Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundemassasje

TrudeM

Recommended Posts

Skrevet

Jeg holder på med hundemassasjeutdanning og skal holde et foredrag på diverse hundekurs om temaet.

Så jeg lurer rett og slett på hva du som hundeeier vil vite om hundemassasje? Hvilke spørsmål ville du ha spurt meg osv?

Skrevet

Hvilke ulike metoder finnes? Hvordan masserer du?

Hvilke hunder trenger massasje?

Hva kan massasje hjelpe mot?

Ville hørt litt om ulykke, rehabilitering, aktive konkurransehunder..

Hvor ofte må hunden behandles for at virkningen opprettholdes?

Fortell også gjerne om konkrete eksempler på hunder som har blitt hjulpet med massasje:)

Skrevet

Jeg lurer rett og slett på hvordan man masserer jeg... Jeg har ikke prøvd dette på mine hunder, rett og slett fordi jeg er redd for å gjøre noe feil, og dermed gjøre det verre :)

Skrevet

Jeg engasjerte Renate A her inne for en stund siden, til ett mini-massasje-foredrag for treningsgruppa, og jeg synes måten hun gjorde det på var veldig fin.

Hun fortalte om hvilke hunder som hadde god hjelp av massasje, i hvilke tilfeller hunden ikke skulle ha massasje, og hun brukte en av våre hunder som demo-hund... Hun fortalte og forklarte også litt om hundens anatomi, og vi hadde en veldig åpen dialog, der vi fikk spørre og grave om alt vi lurte på.

Hun viste også litt hva vi kunne gjøre selv, uten å gjøre evt. vondter verre, og det er vel kanskje det hundefolket er mest opptatt av...

Skrevet

I tråd med Anettes spørsmål..

KAN man gjøre mye feil ved å massere hunden selv? Hvilke "skader" kan oppstå?

Susanne

Skrevet

Hei Trude

Er det på hundeskolen Østfold du skal holde foredrag ?

Snakket med hundetrener`n min i går og han fortalte han hadde pratet med en hundemassør, regnet med at det var deg :icon_redface:

Tenkte også på om du ville komme til meg en dag å massere Sara ?

Send meg gjerne en PM.

Jane

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...