Gå til innhold
Hundesonen.no

Dreadlocks


jeanette-k

Recommended Posts

Som topic sier er det noen her som har eller har hatt dreads? Har alltid hatt lyst til å ha det, men har lenge vert i tvil.

Hvordan er det å ha det? Er de vansklige å holde rene? Mange sier til meg at jeg ødlegger håret mitt osv. mens jeg selv har lest at en ødelegger det ikke så lenge en tar vare på dreadsene og pleier dem. Hvordan laget du dine? Er det en måte som er enklere en den andre osv. Hvor lang tid brukte du på dine i forhold til hvor langt håret ditt var da du begynnte?

Evt. linker til plasser jeg kan lese mer? Har vert på endel sider, men det skader ikke med mer lesing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 127
  • Created
  • Siste svar
Jeg dømmer folk rett ned om jeg ser de med dreads å skammer meg ikke ;)

Jaha? Hva kan du si om meg som menneske da? Please enlighten me.

Helt greit at du synes det er stygt. Det har jeg ingen problem med. Jeg synes ikke asiatere er et spesielt pent folkeslag jeg heller, men jeg holder meg bedre enn å dømme dem av den grunn. Men så vet jeg bedre og. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreads er noe av det styggetse jeg ser! - Fy **** og så stygt!

Jeg dømmer folk rett ned om jeg ser de med dreads å skammer meg ikke :wub:

Og det er så udelikat og .. æææsj!

Jøss... Det var da voldsomt! Mye jeg ikke synes noe særlig om jeg heller, men jeg skriker da ikke ut om det... jenta ønsker seg dreads og da er det litt ufint å komme å si at man synes det er stygt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreads er noe av det styggetse jeg ser! - Fy **** og så stygt!

Jeg dømmer folk rett ned om jeg ser de med dreads å skammer meg ikke ;)

Og det er så udelikat og .. æææsj!

Greit at du ikke syns det er noe fint, men du kan da si det på en annen måte? Sorry, men dette syns jeg var veldig unødvendig!

Man trenger jo ikke å dømme noen for hvordan de er på håret, eller hvordan de ser ut! (eller hvilken hunderase de har for den sags skyld.) Det er mange ting man kanskje ikke liker, men man trenger ikke komme med slike utsagn fordet!

Lykke til med (de fremtidige) dreadsen dine! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreads er noe av det styggetse jeg ser! - Fy **** og så stygt!

Jeg dømmer folk rett ned om jeg ser de med dreads å skammer meg ikke :wub:

Og det er så udelikat og .. æææsj!

Er du gammel du da lille venn? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke du som gikk i fistel fordi noen kalte mopser for stygge i en eller annen tråd for ikke så lenge siden forresten? :wub: Jeg kan ikke annet enn synes at det er litt søtt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke du som gikk i fistel fordi noen kalte mopser for stygge i en eller annen tråd for ikke så lenge siden forresten? :wub: Jeg kan ikke annet enn synes at det er litt søtt. ;)

Haha :P

Det var litt ironisk.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha? Hva kan du si om meg som menneske da? Please enlighten me.

Helt greit at du synes det er stygt. Det har jeg ingen problem med. Jeg synes ikke asiatere er et spesielt pent folkeslag jeg heller, men jeg holder meg bedre enn å dømme dem av den grunn. Men så vet jeg bedre og. :wub:

Men så har ikke asiatere valgt å se ut som asiatere heller da ;)

Det jeg mente var bare at jeg syns det er gørrstygt, og at jeg liksom setter alle med dreads i en bås.. vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Kom vel litt dårlig ut. Synes ikke at folk er mindre smarte eller noe med dreads, var absolutt ikke det jeg mente.

Si det på en annnen måte? Jeg må da få lov å si at jeg syns det er stygt uten å måtte pakke det inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente var bare at jeg syns det er gørrstygt, og at jeg liksom setter alle med dreads i en bås.. vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Kom vel litt dårlig ut. Synes ikke at folk er mindre smarte eller noe med dreads, var absolutt ikke det jeg mente.

Og jeg spør deg hvilken bås jeg havner i siden jeg har dreads? Seriøst, hva sier min hårsveis om meg som menneske?

Jeg ønsker ærlig og oppriktig ditt svar på dette, og siden du nå er den som plasserer meg i denne båsen så skylder du meg såpass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gad. det står det jo ingenting om i innlegget mitt. Og det skrev jo og i innlegget over her!

