Gå til innhold
Hundesonen.no

Pelsfarge

Maria

Recommended Posts

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar
For et nydelig vesen! :wub: Nesten så jeg må vurdere Saluki nå jo ;)

*klippet*

"Bess" hilser og sier takk ;)

Og vurdere saluki, DET var vel en god idè :D Valpebesøk mottas gjerne en gang frem mot jul :(

*klippet*

Men nå har jeg egentlig blitt sånn: samma hvordan farge, bare det er en Saluki ;)

Men det blir det jo!! Er ikke salukien det står på, det er DEG ;)

Begynn å spare til julegave til deg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det blir det jo! Er ikke salukien det står på, det er DEG :wub:

Begynn å spare til julegave til deg selv :D

Ja, du sier no. Jeg får forte meg å flytte ut (har et sted i kikkerten, som har et lite jodre til :( ). Tror ikke mamma er så gira på en til. Men hvem vet hennes mening, etter å ha vært på valpebesøk hos deg? Hun er jo sånn at hun ikke sier noe før det er helt greit....

Huff.. Dette ble litt OT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere sier: Det kommer veldig an på rase, pelslag osv.

Jeg er veldig svak for blå whippets, som denne: http://taraly.thewhippet.info/dogs/macawe-...licka-a-taraly/

GD kan mer enn gjerne være harlekin for min del (selv om jeg synes det er tullete at de merle ikke er godkjent)

Sheltie og collie "skal" være soble.

Pudler skal være svarte (og i hvert fall ikke hvite)

Basenji skal være brindle eller rød

Akita bør være hvite eller brindle

Greyhounds skal være svarte eller blå fawn (og i hvert fall ikke hvite)

Papillons burde ha røde tegninger (men det tror jeg knapt finnes lenger, dessverre)

Norsk elghund grå skal være grå

osv.

Men egentlig spiller det mindre rolle - "A good dog cannot be a bad colour" tror jeg det heter på utenlandsk.

Tillegg: Glemte å si at en saluki knapt kan bli lys nok i mine øyne - ei heller borzoier, som helst bør være kritthvite med svart pigment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er og svak for den blå weimaraneren...

Men ellers liker jeg varme farger, Gyllent, Rødbrunt, Soble, og helt til krem og champagne. Litt svart eller hvitt som aksentfarger er ok, men liker det ikke så godt når det blir veldig "rotete"...Den røde jaktlabben var skjønn, visste ikke at de fantes i den fargen. Sjokolade er ok, men går det mot leverfarge, blir det blæh. Dessuten MÅ nese og øyne være mørk brun/sorte...

Og så må jeg melde meg inn i klubben for dem som ikke er fan av merle og brindle :) Tricolor på f.eks en setter er jo nydelig, men mer enn det blir litt rotete for meg. Særlig i ansiktet... blir litt forstyrret av alle de flekkene, jeg :)

Men ellers er det som med mennesker, utseendet har ikke allverdens å si når du møter en med god personlighet :) Og det er noe aussiene har, hvis jeg har forstått riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes black and tan og tricolor er nydelig, i tillegg er er småsvak for røde assuier :)

Og røde boxere!

Og så synes jeg jo lille pelsklatten min er veldig fin da, spesielt med den sorte maska :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig gla i den røde Tollerfargen jeg da:) Med masse hvite tegninger!

Ellers er også den blå Weimaranerfargen utrolig flott.. Og sjokoladebrun..

Er så mange fine farger atte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bluemerle, tricolor og svarte hunder er favoritt fargene mine. Her er Snoopy, ikke lenge til han får nytt hjem pga samlivsbrudd, men har funnet den perfekte eier'n til han.

i232853346_83575_7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fargeblind - det er så uendelig mye annet som betyr mere. Reiste over ttil England i Desember for å plukke ut den nye valpen min - hadde allerede hørt at de var utrolig jevne og at det var to røde/hvite og to tricolorer. Regnet med å komme hjem med en tricolor - hentet ham i januar - den røde og hvite altså :rolleyes: .

post-2420-1210283501_thumb.jpg

"If your dog doesn't like someone you probably shouldn't either."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hem.

Jeg må innrømme jeg elsker sorte hunder, og hunder som for eksempel har Berner Sennen farger, altså sort, mørkebrunt og hvitt. Det synes jeg er nydelig og spennende. Ellers er både rødt og gyldent pent! Merker jeg generelt liker mørke hunder, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...