Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater fra Kongsberg 10-11. mai

borderen

Recommended Posts

Er det noen som vil skryte litt eller klage litt?

Jeg har tenkt å skryte (endelig :wub:)!

I LP klasse 3 vant Wenke med schäferen sin Demo og fikk opprykk til eliteklassen med veldig god poengsum (287?).

Jeg vant elite klassen og satte personlig rekord i antall poeng!! Jippi! Det aller meste fungerte bra, selv om det fremdeles er mye forbedringspotensiale! Vi endte opp med hele 303 poeng:

Sitt 2min (sjult): 10

Dekk 2min (sjult): 10

Fri ved fot: 9,5 (antydning til sperring i venstrevendinger)

Stå, sitt og dekk under mars: 9 (dunker litt i beinet mitt)

Innkalling med stå og dekk: 9 (tempo)

Fremadsendig med dirr: 9 (litt langt bak i ruta, jeg roper henne litt til meg for å unngå at rompa kommer på utsiden)

Apport med dirrigering: 10 (YESS!)

Metall over hinder: 9,5 (skeiv sitt)

Neseprøve: 9 (dommer liker ikke at hun dunker i pinnene når hun søker)

Avstand: 10

Det var mange flinke å se i alle klasser idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse til Maren og Amira;)

jeg var nemlig der å så på å det var knallbra;)

Tråden heter "restultater fra kongsberg 10 og 11 mai" så da hiver jeg med på jeg også:wub:

Jeg og Birk vant klasse 1 begge dagene;) 182 Lørdag (som er personlig beste)og 172 på søndag. Det var SÅ verdt 2 kalde netter i telt asså:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse til Maren og Amira;)

jeg var nemlig der å så på å det var knallbra;)

Tråden heter "restultater fra kongsberg 10 og 11 mai" så da hiver jeg med på jeg også:lol:

Jeg og Birk vant klasse 1 begge dagene;) 182 Lørdag (som er personlig beste)og 172 på søndag. Det var SÅ verdt 2 kalde netter i telt asså:)

Gratulerer til dere også! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Birk vant klasse 1 begge dagene;) 182 Lørdag (som er personlig beste)og 172 på søndag. Det var SÅ verdt 2 kalde netter i telt asså:wub:

Supert! Dere er knallfinke! Jeg så dere i aksjon og det var virkelig veldig mye potensiale og flotte øvelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Så både BcAmira og Bissevov idag (husker den bordercollien med den spesielle tegningen :wub:)

Har masse bilder fra stevnet på søndagen. Skal oprette en blogg og legge de ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...