Gå til innhold
Hundesonen.no

Blondie (hvit dvergschnauzer)

Blondiemamma

Recommended Posts

Skrevet
Men ja, hun kan også ha hatt løpetid uten at du har merket det, selv om det er lite sannsynlig.

Det er som er så merkelig er jo at alle disse rare tingene og markeringen er borte nå. hanhundene er heller ikke intr i henne.. Snakket med oppdretteren hennes i går, og hun fortalte at moren hennes blødde veldig lite før hun fikk sitt første kull. Hun bare hovnet opp, og hun måtte bruke Q-tips på henne for å faktisk finne blod. Nå har ikke jeg sett at hun har vært noe særlig hoven, men det kan jo faktisk være at hun er en slik som omtrent ikke blør..

• Svar 212
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Jeg er utrolig imponert over Blondie! Herlige herlige lykkepillen :ahappy:

Takk for det Lill :) Ja hun er jo bare så nydelig den hunden.. Kunne ikke vært mere fornøyd med henne altså.. Hun er jo bare superflink til å være 7 mnd :lol:

Skrevet

Blondie har vært hos oppdretteren i dag å fått en liten klipp og barbering før utstillingen neste helg :ahappy:

20072008205945dq3pD1YBQ83r.jpg

200720082059459p8F5P42aa29.jpg

20072008205945jqWMg8Vu124p.jpg

20072008205945wLfGuUeydT9V.jpg

20072008205945G9iq1IoFU2LK.jpg

20072008205945V8IwuG6E4vms.jpg

20072008205946u7FE4h6Y7lYx.jpg

Blir spennende neste helg å se hvordan det går på utstillingen :hyper:

Skrevet

Lykke til på utstilling neste helg!

Blondie er utrolig herlig, neste som en hvit bamse :) hihi

Har en hvit dverg på kennelen nå og den er utrolig livlig og kul. Virker som en morsom rase :)

Skrevet
Lykke til på utstilling neste helg!

Blondie er utrolig herlig, neste som en hvit bamse :) hihi

Har en hvit dverg på kennelen nå og den er utrolig livlig og kul. Virker som en morsom rase :)

Takk for det.. Ja det er en utrolig morsom og kvikk rase.. jeg ville ha en sporty og oppmerksom hund men som ikke var en stresset hund som jeg MÅTTE trene hver eneste dag, og hun oppfyller virkelig kravene mine.. Hun er sporty og blir med på alt som er gøy, hun er oppmerksom og vil vite hvor mor er til enhver tid. Hun kan løpe og leke med de andre hundene når vi går tur, men hun kommer bestandig tilbake for å se om mor er med.. og når vi er inne er hun rolig og sover for det meste. .Hun imponerer meg stort. .Hun er tross alt ikke mere en 7 mnd :)

Skrevet

Må bare legge ut et bilde jeg synes er så søtt :) Tatt av kjæresten min med mobilen.. Sånn liker da Blondie å ligge å kose om kveldene.. OPPE på ansiktet mitt om hun har muligheten :)

23072008003607Tqqtq9oH9Cf7.jpg

Skrevet

Da har vi vært på utstilling i Moss... Blondie stilte mot kullsøsteren sin og ble BIR :wub: Vi ble ikke plassert i gruppen, men vi er strålende fornøyd med å høste inn vår 4 BIR valp rosett.. :lol:

2607200818082953w83wgGT8CP.jpg

2607200817493891vGm3I7E74b.jpg

26072008174805OTpCr6kcuYTd.jpg

Skrevet

Kritikken hennes lød forresten sånn:

Dommer Gunnar Jensen

Meget tiltalende tispe. Godt skåret skalle/snuteparti. Mørke, fine øyne. ok bitt. Noe kort hals,fin overlinje. Bra vinklet bak. Noe steil, fremskutt i front. Bra benstamme. Beveger seg bra fra siden, og frem. Noe marktrang bak. God pels og farge

Skrevet

Takk for gratulasjoner.. Uff, så steilt hun står på nederste bildet... grøss.. Legger ut annet bilde hun står mere normalt ut på jeg :wub:

Chessie,bentleyog%20moss%20101.JPG-for-web-normal.jpg

Blir vel siste utstilling som valp vel.. Blondie skal nappes helt ned nå og bli rosa gris :lol: Pelsen vil vokse seg mye striere og finere når den kommer ut da :D Så nå blir det vel ikke noe før hun kommer over i juniorklassen. .Gleder meg til å begynne å stille "ordentlig" jeg :D

• 2 weeks later...
Skrevet

Blondie har fått nytt dekken og er klar for høsten og vinteren :P

08082008203611nCq5X34RJevF.jpg

Dessuten er hun rimelig høyløpsk nå, velsleberta, så nå er det på med flexilina (som vi aldri bruker ellers) når vi går tur :P

Skrevet

Westie sa du? nei det sto vel i grunn hvit dvergschnauzer på stamtavle men..... :D

1508200812444577Lrly6Vtqj5.jpg

BLÆÆÆ.. Løpetid! Æsj, må jeg virkelig gå med denne bleia på meg?

15082008124444777lXmOnkQPA.jpg

Ok.. Så jeg får ligge i sofaen om jeg har på med denne bleiegreia?? greit, DEAL... :D

15082008124445Aem62InNYdq1.jpg

Mongobikkje :D

15082008124443Kn6t5n7y9461.jpg

Man må lide for skjønnheten

15082008124443iwdOu5T1fQ73.jpg

15082008124443xvCUO4U1S4TO.jpg

Skrevet

Nå er sååå STOLT av hunden min! :D Det er Kraftfestivalen her i Askim, og etter en runde lydighet på fotballbanen og en tur gjennom skogen fant jeg ut at jeg skulle ta med Blondie opp i byen der jeg hørte det var konsert.. Det var tjåka fullt i gatene, og masse styr, men Blondie bare fulgte etter meg og tittet rundt.. trente på kontakt, på plass og dekk i folkemylderet og hun var superflink! :D Var litt redd for noen motorsykler som sto å ruset motoren, og for noen gutter på skateboard på torget, og bjeffet litt mot dem, men med litt godbiter og kontakttrening, så satt hun på plass med klistret kontakt mens gutta rulla rundt oss

Trente også på sitt, dekk og sitt opp. Og Blondie klasket ned i dekk som hun pleier å gjøre selv om det var mange som sto å så på... FLINKE; FLINKE hunden min.. bare 8 mnd er hun :D

Tror hun har fått en halv pose med tørket kalkun, men det har hun JAGGU fortjent

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...