Gå til innhold
Hundesonen.no

Disney gjør det igjen?

Mari

Recommended Posts

Kanskje at filmen fremstiller chihuahua enda mer som en liten kosebamse? Ikke veit jeg, har ikke sett filmen. Men det er jo tydeligvis en barnefilm, og ble ikke dalmis rimelig mye mer populær etter 101 dalmatinere?

Gå inn på petfinder.com og søk på Chihuahua i et hvilketsomhelst område i USA. Se hvor mange tusen hjemløse Chihuahuas og Chihuahua-blandinger det finnes. Jeg tror ikke jeg overdriver om jeg sier titusner heller. Paris Hilton gjorde de i sin tid til motehunder, og nå fyrer Disney opp under hele greia.

Hva tror du resultatet blir?

Se det fra den positive siden da, vis chihuahua blir en hund alle vill ha etter denne filmen (som 101dalm.) vill jo flere hjemløse chi. få hjem :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det fra den positive siden da, vis chihuahua blir en hund alle vill ha etter denne filmen (som 101dalm.) vill jo flere hjemløse chi. få hjem :icon_redface:

Hvis de som vil ha chihuahua er interessert i omplasseringshund, vel og merke. Men ja, det hadde jo vært flott om det hadde skjedd. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det fra den positive siden da, vis chihuahua blir en hund alle vill ha etter denne filmen (som 101dalm.) vill jo flere hjemløse chi. få hjem :lol:

Man kan jo håpe, men tror nok ikke at det er det som kommer til å hende..

Disse bortskjemtepappaellermammakjøperaltjegvilha ungene vil jo ikke ha en voksen hund kan du skjønne.. De syns sikkert at det er valper som er søtest..

Det vil si at det kommer enda flere hunder til verden, som sikkert blir uønsket etter hvert. Enten når ungene er blitt eldre, og syns at hunder er basj og gutter/jenter er tingen å satse på, eller når hunden ikke er noe tes noe mere for "hunden beit meg :icon_confused: ".

Men enig med noen av dere at Disney ikke skal slutte å lage dyrefilmer, men at det er foreldrene som skal skjerpe seg.

Men tror vi må "face it" for foreldrene kommer ikke til å slutte å kjøpe alt ungene deres peker på. Det er jo den eneste måten noen foreldre kan få ungene sine til oppføre seg som "folk" på for ei lita stund. Og de fleste ungene som vokser opp med å få alt, kommer ikke til å bli serlig flink til noe annet enn "bruk og kast", og antagelig ikke ungene deres igjen heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som er, eller lager forbilder og rollemodeller har jo ett visst ansvar for holdinger, og bare sånn forresten, så har ikke jeg noe imot at disney lager dyrefilmer, jeg er vel heller en av de første i kinosalen. Jeg sier bare at det mange latterlige foreldre der ute. Jeg tror nemlig ikke det blir færre omplasseringshunder der ute pga. en sånn film, heller flere desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
    • Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...