Gå til innhold
Hundesonen.no

Hill's eller Pro Plan ?


Com

Recommended Posts

Noen som har erfaring med Hils eller proplan sitt valpeför ,i så fall er dere fornøyd ?:( Har hørt at Hils sitt valpeför er bra for valper ,men har også hørt at Proplan generelt er bra så klarer ikke helt å velge mellom de. Så lurer helt enkelt på hvilket som er best ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke si at et fôr er "best". Man må prøve det ut på den hunden man har tenkt å vurdere det på, ganske enkelt, ganske vanskelig. Noen fôr passer noen hunder bra, andre passer for andre. Både Hills og Proplan er jo kjent for kvalitet (og høy pris), så det får være opp til deg å velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Du spør jo om erfaringer, og jeg må innrømme at jeg har dårlige erfaringer med begge de fôrmerkene. Derfor blir det litt som å velge mellom pest eller kolera *flir* :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fóret begge våre bernere med Hill's sitt valpefor(veterinærfóret) frem til 1-års alderen, og har vert veldig fornøyd. :( Oppdretteren min fórer alle valpene sine på det, og har bare positive erfaringer.

Har ikke prøvd proplan sitt valpefór, men er iallefall fornøyd med voksenfóret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foret med både hills og pro plan sitt valpefor. Aron bæsja sånn 4 ganger til dagen når han gikk på hills og avføringa lukta forferdelig. Da vi gikk over til PP bæsja han kun en gang til dagen, og det lukta generelt veldig lite. Selv om han alltid har hatt utmerket pelskvalitet må jeg si at den ble ekstra fin da vi gikk over til PP. Du får prøve å så hvilken som passer best til din valp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også dårlig erfaring med begge, men dårligst med Hill's (på egen hund). Opplever at hunder generelt driter mye av hills, altså - det er lite næring i mengden for som du gir hunden, det fungerer best som vomfyll for sultne hunder. Men som sagt er Hill's et kvalitetsmerke, det samme gjelder ProPlan, så du må nesten prøve deg frem. Jeg tror Hill's er hakket dyrere enn ProPlan, men det varierer sikkert.

Vi selger forøvrig en del Hill's der jeg jobber, og har mange fornøyde kunder. ProPlan solgte ikke like godt, så det har vi byttet ut med et annet merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd begge. På den ene hunden min ble han utrolig matt og dårlig i pelsen av pro plan.

På den andre har begge forene fungert supert, men jeg holder helt ærlig en knapp på Hills, pelsen hans var hakket bedre da han gikk på det, men han er så matlei at akkurat nå er det bare pro plan som gjelder..

Dette er jo forskjellig fra hund til hund. Noen fungerer beste på det og andre på et annet for, selv om begge forene er av høy kvalitet og fullverdige..

Men som sagt, jeg holder en knapp på Hills :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke si at et fôr er "best". Man må prøve det ut på den hunden man har tenkt å vurdere det på, ganske enkelt, ganske vanskelig. Noen fôr passer noen hunder bra, andre passer for andre. Både Hills og Proplan er jo kjent for kvalitet (og høy pris), så det får være opp til deg å velge.

Ser det nå at det ble feil å spør hvilket som er "best" :closedeyes: Vet at det kommer helt an på hunden , forrige hunden tålte for eksempel ikke noen av de dyre förene , kun labb.. men vil helst prøve å finne et godt för med en gang for å slippe å bytte så mange ganger.. ;)

Vel... Du spør jo om erfaringer, og jeg må innrømme at jeg har dårlige erfaringer med begge de fôrmerkene. Derfor blir det litt som å velge mellom pest eller kolera *flir* ;)

Kan jeg spøre hva du opplevde som negativt ?;) Er dårlige (og gode da)erfaringer jeg er på jakt etter for å forhåpentligvis slippe å bytte för for mange ganger på valpen :)

Jeg har også dårlig erfaring med begge, men dårligst med Hill's (på egen hund). Opplever at hunder generelt driter mye av hills, altså - det er lite næring i mengden for som du gir hunden, det fungerer best som vomfyll for sultne hunder. Men som sagt er Hill's et kvalitetsmerke, det samme gjelder ProPlan, så du må nesten prøve deg frem. Jeg tror Hill's er hakket dyrere enn ProPlan, men det varierer sikkert.

Vi selger forøvrig en del Hill's der jeg jobber, og har mange fornøyde kunder. ProPlan solgte ikke like godt, så det har vi byttet ut med et annet merke.

