Gå til innhold
Hundesonen.no

Mona og Siri

Mirai

Recommended Posts

Vi er hos pappa i helgen :) Skal oppdatere dagboken for idag snart! Jeg får ikke lagt inn oppdateringer på selve siden siden jeg har ikke filene jeg trenger her, men dagboken blir hvertfall oppdatert selv om det ikke står på hjemmesiden :D

Her har dere et par bilder..

Vi trener på å fange godbiter i lufta.. Akkurat der bommet hun!

1CIMG3493.jpg

Kjempemorro å kjøre bil!

CIMG3465.jpg

Kjempemorro å handle brus! Anders og pappa.

CIMG3469.jpg

Vi har kjøpt oss Buzz!

CIMG3475.jpg

Mona har fått mange sånne små, hvite bein å kose seg med..

CIMG3482.jpg

..også spiller vi bordhockey til fingra verker!

CIMG3488.jpg

Haha, kanin! (og se, jeg er ansvarlig hundeeier og har bæsjeposen i hånda og greier! Hihi.)

CIMG3492.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
  • Svar 371
  • Created
  • Siste svar
  • 5 months later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 4 months later...
  • 4 months later...

Her er noen bilder av Mona fra påsken. Begynner å bli litt for lenge mellom mine poster i denne tråden :)

Fineste hybelkaninen

paske1.jpg

Innkalling er så GØY

paske2.jpg

paske4.jpg

Det er viktig å belønne med seg selv

paske5.jpg

Men ikke så mye at hunden tipper over..

paske7.jpg

paske6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen, det er veldig hyggelig med litt respons når det er så lenge siden man har postet. Føler vi må prøve å henge litt med, vi har jo vært her lenge :)

Einstein&Charlie: Ja, det burde du :) De er virkelig herlige, min erfaring er hvertfall veldig positiv. Hva slags type ulvehund liker du? Finnes jo litt forskjellige "retninger" hos oppdretterne.

Går hardt for seg når Mona får raptus på meg!

paske8.jpg

paske9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Mona som gjør at ulvehunden er en "vurderingsrase" hos meg :no: Hun virker så herlig! :D

Hvor høy/tung er hun?

Mona er stadig en "lille" pige :P

Vi skal have ulvehund så snart vi ved at vi flytter i hus, gerne en hanhund og de bliver op til 80 kg mener jeg og ca 1 meter i højden.

Tisperne er lidt mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Nydelig hund. Jeg gikk tur med en Irsk ulvehund her om dagen. Den var gedigen i forhold til min lille japanske spisshund. Men hunden var så snill og god. Har blitt litt fasinert av rasen etter det. Aldri sett en så stor hund før. Hærlig rase det! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Gratulerer Julie. Hun er så vakker :P også er hun født dagen før Bonnie men hun ser mye større ut.

Virker som Aussiene er litt mer bamsevalper :o

Ja, de er litt mer "tørketromlet" aussiene, hehe. Hvor mye veier Bonnie? :P Siri veier 4,5! Straks åtte uker.

I går var Siri med på trening for å bli vant med å sitte i bilen. Hun gaula og syntes ikke noe om det i det hele tatt! Men hun ble stille etterhvert heldigvis, godt å vite at hun ikke holder på å sånn fem timer i strekk hvertfall!

Så fikk hun prøve tunnellen, og jeg må bare skryte av henne, hun er kjempetøff. Etter to ganger med bånd var det bare å galloppere gjennom og forsyne seg av pølse fra meg. Virket som hun syntes det var gøy, da vi var ferdig tok hun den hvertfall på egenhånd :)

IMG_2889.jpg

IMG_2978.jpg

IMG_2961.jpg

Jeg ble klissvåt etter å ha gått skikkelig på snørra, hehe

IMG_2964.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...