Gå til innhold
Hundesonen.no

Bailey sin tråd

Tollertassen

Recommended Posts

Skrevet

Var visst egentlig her man skulle lage sånn tråd ja, la det på presentasjon i går jeg :icon_confused:

Uansett Bailey skal på utstilling neste helg og startet forskjønningen sin med en snutemaske i dag på Semsvannet.

Bilde004.jpg

Bilde003.jpg

Skrevet

Åååh så stor han har blitt! Synes ikke det er så lenge siden jeg siklet på valpebilder av ham og resten av B-gjengen :icon_confused:

Skrevet

Er så utrolig spent på hvordan han gjør det på sin første utstilling i helgen, er faktisk super nervøs :) ! Også skal vi jo til Sverige til sommeren også, det blir hvertfall skummelt, gurimalla :)

BartogBache171.jpg

Skrevet
Er så utrolig spent på hvordan han gjør det på sin første utstilling i helgen, er faktisk super nervøs :) ! Også skal vi jo til Sverige til sommeren også, det blir hvertfall skummelt, gurimalla :)

Åh, skal du stille han på verdenstutstillingen? Decoy skal også det :) Blir nok utrolig mange juniorhunder ettersom jeg har forstått, blir spennende jah!

Tror nok det går helt fint i helgen, jeg. Du får nå ha lykke til hvertfall :)

Skrevet

Blir spennende det ja, tipper det er mye rart å se der, drar like mye for det. Så gøy at du også skal da, blir nok en helg med mye inntrykk, og shopping til hunden :)

Skrevet

Har ikke noen nye bilder siden kameraet ligger hos en venninne etter en fest :rolleyes: . Uansett fikk jeg ikke stilt Bailey siden han går på smertestillende om dagen.

Jeg har lenge stusset på at "spøkelsesalderen" til Bailey har vært lang og voksende i omfang. Til slutt tok jeg kontakt med en atferdsterapaut som anbefalte oss å eliminere det fysiske først. Dette fikk meg til å tenke at ja, det har jo vært småtegn til at han kan ha det vond, som litt halting i blandt, ikke like å bli tatt på baken osv.

Turen gikk til vetrinær som tydelig merket at han hadde vondt på høyre bakdel. Han går nå på Rimadyl og hadde to dager i starten på muskelavslappende. Er veldig spent på hva som egentlig feiler nurket mitt, men er også glad siden jeg ser at han nå er mye lykkeligere. Spørsmålet nå er da om dette kun er noe muskulært som har hengt seg opp eller noe mer alvorlig. Han spiser lite om dagen, men jeg håper dette kun er en effekt av at vi har byttet fra valpefor til voksenfor.

På den positive siden har Bailey nå bestått bronsemerket av i går, og vi var de eneste førsteforsøkende som klarte det. En til stod, men dette var andre forsøk. Gjett om mor er stolt av både hund og seg selv :wub:

Skrevet

Gratulerer med bronsemerket :wub: Hvordan ble karakterene?

God bedring, håper han blir helt fin igjen snart!

Skrevet

Hehe karakterene var så som så, 107 :P Var vel egentlig bare glad for å stå siden jeg ikke regnet med det i det hele tatt. I prinippet fikk vi vel beskjed om å droppe det av vet :wub: , men jeg tenkte at om jeg tok det rolig så var det jo ikke noe værre enn å gå tur med han. Mistet mye på tempo, og dette er jo noe vi sliter med...

Skrevet

Da har vi fått svar, det er noe som ser galt ut på den ene ryggvirvlen, men får å se dette konkret må man ta en ct-scan. Han ville at vi først skal fullføre den kuren han går på med Rimadyl før vi eventuelt tar noen videre handlinger. Det var sambo som i all hast dro til vet. siden de ringte og sa at de hadde en spesialist på stedet om vi kom med en gang.

Han har mere hvite tegninger på den ene siden av virvelen, og det kan visst kun avsløres om årsak ved denne scanen. På den positive siden så mente han at det kan hende at det faktisk er i orden etter denne kuren. Hvorfor aner jeg ikke, synes selv at det hørtes veldig merkelig ut.

