jpg

Jeg har kun den Kit linsa EF-S 18-55, men skal bestille en zoom linse til etterpå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne trengt litt hjelp til linsetips. Jeg har bare kitlinsa, og jeg har begynt å se meg rundt etter ei ny, men jeg aner ikke hva jeg skal se etter. Jeg ønsker meg en linse som man kan zoome mer med, men noe annet jeg også savner litt er muligheten til å bruke en lavere blender(??) enn det jeg har nå.

Blir nok mest sannsynlig å kjøpe brukt, men finner jeg ei grei linse som ikke koster 4-5 tusenlapper kan det hende jeg kjøper nytt. Men jeg er fattig for tiden, har mye annet som egentlig burde bli prioritert først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottar linsetips med takk! Jeg har Canon EOS 350D, kit linsa og en 75-300 linse. Kunne tenke meg en mellomting mellom de. Digger den store linsa til å ta bilder av hunder som løper og ting som er litt langt unna, men kunne tenke meg en linse og så jeg slapp å gå så langt unna, om dere skjønner.... :lol: Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottar linsetips med takk! Jeg har Canon EOS 350D, kit linsa og en 75-300 linse. Kunne tenke meg en mellomting mellom de. Digger den store linsa til å ta bilder av hunder som løper og ting som er litt langt unna, men kunne tenke meg en linse og så jeg slapp å gå så langt unna, om dere skjønner.... :P Noen tips?

Er denne linsa jeg har tenkt å kjøpe, du er fornøyd med den? Er det snakk om å gå laaangt unna når du tar bilder med den linsa?

Edit, linsa er kjøpt, glede seg til den kommer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg glemte å skrive hvilken linse jeg har. Jeg har en Sigma 18 - 200 mm, og jeg digger den :lol: Men nå drømmer jeg om makrolinse da. Så det skal jeg ønske meg til bursdagen min i september (bah lenge til....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne linsa jeg har tenkt å kjøpe, du er fornøyd med den? Er det snakk om å gå laaangt unna når du tar bilder med den linsa?

Edit, linsa er kjøpt, glede seg til den kommer :lol:

Jeg er veldig fornøyd med den! Men det er ingen tvil om at du må litt unna, men det finner du jo ut av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Melde seg inn*Hva gjør jeg med alle skyggene i ansiktet her? Svart og hvit hund er vanskelig! Hvis jeg har med blitz synes jeg ikke de blir noe fine...

Jeg ville brukt Dodge Tool her og lysnet litt i de partiene som er helt sorte. Jeg jukser Big Time med bildene mine, og lysner litt der bildet er for mørkt og gjør det mørkere der det er litt for lyst :lol:. Kameraet greier jo ikke å eksponere riktig når det er så store konstraster som med sort og hvitt, og da går det ut over enten det sorte eller det hvite (det blir jo fort utbrent om det sorte skal bli eksponert riktig :P).

Melder meg inn jeg også:P

Har et Canon EOS 350D og en Canon EF 85mm. f/1.8 USM linse

Vakkert vakkert :P. Der ser man jo også verdien av et godt objektiv, der bokeh'en blir jevn og fin (altså den blurete bakgrunnen) :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt meg speilrefleks!! :P:D:D:D:D

Hehe.. Det er et Nikon D40. Fikk anbefalt det pga at jeg er nybegynner og det var sikker smart.. :P ..

Kjøpte også med minnekort på 4 GB. Har tenkt å kjøpe meg ei linse, så jeg kan ta bedre bilder av dyr i fart/stillestående som er lengre borte.. Men det får komme når jeg får penger igjen.. :lol:

Skal ta med kameraet i morgen på NKK utstilling, så vi får se om det kan bli litt bilder.. :P Kommer garantert en hel haug med bilder av Maja etter hvert.. :P

Mini: For noen nydelige bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Siri! Ja,jeg er kjempefornøyd med objektivet,vel verd pengene:)

Synes du tar utrolig flotte bilder!:lol:

Ja, jeg vil tro det var verdt pengene, det der :P. Jeg må nok spare litt sånn at jeg kan investere i litt bedre optikk jeg også - mine objektiver yter nok ikke kameraet rettferdighet :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken makrolinse har du forressten? Er så flotte de makrobildene dine! Jeg har lånt en 60 mm. makrolinse nå,men det blir ikke de helt store resultatene...Må nok finne frem stativet og bruke manuell fokus tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville brukt Dodge Tool her og lysnet litt i de partiene som er helt sorte. Jeg jukser Big Time med bildene mine, og lysner litt der bildet er for mørkt og gjør det mørkere der det er litt for lyst :lol:. Kameraet greier jo ikke å eksponere riktig når det er så store konstraster som med sort og hvitt, og da går det ut over enten det sorte eller det hvite (det blir jo fort utbrent om det sorte skal bli eksponert riktig :P).

Takk for svar! yhm... *nybegynner* Hva er Dodge Tool? og Big Time? Jeg har ikke skaffet meg photoshop, så styrer bare med photofiltre foreløpig. Regner med å kjøpe photoshop snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...