Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilde av hund og barn?


Mari

Recommended Posts

Er det noen som har et rive-i-hjerte-rota bilde av hund og barn å donere? Jeg trenger et som er lyst og skarpt (type speilrefleks). Bildet må være fint for hvermansen rett og slett, ikke bare et som vi hundeeiere liker om dere skjønner Det helt optimale er om det er med en "farlig rase", men det er ikke noe must.

Men sånn bullehund, Akita, Briard (i noen land er den "farlig"), Shar Pei (noen land her og), Dobermann, Schäfer etv etc. Dette skjønner tegninga. Om det lar seg gjøre da, men som sagt ikke noe biggie.

Bildet skal brukes kun til en hjemmeside, hvor alt materiale er copyrightbeskyttet. Men jeg har ingen problem med at det er et vannmerke eller noe på det om fotografen skulle ønske det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har et rive-i-hjerte-rota bilde av hund og barn å donere? Jeg trenger et som er lyst og skarpt (type speilrefleks). Bildet må være fint for hvermansen rett og slett, ikke bare et som vi hundeeiere liker om dere skjønner Det helt optimale er om det er med en "farlig rase", men det er ikke noe must.

Men sånn bullehund, Akita, Briard (i noen land er den "farlig"), Shar Pei (noen land her og), Dobermann, Schäfer etv etc. Dette skjønner tegninga. Om det lar seg gjøre da, men som sagt ikke noe biggie.

Bildet skal brukes kun til en hjemmeside, hvor alt materiale er copyrightbeskyttet. Men jeg har ingen problem med at det er et vannmerke eller noe på det om fotografen skulle ønske det.

Jeg vet ikke om dette er sånn "rive-i-hjerterota"-bilder, men her er et lite utvalg av barn og hund (barna er 2nes, killerdog er min :icon_redface:):

2007-11-10-Tonefamily193.jpg

2007-11-10-Tonefamily216.jpg

2007-11-10-Tonefamily203.jpg

2007-11-10-Tonefamily204.jpg

2007-11-10-Tonefamily206.jpg

2007-11-10-Tonefamily214.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det jeg er ute etter! Vakkert! Også med en slik farlig en da. Jobben bra det ikke var i USA, hvor Briarden er farlig og sikkert ville gått rett i strupen på barnet. :icon_redface:

Tusen takk! Tror du det er greit for 2ne og 2nes barn at jeg bruker et av de to siste bildene?

PS. 2ne har vakre barn. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Siri, de to nederste river da virkelig i hjerterota vel (selv om alle var nydeliga altså) :icon_redface:

Tusen takk for det :P. Ja, de to siste er vel også mine favoritter - helt klart :P.

Akkurat det jeg er ute etter! Vakkert! Også med en slik farlig en da. Jobben bra det ikke var i USA, hvor Briarden er farlig og sikkert ville gått rett i strupen på barnet. :D

Tusen takk! Tror du det er greit for 2ne og 2nes barn at jeg bruker et av de to siste bildene?

PS. 2ne har vakre barn. :o

Hun ER farlig, Dronningen for tenkt... ser du ikke at hun nesten DREPER guttebarnet når hun setter seg på ham ??? :D

Jeg tror helt sikkert det er ok for 2ne at bildene blir brukt :P. Jeg har dem på mine gallerisider, så da skulle det nok sikkert gå bra ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ER farlig, Dronningen for tenkt... ser du ikke at hun nesten DREPER guttebarnet når hun setter seg på ham ??? :icon_redface:

Altså, for den som har litt mer enn gjennomsnittlig kunnskap om hund og atferd, så er jo det åpenbart! En KillerQueen som burde skremme vannet av de fleste! ;)

Jeg tror helt sikkert det er ok for 2ne at bildene blir brukt :D. Jeg har dem på mine gallerisider, så da skulle det nok sikkert gå bra :D.

Flott! Får håpe hun titter innom tråden og bekrefter. Kan sende en pm om ikke.

