Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder NKK-Kristiansand (3-4.5.08)

Basse

Recommended Posts

Skrevet

Helgen 3-4 Mai var jeg i Kristiansand for å se utstilling, lydighet og agility in action, for min egen del og for et filmprosjekt.

Det ble en del utprøving med nytt kamera, så ble variert kvalitet på bildene,men det var gøy å se mange pene hunder:)

Flere bilder her

Min side

Nkk_ag9.jpg

Nkk_ag4.jpg

Nkk_ag10.jpg

Nkk_ut_cavalier7.jpg

Nkk_ut_golden6.jpg

Nkk_ut_tiny.jpg

Nkk_ut_tiny3.jpg

Nkk_ut_mynde2.jpg

Da har jeg meldt på Tiny (Scarlet-Red's Tiny). Må jo bare stille på NKK nå siden hun står for Championat :ahappy: . Heldigvis er det ikke så langt å kjøre til Kristiansand fra Lyngdal.

Kommer kanskje lørdag for å titte:)

Vi møttes visst vi :ahappy:

Skrevet
*klippet*

Vi møttes visst vi :ahappy:

Åi.. Gjorde vi. Få høre :ahappy: Hehe.. Kjempe mange fine bilder! Tok noen jeg også, men var vist i et annet format eller no? Så de kunne ikke bli vist på min pc <_< Er det mulig.

Edit:

Var det du som tok bussen? *nysgjerrig*

Skrevet
Næmmen, der var jo Tiny jo :ahappy: Du tok ikke bilder i klassen før også vel? :ahappy: Eneste tricolourtispa som stilte tror jeg.

Desverre, jeg kom ikke ut til Sheltiene før hele ringen var slutt omtrendt... :wub:

Åi.. Gjorde vi. Få høre :lol: Hehe.. Kjempe mange fine bilder! Tok noen jeg også, men var vist i et annet format eller no? Så de kunne ikke bli vist på min pc <_< Er det mulig.

Edit:

Var det du som tok bussen? *nysgjerrig*

Det kan ikke være at du tok bilder i raw format da? Da må du i tilfelle laste ned programvare som gjør at du kan se de på pc-en, eller åpne bildene i photoshop og se og redigere på de der.

Jepp, det var jeg som tok bussen, bussgjengeren som ikke visste hvor hu skulle :)

Skrevet
Det kan ikke være at du tok bilder i raw format da? Da må du i tilfelle laste ned programvare som gjør at du kan se de på pc-en, eller åpne bildene i photoshop og se og redigere på de der.

Jepp, det var jeg som tok bussen, bussgjengeren som ikke visste hvor hu skulle :ahappy:

Aha.. Hva jeg får med meg! Selv uten hund (hvis jeg ser noen "kjente", er det som regel hunden jeg kjenner igjen). Ja, vi fant frem på første forsøk. Ikke verst...

Syntes jeg husker det var noe som begynte på N(?) Men vet ikke jeg. Pappa sa han skulle fikse det for meg, så tror jeg snart må begynne å mase på han.

Skrevet
Aha.. Hva jeg får med meg! Selv uten hund (hvis jeg ser noen "kjente", er det som regel hunden jeg kjenner igjen). Ja, vi fant frem på første forsøk. Ikke verst...

Syntes jeg husker det var noe som begynte på N(?) Men vet ikke jeg. Pappa sa han skulle fikse det for meg, så tror jeg snart må begynne å mase på han.

Hehe, det er ofte sånn at en kjenner igjen folk ved å se hunden;)

Skrevet
Helgen 3-4 Mai var jeg i Kristiansand for å se utstilling, lydighet og agility in action, for min egen del og for et filmprosjekt.

Det ble en del utprøving med nytt kamera, så ble variert kvalitet på bildene,men det var gøy å se mange pene hunder:)

Flere bilder her

Min side

Nkk_ag9.jpg

Nkk_ag4.jpg

Nkk_ag10.jpg

Nkk_ut_cavalier7.jpg

Nkk_ut_golden6.jpg

Nkk_ut_tiny.jpg

Nkk_ut_tiny3.jpg

Nkk_ut_mynde2.jpg

Vi møttes visst vi :wub:

Så morsomt Katarina å møte deg i Kristiansand. Vi har jo hatt en del prater både her og på MSN. Utrolig kjekt å møte deg "live". Så bildet av Tiny bra. Ser du fikk tatt bilde av meg også hahaha. Hørte ikke helt på meg der. Du er tilgitt :P. Så vet jeg at du er ganske svak for Tiny og har vel vært det siden hun var bitte liten. Du var en av de som virkelig fulgte hennes kamp. Ja, hun er blitt vakker og jeg er utrolig stolt av henne.

Skrevet
Så morsomt Katarina å møte deg i Kristiansand. Vi har jo hatt en del prater både her og på MSN. Utrolig kjekt å møte deg "live". Så bildet av Tiny bra. Ser du fikk tatt bilde av meg også hahaha. Hørte ikke helt på meg der. Du er tilgitt :). Så vet jeg at du er ganske svak for Tiny og har vel vært det siden hun var bitte liten. Du var en av de som virkelig fulgte hennes kamp. Ja, hun er blitt vakker og jeg er utrolig stolt av henne.

Ja, det var gøy å endelig snakke med deg, jeg synes det er kjempeflott at lille Tiny klarte seg mot alle ods.

Hehe, hun ville ikke helt høre i det øyeblikket nei, men tror hun kikka nok på mamman sin så fort kamera var borte, typisk :D

Nå har visst siden min strieka, forstår ikke hva det kan være?

Skrevet
Ja, det var gøy å endelig snakke med deg, jeg synes det er kjempeflott at lille Tiny klarte seg mot alle ods.

Hehe, hun ville ikke helt høre i det øyeblikket nei, men tror hun kikka nok på mamman sin så fort kamera var borte, typisk :D

Nå har visst siden min strieka, forstår ikke hva det kan være?

Takk i like måte Katarina :lol: . Jeg håper ikke at det blir den siste gangen vi treffes "live". Du er en av personene her inne jeg virkelig setter pris på. Alltid like høflig, hyggelig og blid.

Håper du får skikk på hjemmesiden din igjen. Lykke til videre.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...