Gå til innhold
Hundesonen.no

Disney gjør det igjen?

Mari

Recommended Posts

Kanskje at filmen fremstiller chihuahua enda mer som en liten kosebamse? Ikke veit jeg, har ikke sett filmen. Men det er jo tydeligvis en barnefilm, og ble ikke dalmis rimelig mye mer populær etter 101 dalmatinere?

Gå inn på petfinder.com og søk på Chihuahua i et hvilketsomhelst område i USA. Se hvor mange tusen hjemløse Chihuahuas og Chihuahua-blandinger det finnes. Jeg tror ikke jeg overdriver om jeg sier titusner heller. Paris Hilton gjorde de i sin tid til motehunder, og nå fyrer Disney opp under hele greia.

Hva tror du resultatet blir?

Se det fra den positive siden da, vis chihuahua blir en hund alle vill ha etter denne filmen (som 101dalm.) vill jo flere hjemløse chi. få hjem :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det fra den positive siden da, vis chihuahua blir en hund alle vill ha etter denne filmen (som 101dalm.) vill jo flere hjemløse chi. få hjem :icon_redface:

Hvis de som vil ha chihuahua er interessert i omplasseringshund, vel og merke. Men ja, det hadde jo vært flott om det hadde skjedd. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det fra den positive siden da, vis chihuahua blir en hund alle vill ha etter denne filmen (som 101dalm.) vill jo flere hjemløse chi. få hjem :lol:

Man kan jo håpe, men tror nok ikke at det er det som kommer til å hende..

Disse bortskjemtepappaellermammakjøperaltjegvilha ungene vil jo ikke ha en voksen hund kan du skjønne.. De syns sikkert at det er valper som er søtest..

Det vil si at det kommer enda flere hunder til verden, som sikkert blir uønsket etter hvert. Enten når ungene er blitt eldre, og syns at hunder er basj og gutter/jenter er tingen å satse på, eller når hunden ikke er noe tes noe mere for "hunden beit meg :icon_confused: ".

Men enig med noen av dere at Disney ikke skal slutte å lage dyrefilmer, men at det er foreldrene som skal skjerpe seg.

Men tror vi må "face it" for foreldrene kommer ikke til å slutte å kjøpe alt ungene deres peker på. Det er jo den eneste måten noen foreldre kan få ungene sine til oppføre seg som "folk" på for ei lita stund. Og de fleste ungene som vokser opp med å få alt, kommer ikke til å bli serlig flink til noe annet enn "bruk og kast", og antagelig ikke ungene deres igjen heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som er, eller lager forbilder og rollemodeller har jo ett visst ansvar for holdinger, og bare sånn forresten, så har ikke jeg noe imot at disney lager dyrefilmer, jeg er vel heller en av de første i kinosalen. Jeg sier bare at det mange latterlige foreldre der ute. Jeg tror nemlig ikke det blir færre omplasseringshunder der ute pga. en sånn film, heller flere desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Ble så glad da jeg fant denne siden. Jeg er over gjennomsnittet interessert i hunder, og liker å lese om alle raser.  Har hatt flere hunder selv, men er nå delvis pensjonist, og ønsker ikke heltidsansvar for en hund. Samtidig kan jeg ikke tenke meg et liv uten hund, så store perioder av året har vi hund boende hos oss. Det finnes dessverre mange useriøse hundepassere der ute, så jeg oppfordrer hundeiere til å sjekke nøyde, be om referanser og avtale prøvepass, dersom ukjente skal passe hunden.    Ønsker alle på to- og fire ben en hyggelig og fredelig jul, og alt godt for det nye året. ❤️
    • Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...