Gå til innhold
Hundesonen.no

Dørsperrer


Recommended Posts

Noen som vet hvor man kan få kjøpt slike dørsperrer som man kan feste i døråpninger?

Vi fikk en smakebit av sommeren for noen dager siden og hundene lå som to slakt i stua - varme som speilegg... Verandaen står i solsteiken til i fire-tiden på ettermiddagen og jeg fant ut at den eneste måten å få litt kjølig luft inn på var å ha begge dørene åpne så det ble gjennomtrekk. Da kunne de plutselig bevege seg rundt omkring uten å snuble i sin egen tunge :rolleyes:

Kompostgrinder fungerer jo de, men jeg føler meg ikke trygg på dem da jeg ikke finner noen lure måter å feste dem ordentlig på i døråpninga. Naboene har inngangsdøra si veldig tett på vår så det er en del trafikk forbi der og valpen er en sosial sak som gjerne stiller forbeina oppetter alle hindre for å gjøre seg ekstra søt når det kommer folk forbi. Og da har kompostgrindene en tendens til å falle ned og valpen blir fri :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker på grind som man fester fast, ikke sant?

Det finnes helt OK slike barnegrinder på de fleste møbelforretninger, og litt finere (og dyrere) på babyforretningene.

Men sørg for å se hvordan de faktisk funker i butikken - noen har ganske slitsomme barnesikringer, mens andre er kjempeenkle..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt barnegrind på ikea, veldig enkel og grei og ikke alt for dyr heller. Mener og huske at den kostet mellom 100 og 200 kr. :rolleyes:

Takk for tips, men vi har ikke IKEA i nord-norge vi vøtt... You should feel my pain :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan funker de fra ikea egentlig? Har hørt at de bare er søppel og vanskelige? Begynner å bli litt lei av å bruke tørkestativet når jeg ikke vil ha hundene ut på verandaen, men vil lufte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ihvertfall at de var veldig enkle å sette opp, klarte det helt selv uten noe hjelp fra samboer :icon_redface:

Jeg så det var to forskjellige måter å sette de opp på, en som de helt sikkert sitter veldig godt fast på og en som det er veldig lett å ta de opp og ned som man ønsker. Jeg gjorde den siste. Jeg er overhode ikke noe flink på sånne ting, men klarte det uten noen hjelp. Så vil tro det ikke skal være noe problem for noen andre å få til heller. Når vi får besøk er det mange som sliter litt med å skjønne hvordan man får den opp, men det er ikke verre enn å trykke inn en knapp og åpne opp. Så ikke noe problem. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med de grindene :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke trappegrinder på møbelbutikker lenger. Har leita på alle her (fikk beskjed om at de har de ikke i sortemanget lenger)+ Byggmakker ol.

Bor også i nord, Ikea er laaaaaaangt unna. Eneste sted å få tak i er baby forettninger(med pris deretter)

Løsningen er å lage en grind selv. Jeg har satt min gubbelusk på saken. Snart kan jeg lufte med gjennomtrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ihvertfall at de var veldig enkle å sette opp, klarte det helt selv uten noe hjelp fra samboer :icon_redface:

Jeg så det var to forskjellige måter å sette de opp på, en som de helt sikkert sitter veldig godt fast på og en som det er veldig lett å ta de opp og ned som man ønsker. Jeg gjorde den siste. Jeg er overhode ikke noe flink på sånne ting, men klarte det uten noen hjelp. Så vil tro det ikke skal være noe problem for noen andre å få til heller. Når vi får besøk er det mange som sliter litt med å skjønne hvordan man får den opp, men det er ikke verre enn å trykke inn en knapp og åpne opp. Så ikke noe problem. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med de grindene :rolleyes:

Flott! For ikke snakke om veldig viktig at de er enkle å sette opp! :ahappy: Da blir det tur på ikea sånn etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at IKEA faktisk også kan sende varene sine over hele landet, da.. (Så hvis man ikke får tak i noe tilsvarende annet sted, så er det jo alltid en mulighet.)

Lykke til!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den knappen på den hvite ikea grinda er forferdelig irriterende. Den er hard å trykke inn, og så må man løfte opp grinda samtidig som man trykker den inn. Når man har en middagstallerken eller en rykende kopp med kaffe i den andre hånda så blir det banning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hvis man ikke er avhengig av å ha selve barnesikringen på den, så kan man brekke av den lille sperren som gjør at man må trykke på den knappen før man kan åpne grinden.

I alle fall kunne man det på en meget lik grind jeg hadde for noen år siden...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hvis man ikke er avhengig av å ha selve barnesikringen på den, så kan man brekke av den lille sperren som gjør at man må trykke på den knappen før man kan åpne grinden.

Jeg prøvde det, men det gikk ikke. Tja... Sambo prøvde det, så jeg vet ikke helt hvorfor det ikke gikk. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html...750C0A9649C8B63

Hvorfor ikke "go the American way"?

(eller for dem med sofaproblemer, hva med et elektrisk teppe du legger på sofaen så hunden får støt http://www.petstreetmall.com/Indoor-Containment/2532/483/)

Fysj... det er mye folk kan finne på fordi det er praktisk.

Selv vurderte jeg på et tidspunkt å få laget en lekker smijernsport innendørs - fordi jeg hadde en kronisk "innbruddstyv" av en hund som alltid tok seg gjennom det jeg klarte å henge opp/spikre ihop/barrikadere med.

I USA er det jo vanlig med "screen doors" - dørrammer med myggnetting, som jo slipper luften gjennom.

Ellers om mine erfaringer med Ikea-grinder, er - hvis det er den typen som har sånne "dingser" oppe og nede for at man skal tilpasse dem til dørbredden - at de slarker seg i vei etter en stund. De er ikke så høye heller, så har man litt tiltaksfulle hunder så spretter de elegant over. Men selve grinden er grei nok, litt styrete den barnesikringen så enig med fjerningsforslag.

Jeg har brukt kompostgrinder, og litt omhu med festingen så fungerer det greit. Kjip farge - kompostbingegrønn - men de kan kanskje spraylakkeres?

Ellers skulle jeg ønske noen praktisk hundefolk kunne komme på banen med gode slike produkter som dere diskuterer her, som faktisk funker... og som SÅ litt ålreit ut også.

Denne var litt kul som alternativ til de lekre grønne...

http://www.drsfostersmith.com/product/prod...&pcatid=544

Og denne lukker seg selv! Sånn apropos kaffekoppbalansering og sånn...

http://www.improvementscatalog.com/home/im...g-pet-gate.html

Denne åpner seg begge veier i tillegg...

http://www.sales-innovations.com/cart.php?...g&ad=nextag

Eller så kan man jo, dersom det er snakk om noe permanent - som i en utgangsdør man gjerne vil ha åpen - vurdere å få noen til å lage noe permanent. En bekjent fikk omsider fikset seg en "ordentlig" sperring, etter årevis med ymse kompostgrinder og oppheng og styr og stell, og sier det var verdt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...