Gå til innhold
Hundesonen.no

HJELP MEG ! (ang. Dolda felförsäkring)


LindaM

Recommended Posts

Jeg trenger litt hjelp her..!

Jeg skal kanskje kjøpe en valp fra sverige, og hun er Dolda felförsäkrade...

Jeg lurer da på om det har noe å si for meg..!?

Det er en blanding :whistle:

Jeg skal komme å titte på valpen på lørdag, men jeg vil veldig gjerne vite om det fortsatt gjelder som forsikring, når jeg skal ha med valpen hjem til norge...

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en "skjulte feil" forsikring. Jeg fikk det med på min renrasete hund fra Sverige, virker som om det er vanligere der enn her i Norge. Syns det er flott å få en sånn forsikring, du kan lese mer om den på papiret du skriver under på, men det er ingenting å være redd for. :whistle: Hunden forsikres da mot feil som kan dukke opp (allergier, hd tror jeg, osv) som man ikke kan se på en valp, og som ikke har ligget i slekten, frem til hunden er en viss alder. Det er nye regler for dette nå, lurer på om det er frem til hunden er fire år? Da jeg skrev under, var det opp til to eller tre, men da de nye reglene kom, ble det endret til fire eller fem år. Jeg husker dessverre ikke. Oppdretteren var så snill å endre dette for meg.

Men jeg ante ikke at man kunne få dette på blandinger..?

Du må forsikre hunden din mer når du har hentet den. Denne forsikringen dekker ikke veterinærutgifter eller livsforsikring (utover det den forsikrer hunden mot), men kommer i tillegg, som en slags garanti fra oppdretteren. Man trenger altså en helt vanlig forsikring i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...