Det med at hundene driter mye av hils har jeg også hørt , men har ikke hørt noe negativit om Proplan ? Er veldig intressert i å vite hva som negativt med proplan ;) Angående prisen så har ikke den noe si , får uansett 20 % på alt Hils föret hvis jeg velger det...

Jeg har prøvd begge. På den ene hunden min ble han utrolig matt og dårlig i pelsen av pro plan.

På den andre har begge forene fungert supert, men jeg holder helt ærlig en knapp på Hills, pelsen hans var hakket bedre da han gikk på det, men han er så matlei at akkurat nå er det bare pro plan som gjelder..

Dette er jo forskjellig fra hund til hund. Noen fungerer beste på det og andre på et annet for, selv om begge forene er av høy kvalitet og fullverdige..

Men som sagt, jeg holder en knapp på Hills :P

Ja, for øyeblikket holder jeg en liten knapp på Hils ettersom hun har vokst opp på det. Men har hørt mye mer negativit om hils enn proplan så hvis hun ikke fungere på Hils så vurdere jeg å bytte til proplan etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Pro Plan og er veldig fornøyd med dette. Har brukt det i flere år og super fornøyd.

Har prøvd Hill's men det kom masse avføring og den var veldig lys/gul.

Pro Plan og Eukanuba er de neste forene som står oppført med kylling først på ingrediens lista si, noe som betyr at dette er den ingrediensen det er mest av. Eukanuba har hvete, mens Pro Plan har ris. For min hund funker hvete dårlig.

Så hos oss er det Pro Plan for alle pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spøre hva du opplevde som negativt ?;) Er dårlige (og gode da)erfaringer jeg er på jakt etter for å forhåpentligvis slippe å bytte för for mange ganger på valpen ;)

Vel, først og fremst likte han ikke smaken. Ellers ble pelsen dårligere og det var MYE mer avføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av tre hunder fungerte Pro Plan veldig godt på to av dem, inkludert han jeg har nå. Har likevel valgt å gå over til stort sett bare V&H fordi han ikke alltid får i seg nok næring når han går på tørrfor, men det har nok sikkert med at han trenes veldig mye og at han fortsatt vokser i 'bredde'.

På den tredje fungerte det ikke like godt. Han likte det og pels og form var helt fantastisk, men avføringen var littegranne løs. På han gikk vi over til RC som var rett fôr for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvilket for du bruker nå? V&H muligens? :)

Nå går begge mine på Royal Canin, jeg har for tiden ikke fryseplass til VH. De fungerer veldig bra på RC; pelsen er flott, de spiser alltid maten sin, lite avføring osv. Likevel blir det nok mer VH når vi får flyttet igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går begge mine på Royal Canin, jeg har for tiden ikke fryseplass til VH. De fungerer veldig bra på RC; pelsen er flott, de spiser alltid maten sin, lite avføring osv. Likevel blir det nok mer VH når vi får flyttet igjen :lol:

Aron liker veldig godt smaken på RC (brukte dette på han når han var valp og hos oppdretter) men det er umulig å få tak i her, så når jeg flytter til Stavanger i sommer blir det nok RC her også. Men ellers så fungerer PP supert på han. Men han er blitt en smule lei av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Pro Plan og er veldig fornøyd med dette. Har brukt det i flere år og super fornøyd.

Har prøvd Hill's men det kom masse avføring og den var veldig lys/gul.

Pro Plan og Eukanuba er de neste forene som står oppført med kylling først på ingrediens lista si, noe som betyr at dette er den ingrediensen det er mest av. Eukanuba har hvete, mens Pro Plan har ris. For min hund funker hvete dårlig.

Så hos oss er det Pro Plan for alle pengene.

Merker det allerede at det er mye avføring med Hils så kommer til bytte för så fort vi nærmere oss slutten på hils föret... :closedeyes:

Her brukte vi hills valpefòr til wilma når hun var valp, men hun begynte å fise(utrolig vondt lukt) så mye av foret så derfor byttet vi!

og etter det blevi fornøyde!

Fie fiser heldigvis ikke av Hils föret , men det er mye avføring og i tillegg liker hun ikke smaken noe særlig så er ikke fornøyd med hils her nei. :closedeyes: Kommer til å prøve Royal Canin eller Problan om en stund. I tillegg til litt V&h i törföret.:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...