Gå til innhold
Hundesonen.no

7 BCvalper er født


LeneG

Recommended Posts

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar
Gratulerer med snart ny valp!

Hva med å kalle den Mia?

(verken jeg eller hunden min heter det altså :P men syns det hadde passet godt på en hund av mindre størrelse)

Jeg har også møtt en helskjønn BC blanding som het Frida!

Ikke Mia :icon_redface:

Åå, gratulerer så mye

Valpene var bare nydelige :P

Takk

Ååå! De var søte!

Synes Yri er et kjempefint navn. Det er kort, det er søtt og det er vel norsk også.

Ja det var fint. Litt spesielt det...

KJempesøte! Hva med Ada? Det er stamtavlenavnet til hunden min :P

Tanta mi heter Ada så det går ut. (ikke favoritttante :P )

Grattis!

Blir det ikke LITT forskjell på gå fra leonberger til bc? Hehe

Tror det ja. Fra slow motion til high speed. Har aldri hatt valp heller så det blir også en ny erfaring.

Hihih, så du hjertene? :P

Nja. Hvis jeg legger godviljen til :P

Dette var hyggelig å høre - gratulerer :P

Valpene var skjønne, jeg la også merke til hjertene :P

Takk :P Jeg leter og leter etter flere...

Amy

Anja

Anni (uttales på norsk)

Mille

Mie

Milo

Mimmi

Mina

Maja

Moa

Milli

Thale

Tia

Tilda

Tilde

Nani

Ninni

Frøya

Freia

Babe

Oda

Rosa

Tuva

Vilde

Haha , jaja litt forsalg vertfall

Amy synes jeg er veldig fint men det het forrige hunden til dama som har valpene. Kanksje spørre om jeg kan stjele det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er forferdelig kresen når det gjelder hundenavn.

Også har jeg i tillegg utrolig dårlig fantasi.

Dårlig kombinasjon <_<

Det er ett navn jeg synes er helt storartet men det er jo allerede brukt her på sonen. Det er My.

Sita var også fint men det er jo også ett sonennavn <_<

Har tenkt på å kalle den opp etter Bessie men nå er Bessie en stor bamse for meg. Ikke en liten kjapp hund.

Nano er litt vanskelig synes jeg men veldig fint :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer fortsatt for Yri. Perfekt for BC etter min mening! Den dagen jeg får tispe (må jo bli en gang, liksom..) må det bli en Yri (eller Nova).

Navn er ikke lett.

Lykke til med valpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naaw, moro at det er flere som liker navnet til My! :P Jeg syns også det er et supernavn, og jeg liker det at det er så kort og enkelt. Blir ofte "Mymymymyyy" når man kaller henne inn *ler*

Jeg er har utrolig dårlig fantasi jeg også men My ramlet jo plutselig bare inn i hodet mitt når jeg hadde blitt mer kjent med henne. Hun het jo May før hun het My så det passet jo også bra - de navna er jo ganske like så hun kunne navnet sitt med en gang så å si. :P Kanskje navnet plutselig kommer når du får vite hvem av de søte jentene som blir din? Det er jo ikke noe å stresse med enda!

Emma var navnløs i 2-3 uker før vi plutselig kom på at hun var en Emma! *ler* Til da ble hun kalt babyen, valpen, søta, dusten, raring.. Ja :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal besøke valpene på søndag :ahappy: Gleder meg vilt.

Gratulerer så mye med valpekjøpet, Bessie :punk:

Dette var riktig så hyggelig og en herlig videosnutt med fine valper, håper du legger ut bilder så fort du får jenta di i hus!

Hva med Betty, Bliss eller Betina ?

Ja må få tatt masse bilder men trenger nytt kamera. Neste post på budsjettet.

Bliss likte jeg godt, eller ylva.

Alva

Nell

Saga

Ixi

Hera

Baika

Demi

Fey

Troika

Freya

Lass

Jess

Ixi og Jess var fint :icon_redface:

Gratulerer, og lykke til!

Takk :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...