Gå til innhold
Hundesonen.no

Bill mrk: Treff i Grenland?

Lemen

Recommended Posts

Skrevet
torsdag litt utpå ettermiddagen, fredag før kl 16, og lørdagen litt utpå dagen. På søndagen er jeg på NKK Kr.sand, ellers ettermiddager generelt

Jeg er ledig på de sammen tidspunktene. :ahappy:

Skrevet

Evnt torsdagsmorgen en gang? Da er det sikkert helt 100% fritt for andre.

Eneste er at jeg må være hjemme igjen til kl 11:00, må desverre delta i 1.mai toget i år også, men kan jo hende at dere bare vil rusle bort i byen en tur da, sikkert flott trening for hundene med folk, bråkete korps og div. Og hvis de er litt slitne etter tur fra før :drool:

Camilla, skal du flytte hit? I såfall må vi starte fast ringtrening :whistle:

Skrevet

Eneste er at jeg må være hjemme igjen til kl 11:00, må desverre delta i 1.mai toget i år også, men kan jo hende at dere bare vil rusle bort i byen en tur da, sikkert flott trening for hundene med folk, bråkete korps og div. Og hvis de er litt slitne etter tur fra før :)

Camilla, skal du flytte hit? I såfall må vi starte fast ringtrening :drool:

Torsdagsmorgen halv 10? Skal vi møtes ved Hovengasenteret, så kan vi se om vi går i skogen eller om vi tar en tur til byen?

Om dette ikke passer for (Soppen)Camilla så er Sølve og jeg ledig for tur på Hovenga på lørdagen også vi. :whistle:

Skrevet

Passer godt for meg, kan høre med mamma hvem vei vi kjørte sist så kan dere kjøre etter/sitte på? Aris har godt av å strekke litt på beina om morgenen... :whistle:

Skrevet

Eneste er at jeg må være hjemme igjen til kl 11:00, må desverre delta i 1.mai toget i år også, men kan jo hende at dere bare vil rusle bort i byen en tur da, sikkert flott trening for hundene med folk, bråkete korps og div. Og hvis de er litt slitne etter tur fra før :D

Camilla, skal du flytte hit? I såfall må vi starte fast ringtrening :D

Jeg har flyttet til utafor Skien jeg nå! Så jeg har ikke nett, derfor var det flaks at jeg kom innom nå. jeg starter GJERNE med fast ringtrening, Nemi trenger det kjempemasse!

Torsdagsmorgen halv 10? Skal vi møtes ved Hovengasenteret, så kan vi se om vi går i skogen eller om vi tar en tur til byen?

Om dette ikke passer for (Soppen)Camilla så er Sølve og jeg ledig for tur på Hovenga på lørdagen også vi. :whistle:

Jeg kan komme torsdag halv ti! Da er jeg trøtt da, men det gjør ingenting! ;)

Bytur er også flotters. Men siden jeg ikke har nett, kan en av dere ringe eller sende sms om det blir forandringer? Hvis ikke jeg hører noe, så er jeg på Hovenga halv ti i morgen. :drool: 92887147.

Ja, hvis dere vil ha miljøtrening rundt hunder og hester på gård med masse folk og bråk, så er det bare å rope ut, jeg liker å få besøk! :)

Skrevet

Okei, dere. For det første, TUSEN takk for tur, det var kjempekoselig! :D

For det andre - jeg er dum. :( Jeg glemte kameraledningen så får ikke lagt ut noen bilder nå, for jeg får de jo ikke inn på pc'en. :rolleyes: Men jeg SKAL få de inn snart. Seinest søndag, men håper på før det. :wub: Rekker det kanskje på fredag. Sorry! Dere har så kule bikkjer. Takk for at dere hjalp meg å få trimma Baghera litt! ;)

Skrevet
Okei, dere. For det første, TUSEN takk for tur, det var kjempekoselig! ;)

For det andre - jeg er dum. ;) Jeg glemte kameraledningen så får ikke lagt ut noen bilder nå, for jeg får de jo ikke inn på pc'en. :rolleyes: Men jeg SKAL få de inn snart. Seinest søndag, men håper på før det. :wub: Rekker det kanskje på fredag. Sorry! Dere har så kule bikkjer. Takk for at dere hjalp meg å få trimma Baghera litt! :D

Takk for en kjempefin tur! :(

Det var kjempekoselig å treffe dere, både to og firbente. Sølve ligger rett ut og er sliiiten etter å ha forsøkt å holde følge med Aris og Baghera. ;) Det er så flott å se to voksne hannhunder som er så reale og greie med hverandre, ikke minst med en liten valp på slep.

Tusen takk for photo-shoot'n, (selv om modellen var litt lite fokusert ..) ;) Du trenger ikke å stresse med å legge ut bilder altså.

Gleder meg til søndag. ;)

Skrevet

Takk for koselig tur i dag, håper vi kan gjenta det snart.

Morsomt å se at tre hanner som aldri har møtt hverandre går så godt sammen! :wub:

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
    • Velkommen tilbake!
    • Å, så herlig! Jeg har siklet på den rasen innimellom. Arbeidshund med en del vokt, jeg har hørt den beskrevet som en blanding av rottweiler og berner sennen? Håper du poster her og oppdaterer, veldig spennende!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...