Gå til innhold
Hundesonen.no

Blåbær


Taz

Recommended Posts

Skrevet

Ja, da har jeg begynt å gi Diego blåbær ekstrakt.

Han mangler litt pigmenter på snuten, så

dette skal gi han litt av fargen tilbake igjen. (Hvis jeg er heldig)

Det er dyrt, men verdt det. :)

Blåbær er jo så sunt også.

(Husker ikke nå hva det hjelper mot. Noen som vet?)

Jeg må gi han en kapsel til dagen, og de skal svelges hele..

Så jeg må stappe de ned bak i munnen på han, og få han til å svelge det.

Gjett hvor fornærma han blir da.. :D

Skrevet

Solo og Fibi plukker blåbær selv de når vi er på tur. De elsker blåbær! De står med snuta nedi samme busk med rumpa rett til værs og gafler i seg. Komisk å se på! :)

Skrevet
Ja, da har jeg begynt å gi Diego blåbær ekstrakt.

Han mangler litt pigmenter på snuten, så

dette skal gi han litt av fargen tilbake igjen. (Hvis jeg er heldig)

Det er dyrt, men verdt det. :)

Blåbær er jo så sunt også.

(Husker ikke nå hva det hjelper mot. Noen som vet?)

Jeg må gi han en kapsel til dagen, og de skal svelges hele..

Så jeg må stappe de ned bak i munnen på han, og få han til å svelge det.

Gjett hvor fornærma han blir da.. :D

Hvis ikke det hjelper, kan du jo prøve Hemovital pulver. Det er det vi populært kaller blodpulver (det er nesten sort i fargen). Dette har blitt brukt en del på vår rase for å få en bra kontrast i "eyelineren" :D

Skrevet

Hvis ikke det hjelper, kan du jo prøve Hemovital pulver. Det er det vi populært kaller blodpulver (det er nesten sort i fargen). Dette har blitt brukt en del på vår rase for å få en bra kontrast i "eyelineren" :D

Diego trenge mer pigment i "eyelineren".. :D

Så hvis blåbær ikke funker så prøver jeg Hemovital.

Takk for råd.. :D

Skrevet
Blåbær er fulle av antioksidanter!! supert for kreften, sier mamma :)

Da er Diego sunn.. :D

A super dog, så får allslags vitaminer.. hihi..

By the way.. Om det er trygt å gi han blåbær ekstrakt, lakseolje og de vitamin greiene vi kjøpte oss den oppdretteren samtidig?

(Ikke sånn at jeg trykker alt i kjeften på han samtidig. :D )

Skrevet

Da er Diego sunn.. :D

A super dog, så får allslags vitaminer.. hihi..

By the way.. Om det er trygt å gi han blåbær ekstrakt, lakseolje og de vitamin greiene vi kjøpte oss den oppdretteren samtidig?

(Ikke sånn at jeg trykker alt i kjeften på han samtidig. :D )

Ja det går nok fint :D Her i huset får hundene Salmopet, hopoff, solsikke olje og de B+E vitaminene :D

Skrevet

Solsikke-olje bør man faktisk ikke bruke... :-o Den har feile proteiner eller noe slikt. Er faktisk sånn at vi mennesker ikke bør spise den heller...

Skrevet

Hvis ikke det hjelper, kan du jo prøve Hemovital pulver. Det er det vi populært kaller blodpulver (det er nesten sort i fargen). Dette har blitt brukt en del på vår rase for å få en bra kontrast i "eyelineren" :)

ååå hemovital får hundene her i huset av og til, hvis de er matlei så kan jeg love dere at er det noe som funker så er det dette pulveret altså.

men visste ikke at det funker på å få mere farge på snute og rundt øyner(da skulle jo aiwa ha vært kull svart på snuten nå da og det er hun ikke) i dyrebutikken så sa de at det hjalp å gi dette pulveret til hundene hvis de røyta mye.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...