Gå til innhold
Hundesonen.no

Utfordre-Psycho-tråden

Marianne

Recommended Posts

Skrevet
Jeg vil også se noe! :)

Jeg vil se...en hund som biter seg i halen.. :blink:

Singha biter seg NESTEN i halen? Håper det holder.... hehe

6-1.jpg

Jeg vil se liten, mellom og stor! :wub:

Håper dette holder.. Mexxi er lita, Oliver er mellom og Buffy er stor.. Selv om du kanskje hadde håpet å få større STOR, så håper jeg det hjelper at jeg har såpass mange bilder av disse istedet :lol:

treklover01.jpg

treklover02.jpg

treklover03.jpg

treklover04.jpg

treklover05.jpg

• Svar 685
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

*tenke.. Litt vrien da men du har jo alt fra kuer til sminke så.. xD

Jeg vil se en svart og en hvit hund som svømmer og en av de skal ha en pinne i munnen :wub:

Skrevet
*tenke.. Litt vrien da men du har jo alt fra kuer til sminke så.. xD

Jeg vil se en svart og en hvit hund som svømmer og en av de skal ha en pinne i munnen :wub:

hmmm

Her har du nesten svart og hvit hund som bader og en har pinne i munnen???

1806077.jpg

Og her er svart og hvit hund bader, men jeg er ikke sikker på om Odin der kan ha en pinne i munnen.. Jeg TROR han har det, siden Bridie er så frempå med å hjelpe han opp av vannet, men jeg vet ikke :)

Bilde227.jpg

Jeg vil se et FINT bilde av et tre. :blink:

Fint nok? Den gamle verneverdige bjørka hjemme der jeg kommer fra, som ble hogget ned i fjor sommer pga trafikk fare...

natur1.jpg

Skrevet
Du har søren meg alt av bilder du :wub:

Vi har enda ikke sett noe til bildet av et tre med en hund og skalla, brusdrikkende type som henger opp ned. Så ALT kan hun ikke påstå at hun har av enda. :)

Skrevet
Veldig godkjent! Fiiine bildene :wub:

jeg vil se en fugl i det den letter

Jeg er HELT sikker på at denne TENKER på å lette, for 2 sekunder etterpå var den borte :rolleyes:

DSC_0088.jpg

(det er desverre det nærmeste jeg kommer :))

Skrevet
Vi har enda ikke sett noe til bildet av et tre med en hund og skalla, brusdrikkende type som henger opp ned. Så ALT kan hun ikke påstå at hun har av enda. :wub:

Du maser så fælt du Mikkel! det kommer sier jeg jo, men nå må jeg vente på bedre vær. Hadde du ant hvor vanskelig det skal bli å få den skalla fyren opp i det treet du, så hadde du ikke engang vurdert TANKEN på at det sku skje i REGN! <_< :)

Skrevet
Du maser så fælt du Mikkel! det kommer sier jeg jo, men nå må jeg vente på bedre vær. Hadde du ant hvor vanskelig det skal bli å få den skalla fyren opp i det treet du, så hadde du ikke engang vurdert TANKEN på at det sku skje i REGN! <_< :wub:

Jeg må da mase litt på deg. :) For jeg gleder meg virkelig til å se om du får han opp i et tre. :blink:

Skrevet
Fint nok? Den gamle verneverdige bjørka hjemme der jeg kommer fra, som ble hogget ned i fjor sommer pga trafikk fare...

natur1.jpg

Jepp, absolutt fint nok. :wub:

Da vil jeg se... En paraply i regnvær. :)

Skrevet
Jepp, absolutt fint nok. :wub:

Da vil jeg se... En paraply i regnvær. :)

Jeg vil se en frosk og en fisk på samme bilde :blink:

oioioi, nå tror jeg det er på tide å stoppe denne tråden her gitt.... :rolleyes:

Skrevet
(det er desverre det nærmeste jeg kommer :))

Ut å knipse bilder imorgen! :wub:

oioioi, nå tror jeg det er på tide å stoppe denne tråden her gitt.... :rolleyes:

Ikke drit deg ut a, dette klarer du! Vi er jo oppe i 15 sider jo, kan ikke gi deg nå!

Skrevet

Haha, nei du må jo ikke gi opp nå! Dette fikser du! Skal hjelpe deg å hive skallede menn opp i trær jeg om nødvendig! :lol:

Jeg vil se et bilde av noe heeeeelt umulig jeg! Snø på 17.mai! (lat som denne mld ble lagt ut i går... :) )

Skrevet
Haha, nei du må jo ikke gi opp nå! Dette fikser du! Skal hjelpe deg å hive skallede menn opp i trær jeg om nødvendig! :lol:

Jeg vil se et bilde av noe heeeeelt umulig jeg! Snø på 17.mai! (lat som denne mld ble lagt ut i går... :) )

Gratulerer med dagen........

DSC03293.jpg

Og de andre ønskene.. Yapp, skal fikse de.. etterhvert. Som sagt møkklei hele kamera om dagen :)

Skrevet

Okei, Here goes....

jeg vil se en fugl i det den letter

Først har du ei "ugle" i det hu letter....

fredag_029.jpg

Så ei UGLE i det den letter!

DSC_0101.jpg

Men hvis ikke noe av dette er bra nok, så letter faktisk den fuglen du ser innringet på bildet her.. Vi stod lenge å venta på at han sku fly :)

DSC_0106.jpg

Da vil jeg se... En paraply i regnvær. :lol:

Riktig nok ikke MYE regn, kanskje mer hagl, men nedbør var det iallefall!

DSC_0110.jpg

Jeg vil se en frosk og en fisk på samme bilde :P

:)

DSC_0098.jpg

Dessuten syns Bridie at dere vil se mye rart!

DSC_0113.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...