Tusen takk igjen! :o

Nydelige bilder PO! Rødhette og Ulven-bildet var bare herlig! Men ja, jeg fikk akkurat det jeg var ute etter fra Siri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Nydelige bilder PO! Rødhette og Ulven-bildet var bare herlig! Men ja, jeg fikk akkurat det jeg var ute etter fra Siri...
Helt greit. Da fjerner jeg mine fra katalogen :icon_redface:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, for den som har litt mer enn gjennomsnittlig kunnskap om hund og atferd, så er jo det åpenbart! En KillerQueen som burde skremme vannet av de fleste! ;)

Flott! Får håpe hun titter innom tråden og bekrefter. Kan sende en pm om ikke.

Tusen takk igjen! :icon_redface:

Dronning Babs, alias KillerQueen ! Yeah :D. Gi 2ne et hint, så går det nok bra :D. Kjekt at min fotomani kan brukes til noe mer fornuftig enn å bare ligge på mine gallerisider :P.

... PO - du skulle latt bildene ligge !! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ne har vært og trent i dag hun, så hun så ikke tråden før nå :icon_redface: Selvsagt kan du får bruke bilder av mine vakre barn til en sånn side! Det er bare koselig det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å PO, jeg vil se rødhette og ulven!

Og siri (og 2ne for den del). Det nest nederste bildet der er altså så ufattelig nydelig!

Og ungene dine generelt 2ne, skjønne! DET skal du ha! :whistle: (både nydelige å se på og etter det jeg har erfart, veldig herlig gemytt også :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. 2ne har vakre barn. :lol:

Og ungene dine generelt 2ne, skjønne! DET skal du ha! :P (både nydelige å se på og etter det jeg har erfart, veldig herlig gemytt også :P)

Glemte å takke for komplimentet :P Jeg har vist pikebarnet tråden, hun rødmer kledelig og takker hun og *ler*

Og Marit.. Jeg er selvsagt enig.. Slettes ikke værst produsert for ei som har så dårlig gemytt som meg :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en vanvittig herlig Franskdronning der, Siri.

Veldig OT, men kjenner 3 stk Briarder, alle er fra ulike oppdrett og de er ulike i farger og væremåte, men en ting har de til felles : de HATER andre hunder og er nokså aggresive, en er også veldig eplekjekk med egen eier.

Er dette litt typisk for rasen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en vanvittig herlig Franskdronning der, Siri.

Veldig OT, men kjenner 3 stk Briarder, alle er fra ulike oppdrett og de er ulike i farger og væremåte, men en ting har de til felles : de HATER andre hunder og er nokså aggresive, en er også veldig eplekjekk med egen eier.

Er dette litt typisk for rasen ?

Hehehhe... ja, hun lever opp til tilnavnet sitt, Dronningen *flir*.

Det ligger nok dessverre ganske sterkt i enkelte linjer dette med utagering mot andre hunder. Jeg har hatt dette problemet med alle mine 3 første briarder, mens Babs heldigvis ikke utagerer, men hun er svært selektiv med hvem hun ønsker å omgås ja. Nå kjenner jeg heldigvis veldig mange briarder som IKKE har dette problemet også, så det gjelder heldigvis ikke alle :icon_confused:. Det er dog absolutt noe man skal være obs på ved anskaffelse av rasen.

Hehehhee... eplekjekke hunder finnes nok her som i andre raser, men det er klart det fort blir tydelig med en såpass stor og gjerne voldsom hund (de kalles ikke for klovner for ingenting liksom). Har man ikke greid å få kontroll på dem fra de er små, kan man fort bli litt overrumplet når de vokser til og vil ta skjeen i egen hånd. Jeg har aldri opplevd dette, så det er nok kanskje mer et eierproblem enn direkte raseproblem det der :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt utrolig at du har fått til det der.. det MÅ ligge gode gener på andre siden altså...

:wub:

Jeg tipper jeg ikke kommenterer det jeg, man skal være forsiktig med hva man sier på internett *flir* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en livsfarlig pit bull om du vil? :)

http://farm4.static.flickr.com/3019/253329..._fd9012a275.jpg

Nummen! Det der må være tjukkeste slekta, Bananen? Nydelige motiver begge to. :wub:

Kan ta en titt på noen av bildene mine i kveld... Har en del med nifs amstaff og søtt lite barn... Spørsmålet er bare om de er skarpe nok... må ta en titt... Om du har tid til å vente litt?

Jeg har fått det jeg trenger. Men ellers takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...