Gå til innhold
Hundesonen.no

Kamphund angrep på treningstur


Ingvild

Recommended Posts

Helgas politilogg har fått overskriften "Kamphund angrep på treningstur" - til tross for at det ikke står mer om det i artikkelen enn dette:

" 18.29: En mann som er ute på treningstur i skiløypene rundt Granåsen sammen med hunden sin i bånd, blir angrepet av en pitbullignende kamphund som springer løs til tross for påbudet om båndtvang. Mannen berger sin egen hund unna skader. Eieren av kamphunden nekter å oppgi sitt navn eller sette hunden sin i bånd."

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/po...icle1089104.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvilke karakteristikker som må oppfylles for at hunder kan kalles pitbull-lignende jeg?

Forøvrig kunne jeg skrevet noe slikt om Gærne Kamphund Dama-episoden i fjor.

"En kvinne som er ute på luftetur i parkene rundt Gamlebyen sammen med hunden sin i bånd, blir angrepet av en schnauzerlignende kamphund som springer løs til tross for påbudet om båndtvang. Kvinnen berger sin egen hund unna skader. Eieren av schnauzeren nekter å oppgi sitt navn eller sette hunden sin i bånd."

Dumt jeg ikke ringte til snuten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvilke karakteristikker som må oppfylles for at hunder kan kalles pitbull-lignende jeg?

Den definisjonen kunne jeg også tenkt meg å vite, når purken selv har spurt om det er pit eller amstaff i hun jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal aldri se bort ifra at det faktisk ER en "kamphumnd" lignende sak som står for dette opplegget..men hva om det faktisk ikke er det.Jeg vet om et par Boxer/Labrador mixer som blir tatt for å være kamphunder..og Border Collie og Labbis..om de arva korte håret og rette størrelse /sammen med rødlig farge ,med hvitt på brytstet som Amstaff ofte har..Huff.Sier ikke at det IKKE er en sånn "kamphundrase".....Men er trist likevel..Folk med aggressive hunder må jo ha såpass innsikt at de kan lese hunden sin eller?Ellers har de jo ikke peiling og bør ikke ha raser som letttere kan komme til å skade andre hunder..Idiotisk..NEI..Alle amstaffer er ikke aggressive..men da er eier såpass bevisst på at det KAN skje at han/hun uansett vil ha en preventiv holdning ovenfor det,slik at det ikke blir skadelidende ofre etter deres hund.KONKLUSJON: Folk med "kamphundraser" som angriper: Enten j*vlig uheldige,eller bare ikke flinke nok til å kontrollere sin hund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...