Gå til innhold
Hundesonen.no

2 testikler ble til 1.


Recommended Posts

Bosse har hatt 2 testikler hele tiden, men nå i en 2 ukers tid kanskje har han bare hatt 1.

(han er nå 6mnd og 2 uker gammel)

Vil den andre komme tilbake? Eller må jeg belage meg på 1 testikkel?

Isåfall, bør han da kastreres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troligvis har han en litt sånn "fly opp og ned" testikkel. Men hvis den har vært nede hele tiden (i alle fall mesteparten av tiden), så vil den troligvis komme ned og bli der.

Så ta litt tid til hjelp - så kan det godt ordne seg!

Og nei, jeg utsetter ikke friske hunder for operasjon(er), så jeg ville ikke kastrert en hund bare pga "hvis'atte om'atte".

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei takk for svar. Da får jeg krysse fingrene.

Grunene til at jeg lurte på det med kastrering var fordi jeg ringte dyrlegenom dette he rigår, og hun nevnte kastrering med en gang så ble litt i tvil. (men hun ante jo ingenting om testikler i det hele tatt virket det som ;/)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk blir aldri enige om man dette med kastrering eller ikke. Hadde nettopp en tråd om noe lignende, her finner du mange argumenter for og mot kastrering hvis ikke begge testiklene er nede. Men han er jo såpass ung, så du trenger jo ikke å tenke på det ennå. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Kastrering eller ei... uansett må du jo vente til at du vet om testiklen ikke kommer ned igjen da. Antagelig har han, som Susanne skriver, en testikkel som går litt opp og ned. Det kan med noen hunder skje flere ganger før testiklen "bestemmer seg" for om den skal være oppe i buken eller nede. Og spesielt siden den har vært nede helt til nå er det jo stor sansynlighet for at den kommer ned igjen? Tolmodighet er en fin venn <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...