Gå til innhold
Hundesonen.no

din rase sin sorte får?


MarieR

Recommended Posts

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar
Hehe, ja akkurat! Synes det var veldig mange med border collie for ikke så lenge siden. Kanskje populariteten har stagnert litt? Kanskje folk har fått opp øya for aussien istedet..  :roll:

Jepp, og spesielt blaningsavl har mye BC i seg (noe jeg håper bare er en tilfeldig tjuvparring)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvorfor folk synes det er gøy å blande labrador og BC f.eks. Gjeter og jakthund, sikkert litt av en blanding! Det må da være mye bedre å ha rein gjeter eller rein jakt/fuglehund, hvor man vet hva man får og hva man må forberede seg på, forebygge osv. Men dessverre så er det altfor mange mennesker hvor hunden har som rolle å være søt og snill og ikke noe mer. Og sånne mennesker bryr seg ikke om en "bærekraftig" avl eller genetikk. Synd! For det ødelegger rasene våre litt etter litt ved slik utvanning.

Jepp, og spesielt blaningsavl har mye BC i seg (noe jeg håper bare er en tilfeldig tjuvparring)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvorfor folk synes det er gøy å blande labrador og BC f.eks. Gjeter og jakthund, sikkert litt av en blanding! Det må da være mye bedre å ha rein gjeter eller rein jakt/fuglehund, hvor man vet hva man får og hva man må forberede seg på, forebygge osv. Men dessverre så er det altfor mange mennesker hvor hunden har som rolle å være søt og snill og ikke noe mer. Og sånne mennesker bryr seg ikke om en "bærekraftig" avl eller genetikk. Synd! For det ødelegger rasene våre litt etter litt ved slik utvanning.

Helt enig! Og jeg syns vi har flere enn nok raser å velge mellom! Tenk om alle skulle ha parret hundene sine fordi de var søte og snille... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...