Aaah. Så den båsen jeg havner i er for mennesker som er bedre enn andre? For når du skriver at du dømmer folk "rett ned", så fikk jeg inntrykk av at det ikke var udelt positivt jeg serru. Go figure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah. Så den båsen jeg havner i er for mennesker som er bedre enn andre? For når du skriver at du dømmer folk rett ned, så fikk jeg inntrykk av at det ikke var udelt positivt jeg serru. Go figure.

Som sagt var kanskje litt dårlig skrevet, men det jeg mener er at det blir litt sånn " oi hun har dreads" og så blir det hun har dreads. Klarer ike fokusere på noe annet en det møkkete håret rett og slett.

Beklager hvis du følte deg truffet eller såret, det var ikke meningen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så har ikke asiatere valgt å se ut som asiatere heller da :wub:

Det jeg mente var bare at jeg syns det er gørrstygt, og at jeg liksom setter alle med dreads i en bås.. vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Kom vel litt dårlig ut. Synes ikke at folk er mindre smarte eller noe med dreads, var absolutt ikke det jeg mente.

Si det på en annnen måte? Jeg må da få lov å si at jeg syns det er stygt uten å måtte pakke det inn?

Hallo, det er akkurat det samme som om jeg sier at jeg mener at alle som har mops har det fordi de er late og ikke giddet å gå tur, samt at de støtter avl av dårlig helse. Henger det på greip?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, det er akkurat det samme som om jeg sier at jeg mener at alle som har mops har det fordi de er late og ikke giddet å gå tur, samt at de støtter avl av dårlig helse. Henger det på greip?

Ja det finnes jo også endel tråder på dette forumet hvor dette er diskutert så ja..

Dessuten er jeg ikke lat :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkete? Eh, nei når man har dreads så vasker man aldri håret og det flyr fluer rundt som lager seg reder inni håret sammen med alle fuglene :wub:Sorry, jeg måtte bare....... ;)

¨Så finnes det en mellomting på møkkete og på redser med fluer i håeret da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt var kanskje litt dårlig skrevet, men det jeg mener er at det blir litt sånn " oi hun har dreads" og så blir det hun har dreads. Klarer ike fokusere på noe annet en det møkkete håret rett og slett.

Det var ikke dårlig skrevet i annen forstand enn at det er fryktelig fordomsfullt. Noe du innrømmer at du er fullt klar over, og alikevel velger å være stolt av! Det er rett og slett ganske smakløse holdninger, og det krever jeg at du definerer nærmere. Siden det er fordommer ovenfor meg du viser, og i tillegg åpenbart innrømmer.

Beklager hvis du følte deg truffet eller såret, det var ikke meningen..

Aldeles ikke. Huden min er tykkere enn som så gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joho - for det er alle mopseeiere. Like mye som at alle som har dreads osv... :rolleyes:

Ja jeg sa ingen ting om hva alle med dreads er da..Så hva var poenget?

Dessuten er det ingen med dreads som har prøvd å overbevise meg om noe som helst annet(enn ingentign) heller, men jeg prøver jo akkuratt nå å overbevise deg om at jeg ikke er lat :wub:

Det var ikke dårlig skrevet i annen forstand enn at det er fryktelig fordomsfullt. Noe du innrømmer at du er fullt klar over, og alikevel velger å være stolt av! Det er rett og slett ganske smakløse holdninger, og det krever jeg at du definerer nærmere. Siden det er fordommer ovenfor meg du viser, og i tillegg åpenbart innrømmer.

Sier ikke at jeg er stolt over det. Jeg sier bare at jeg er fordumsfull ja, ikke at det er en fin ting. Mente vel heller tvert om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så har ikke asiatere valgt å se ut som asiatere heller da :wub:

Det jeg mente var bare at jeg syns det er gørrstygt, og at jeg liksom setter alle med dreads i en bås.. vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Kom vel litt dårlig ut. Synes ikke at folk er mindre smarte eller noe med dreads, var absolutt ikke det jeg mente.

Si det på en annnen måte? Jeg må da få lov å si at jeg syns det er stygt uten å måtte pakke det inn?

Da kan vel jeg like gjerne sette alle mopseeiere i en bås? Går for det samme det, når du gjør det mot andre så får du tåle at andre gjør det mot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...