Gå til innhold
Hundesonen.no

Bill mrk: Treff i Grenland?

Lemen

Recommended Posts

Skrevet
torsdag litt utpå ettermiddagen, fredag før kl 16, og lørdagen litt utpå dagen. På søndagen er jeg på NKK Kr.sand, ellers ettermiddager generelt

Jeg er ledig på de sammen tidspunktene. :ahappy:

Skrevet

Evnt torsdagsmorgen en gang? Da er det sikkert helt 100% fritt for andre.

Eneste er at jeg må være hjemme igjen til kl 11:00, må desverre delta i 1.mai toget i år også, men kan jo hende at dere bare vil rusle bort i byen en tur da, sikkert flott trening for hundene med folk, bråkete korps og div. Og hvis de er litt slitne etter tur fra før :drool:

Camilla, skal du flytte hit? I såfall må vi starte fast ringtrening :whistle:

Skrevet

Eneste er at jeg må være hjemme igjen til kl 11:00, må desverre delta i 1.mai toget i år også, men kan jo hende at dere bare vil rusle bort i byen en tur da, sikkert flott trening for hundene med folk, bråkete korps og div. Og hvis de er litt slitne etter tur fra før :)

Camilla, skal du flytte hit? I såfall må vi starte fast ringtrening :drool:

Torsdagsmorgen halv 10? Skal vi møtes ved Hovengasenteret, så kan vi se om vi går i skogen eller om vi tar en tur til byen?

Om dette ikke passer for (Soppen)Camilla så er Sølve og jeg ledig for tur på Hovenga på lørdagen også vi. :whistle:

Skrevet

Passer godt for meg, kan høre med mamma hvem vei vi kjørte sist så kan dere kjøre etter/sitte på? Aris har godt av å strekke litt på beina om morgenen... :whistle:

Skrevet

Eneste er at jeg må være hjemme igjen til kl 11:00, må desverre delta i 1.mai toget i år også, men kan jo hende at dere bare vil rusle bort i byen en tur da, sikkert flott trening for hundene med folk, bråkete korps og div. Og hvis de er litt slitne etter tur fra før :D

Camilla, skal du flytte hit? I såfall må vi starte fast ringtrening :D

Jeg har flyttet til utafor Skien jeg nå! Så jeg har ikke nett, derfor var det flaks at jeg kom innom nå. jeg starter GJERNE med fast ringtrening, Nemi trenger det kjempemasse!

Torsdagsmorgen halv 10? Skal vi møtes ved Hovengasenteret, så kan vi se om vi går i skogen eller om vi tar en tur til byen?

Om dette ikke passer for (Soppen)Camilla så er Sølve og jeg ledig for tur på Hovenga på lørdagen også vi. :whistle:

Jeg kan komme torsdag halv ti! Da er jeg trøtt da, men det gjør ingenting! ;)

Bytur er også flotters. Men siden jeg ikke har nett, kan en av dere ringe eller sende sms om det blir forandringer? Hvis ikke jeg hører noe, så er jeg på Hovenga halv ti i morgen. :drool: 92887147.

Ja, hvis dere vil ha miljøtrening rundt hunder og hester på gård med masse folk og bråk, så er det bare å rope ut, jeg liker å få besøk! :)

Skrevet

Okei, dere. For det første, TUSEN takk for tur, det var kjempekoselig! :D

For det andre - jeg er dum. :( Jeg glemte kameraledningen så får ikke lagt ut noen bilder nå, for jeg får de jo ikke inn på pc'en. :rolleyes: Men jeg SKAL få de inn snart. Seinest søndag, men håper på før det. :wub: Rekker det kanskje på fredag. Sorry! Dere har så kule bikkjer. Takk for at dere hjalp meg å få trimma Baghera litt! ;)

Skrevet
Okei, dere. For det første, TUSEN takk for tur, det var kjempekoselig! ;)

For det andre - jeg er dum. ;) Jeg glemte kameraledningen så får ikke lagt ut noen bilder nå, for jeg får de jo ikke inn på pc'en. :rolleyes: Men jeg SKAL få de inn snart. Seinest søndag, men håper på før det. :wub: Rekker det kanskje på fredag. Sorry! Dere har så kule bikkjer. Takk for at dere hjalp meg å få trimma Baghera litt! :D

Takk for en kjempefin tur! :(

Det var kjempekoselig å treffe dere, både to og firbente. Sølve ligger rett ut og er sliiiten etter å ha forsøkt å holde følge med Aris og Baghera. ;) Det er så flott å se to voksne hannhunder som er så reale og greie med hverandre, ikke minst med en liten valp på slep.

Tusen takk for photo-shoot'n, (selv om modellen var litt lite fokusert ..) ;) Du trenger ikke å stresse med å legge ut bilder altså.

Gleder meg til søndag. ;)

Skrevet

Takk for koselig tur i dag, håper vi kan gjenta det snart.

Morsomt å se at tre hanner som aldri har møtt hverandre går så godt sammen! :wub:

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...