Gå til innhold
Hundesonen.no

Treff på Askøy el. Bergen

Vibshar

Recommended Posts

Skrevet

Har en liten leken dachs valp som så gjerne vil leke med andre små hunder........ :)

noen som vil prøve å treffes en dag? :D

Skrevet

Vel jeg har ikke akkurat en liten hund, men leke gjør ho gjerne med store og små. :)

Ho går godt isammen med dachs.

Har en liten dachs venn. Se på hjemmesiden.

Skrevet

En av Xena´s beste venninner er en dachs, og vi møter ukentlig en hel del greie eksemplarer av rasen i "nabolaget" her.

Her leker store og små sammen som om det ikke var noen form for størrelsesforskjell...

• 2 weeks later...
Skrevet

Hvis du bor på Askøy så er det miljøtrening hver tirsdag kl 18:30 ved Kleppestø ungdomskole. Pleier å være en del der, vi går en runde ned rundt senteret og tilbake så hundene blir vandt med trafikk og slikt og å gå tur med andre hunder.

Nå er det ikke så ofte jeg er med på disse turene da siden det er midt i arbidstiden min, men gubben går som regel med 1-2 av hundene(han sier at det er så vannskelig å gå med alle 4 samtidig (mannfolk altså).

Skrevet

Jeg blir gjerne med på hundetreff om jeg har mulighet:) Skal til bergen sentrum imorgen tenkte jeg med bikkja, men det blir vel fra halv 9 om morgenen til 2 utpå dagen, da er de fleste på jobb og skole osv så da tenkte jeg bare gå rundt i byen for å sosialisere hund osv, men som sakt, jeg blir gjerne med på treff om jeg har mulighet (ps:går litt lite busser hjem til meg om kvelden og ingen direktebusser i helgene)

• 2 weeks later...
Skrevet
Jeg har en liten en på 10 uker som kunne trengt litt sosialisering. Hva med å møtes i Nordnes parken?
Jeg kan sikkert bli med en gang i løpet av neste uke :) Må bare sjekke når jeg skal jobbe..
Skrevet

Hei

jeg var på Nordnes i dag, men fant ikke mange. Kom jeg forsent eller kom det ingen?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk. Er ikke så flink i norsk.
    • Legitime = oppriktige/riktige i følge lover og regler.
    • Det finnes mange gode bøker og kurs om språk. Turid Rugaas har "På talefot med hunden" og "Bjeffing - språket som høres".  Dette er også en god jeg har i bokhylla www.dogwise.com/the-language-of-dogs-understanding-canine-body-language-and-other-communication-signals-dvd-set/ Hvis du bor på østlandet kan jeg på det varmeste anbefale språkkurset til Lundqvist hundeskole. Jeg har gått det to ganger og det er utrolig lærerikt. Det avhenger veldig av individene om de kan ordne opp selv eller ikke. Så lenge hundene oppfører seg ok mot hverandre og tar hverandres signaler så er det ok. Om det er stor forskjell i alder og adferd på dem så trenger de ofte litt hjelp for å fungere sammen. Jeg mener uansett at det er eierens ansvar å sørge for at alle hundene trives og har det greit, og ingen hunder skal være nødt til å sloss for plassen sin eller mistrives i flokken.
    • De som har flere hunder enn tre og som lever i flokk. Lar dere flokken ordne opp i alt selv? Eller tar dere helt styringa? Blir det værre da? Ønsker kun å lære mere om hundespråk.
    • Hva betyr legit? Betyr det at de er greie?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...