Så nå skal kuren fullføres og vi skal leve som vanlig og se etter forverrende tegn, jeg liker det ikke helt, men må jo nesten stole på vetten. Håper det værste nå er forbi og at vi kan gå løs på nye spennede oppgaver sammen :)

Nå ligger pelsen utslått ved siden av meg fult neddopet, med hodet på puten og selvsagt mors beste pledd over seg...

• 1 year later...
Skrevet

Mye har skjedd siden jeg oppdaterte her sist ja, hehe. B er røngtet AA og har tatt to CERT i løpet av de fire utstillingene som han har vært på :)

Dessuten har han blitt en flott ung herremann (helt objektivt)

Første båttur og en smule nervøs, på slutten av turen var han rene skipshunden

Superturpkrderen2009110.jpg

diversesommer09246.jpg

diversesommer09288.jpg

diversesommer09299.jpg

diversesommer09154.jpg

Superturpkrderen2009332.jpg

Superturpkrderen2009445.jpg

Superturpkrderen2009448.jpg

stblilde.jpg

• 5 months later...
Skrevet

Tenkte jeg skulle legge inn noen julebilder av godgutten sånn på slutten av kvelden :) .

Julevask må til, ikke helt den store favoritten, men som alltid finner han seg i det meste.

julen2009006.jpg

julen2009008.jpg

julen2009009.jpg

julen2009020.jpg

julen2009197.jpg

julen2009213.jpg

Helt usensurert

julen2009001.jpg

julen2009192.jpg

Skrevet

Så fin han er :lol:

Særlig med rød sløyfe ;)

Kanskje vi kan gå tur en dag ettersom du også bor i bærum?

Skrevet

Så fin han er :ahappy:

Særlig med rød sløyfe :)

Kanskje vi kan gå tur en dag ettersom du også bor i bærum?

Tusen takk :) Vi må jo helt klart få gått en tur sammen, det er alltid koselig med nye turvenner! Tror jeg trente sammen deg en gang i bærum brukshundklubb?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
    • Hei! Jeg er ei jente på 23 år. Jeg og min samboer planlegger å flytte hjem igjen til bygda jeg opprinnelig kommer fra. Det er veldig landlig og utrolig fine fjell og skogsturer. Jeg er selv et friluftsmenneske og elsker alt av hengekøyeturer, teltturer, fisketurer og fjellturer. Samboeren min kommer til å være i jobb når vi flytter hjem og jeg skal starte lærerutdanningen min over nett. Vi har derfor snakket om å kanskje skaffe oss en valp til høsten. Vi har særlig sett på golden retriever som et alternativ for oss. Jeg kommer til å få hjemme og kunne ærlig trengt de rutinene som kommer med å ha valp. Samboeren min har ikke hatt egen hund før, men jeg er vokst opp med hund (Schiller støver, finsk støver, mops, malteser, sibirsk husky) jeg har selv vært med på å oppdra disse hundene (særlig huskyen da jeg var litt eldre når vi fikk henne) men sammen med familie. Jeg synes det er vanskelig å skulle vente på riktig timing. Jeg er selv i arbeid akuratt nå og sparer aktivt for å kunne ha råd til en hund i fremtiden. Vil jo såklart ikke gå til anskaffelse av en valp uten å ha nok oppsparte midler til forsikring og uforutsette avgifter. Vi har allerede en katt fra før som har astma som trenger oppfølging og behandling. Det er ikke slik at vi drar så mye på ferier, og om vi gjør det så har det vært hjem til bygda eller på Norgesferie, og da er pus med (han ble vandt til med reising fra ung alder), og det skulle hunden også fått være. Men er det riktig tidspunkt? Det er dette jeg sliter litt med å bestemme. Hvor lenge skal vi vente før vi evt anskaffer oss hund? Bare vet vi når det er tid for ett nytt familiemedlem? Jeg har egentlig allerede ventet tålmodig i 4 år, men det har aldri vært den rette tiden for ett så stort ansvar. 
    • Er det SÅ lett for dem å bytte ut en kjøper da? Som de forhåpentligvis har hatt et par møter med, snakket med og "godkjent"?   De kan faktisk heller ikke bare trekke kjøpet der og da, isåfall kan du anmelde dem for svindel. I motsetning til en del andre lovbrudd i "hundebransjen" mistenker jeg at det også vil bli tatt mer på alvor siden det er et økonomisk lovbrudd og ikke dyrevelferdsmessig.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...