Gå til innhold
Hundesonen.no

Pelsfarge


Maria

Recommended Posts

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar
For et nydelig vesen! :wub: Nesten så jeg må vurdere Saluki nå jo ;)

*klippet*

"Bess" hilser og sier takk ;)

Og vurdere saluki, DET var vel en god idè :D Valpebesøk mottas gjerne en gang frem mot jul :(

*klippet*

Men nå har jeg egentlig blitt sånn: samma hvordan farge, bare det er en Saluki ;)

Men det blir det jo!! Er ikke salukien det står på, det er DEG ;)

Begynn å spare til julegave til deg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det blir det jo! Er ikke salukien det står på, det er DEG :wub:

Begynn å spare til julegave til deg selv :D

Ja, du sier no. Jeg får forte meg å flytte ut (har et sted i kikkerten, som har et lite jodre til :( ). Tror ikke mamma er så gira på en til. Men hvem vet hennes mening, etter å ha vært på valpebesøk hos deg? Hun er jo sånn at hun ikke sier noe før det er helt greit....

Huff.. Dette ble litt OT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere sier: Det kommer veldig an på rase, pelslag osv.

Jeg er veldig svak for blå whippets, som denne: http://taraly.thewhippet.info/dogs/macawe-...licka-a-taraly/

GD kan mer enn gjerne være harlekin for min del (selv om jeg synes det er tullete at de merle ikke er godkjent)

Sheltie og collie "skal" være soble.

Pudler skal være svarte (og i hvert fall ikke hvite)

Basenji skal være brindle eller rød

Akita bør være hvite eller brindle

Greyhounds skal være svarte eller blå fawn (og i hvert fall ikke hvite)

Papillons burde ha røde tegninger (men det tror jeg knapt finnes lenger, dessverre)

Norsk elghund grå skal være grå

osv.

Men egentlig spiller det mindre rolle - "A good dog cannot be a bad colour" tror jeg det heter på utenlandsk.

Tillegg: Glemte å si at en saluki knapt kan bli lys nok i mine øyne - ei heller borzoier, som helst bør være kritthvite med svart pigment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er og svak for den blå weimaraneren...

Men ellers liker jeg varme farger, Gyllent, Rødbrunt, Soble, og helt til krem og champagne. Litt svart eller hvitt som aksentfarger er ok, men liker det ikke så godt når det blir veldig "rotete"...Den røde jaktlabben var skjønn, visste ikke at de fantes i den fargen. Sjokolade er ok, men går det mot leverfarge, blir det blæh. Dessuten MÅ nese og øyne være mørk brun/sorte...

Og så må jeg melde meg inn i klubben for dem som ikke er fan av merle og brindle :) Tricolor på f.eks en setter er jo nydelig, men mer enn det blir litt rotete for meg. Særlig i ansiktet... blir litt forstyrret av alle de flekkene, jeg :)

Men ellers er det som med mennesker, utseendet har ikke allverdens å si når du møter en med god personlighet :) Og det er noe aussiene har, hvis jeg har forstått riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes black and tan og tricolor er nydelig, i tillegg er er småsvak for røde assuier :)

Og røde boxere!

Og så synes jeg jo lille pelsklatten min er veldig fin da, spesielt med den sorte maska :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig gla i den røde Tollerfargen jeg da:) Med masse hvite tegninger!

Ellers er også den blå Weimaranerfargen utrolig flott.. Og sjokoladebrun..

Er så mange fine farger atte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bluemerle, tricolor og svarte hunder er favoritt fargene mine. Her er Snoopy, ikke lenge til han får nytt hjem pga samlivsbrudd, men har funnet den perfekte eier'n til han.

i232853346_83575_7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fargeblind - det er så uendelig mye annet som betyr mere. Reiste over ttil England i Desember for å plukke ut den nye valpen min - hadde allerede hørt at de var utrolig jevne og at det var to røde/hvite og to tricolorer. Regnet med å komme hjem med en tricolor - hentet ham i januar - den røde og hvite altså :rolleyes: .

post-2420-1210283501_thumb.jpg

"If your dog doesn't like someone you probably shouldn't either."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hem.

Jeg må innrømme jeg elsker sorte hunder, og hunder som for eksempel har Berner Sennen farger, altså sort, mørkebrunt og hvitt. Det synes jeg er nydelig og spennende. Ellers er både rødt og gyldent pent! Merker jeg generelt liker mørke hunder, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...