Gå til innhold
Hundesonen.no

I hvilken klasse skal jeg stille min mops?

Nikki72

Recommended Posts

Hvor gammel han er er vesentlig informasjon for å kunne svare.

Er han velutviklet for alderen?

Er det Int/ Nat utstilling?

Junior kan ikke konkurrere om Cacib, men generelt sett pleier jeg å melde på i den klassen der min hund blir eldst, slik at han ser mer "velutviklet" ut i forhold til sine konkurrenter.

Det er dog ikke alltid jeg velger denne taktikken på int. utstillinger, da Cacibet er gjevt å kunne konkurrere om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man stille hunden sin i alle de der ??

Som du ser så kan en 16 mnd gammel hund stille i alle tre klassene ja, for de overlapper hverandre. Man må se an hunden sin hvor utvikla den er og hva slags dommer man får. Det skal jaggu ikke være lett å velge ikke sant :ahappy: !

(jeg er sjeleglad for at Amigo er 3 år og kun stiller i èn klasse hihi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å kuppe tråden :ahappy:

Men nå som jeg melder hunden min på til utstilling.. kan jeg da skrive i mailen at jeg vil stille i feks junior Og unghund? og koster det det dobbelte? (han blir femten mnd).

Bare spør :ahappy: Det er pina meg ikke lett å huske på alt innen utstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere har nevnt; med mindre det er internasjonal utstilling er det like greit å stille han som junior. Selvfølgelig må du se an hvor godt utviklet han er, men så lenge det ikke er konkurranse om cacib kan du like godt stille han i den klassen han ser mest utviklet ut. I ditt tilfelle blir jo det junior.

Min minstefrøken kommer til å stille i junior så lenge hun kan tenker jeg, men sannsynligvis blir hun påmeldt i annen klasse på internasjonale utstillinger. Det er jo lov å leve i håpet om cacib *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...