Gå til innhold
Hundesonen.no

7 BCvalper er født

LeneG

Recommended Posts

• Svar 115
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Ååå! De var søte!

Synes Yri er et kjempefint navn. Det er kort, det er søtt og det er vel norsk også.

Skrevet

Dette var hyggelig å høre - gratulerer :)

Valpene var skjønne, jeg la også merke til hjertene :icon_redface:

Skrevet

Amy

Anja

Anni (uttales på norsk)

Mille

Mie

Milo

Mimmi

Mina

Maja

Moa

Milli

Thale

Tia

Tilda

Tilde

Nani

Ninni

Frøya

Freia

Babe

Oda

Rosa

Tuva

Vilde

Haha , jaja litt forsalg vertfall

Skrevet

Gratulerer såå mye.. :P Håper du får en knall valpetid.. :icon_redface:

Jeg synes Java eller Nano va rå kule navn.. :P Passer også godt til en BC jente.. :)

Skrevet
Gratulerer med snart ny valp!

Hva med å kalle den Mia?

(verken jeg eller hunden min heter det altså :P men syns det hadde passet godt på en hund av mindre størrelse)

Jeg har også møtt en helskjønn BC blanding som het Frida!

Ikke Mia :icon_redface:

Åå, gratulerer så mye

Valpene var bare nydelige :P

Takk

Ååå! De var søte!

Synes Yri er et kjempefint navn. Det er kort, det er søtt og det er vel norsk også.

Ja det var fint. Litt spesielt det...

KJempesøte! Hva med Ada? Det er stamtavlenavnet til hunden min :P

Tanta mi heter Ada så det går ut. (ikke favoritttante :P )

Grattis!

Blir det ikke LITT forskjell på gå fra leonberger til bc? Hehe

Tror det ja. Fra slow motion til high speed. Har aldri hatt valp heller så det blir også en ny erfaring.

Hihih, så du hjertene? :P

Nja. Hvis jeg legger godviljen til :P

Dette var hyggelig å høre - gratulerer :P

Valpene var skjønne, jeg la også merke til hjertene :P

Takk :P Jeg leter og leter etter flere...

Amy

Anja

Anni (uttales på norsk)

Mille

Mie

Milo

Mimmi

Mina

Maja

Moa

Milli

Thale

Tia

Tilda

Tilde

Nani

Ninni

Frøya

Freia

Babe

Oda

Rosa

Tuva

Vilde

Haha , jaja litt forsalg vertfall

Amy synes jeg er veldig fint men det het forrige hunden til dama som har valpene. Kanksje spørre om jeg kan stjele det.

Skrevet

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er forferdelig kresen når det gjelder hundenavn.

Også har jeg i tillegg utrolig dårlig fantasi.

Dårlig kombinasjon <_<

Det er ett navn jeg synes er helt storartet men det er jo allerede brukt her på sonen. Det er My.

Sita var også fint men det er jo også ett sonennavn <_<

Har tenkt på å kalle den opp etter Bessie men nå er Bessie en stor bamse for meg. Ikke en liten kjapp hund.

Nano er litt vanskelig synes jeg men veldig fint :icon_redface:

Skrevet

Jeg stemmer fortsatt for Yri. Perfekt for BC etter min mening! Den dagen jeg får tispe (må jo bli en gang, liksom..) må det bli en Yri (eller Nova).

Navn er ikke lett.

Lykke til med valpen!

Skrevet

Gratulerer så mye med valpekjøpet, Bessie :icon_redface:

Dette var riktig så hyggelig og en herlig videosnutt med fine valper, håper du legger ut bilder så fort du får jenta di i hus!

Hva med Betty, Bliss eller Betina ?

Skrevet

Naaw, moro at det er flere som liker navnet til My! :P Jeg syns også det er et supernavn, og jeg liker det at det er så kort og enkelt. Blir ofte "Mymymymyyy" når man kaller henne inn *ler*

Jeg er har utrolig dårlig fantasi jeg også men My ramlet jo plutselig bare inn i hodet mitt når jeg hadde blitt mer kjent med henne. Hun het jo May før hun het My så det passet jo også bra - de navna er jo ganske like så hun kunne navnet sitt med en gang så å si. :P Kanskje navnet plutselig kommer når du får vite hvem av de søte jentene som blir din? Det er jo ikke noe å stresse med enda!

Emma var navnløs i 2-3 uker før vi plutselig kom på at hun var en Emma! *ler* Til da ble hun kalt babyen, valpen, søta, dusten, raring.. Ja :icon_redface:

Skrevet

Jeg skal besøke valpene på søndag :ahappy: Gleder meg vilt.

Gratulerer så mye med valpekjøpet, Bessie :punk:

Dette var riktig så hyggelig og en herlig videosnutt med fine valper, håper du legger ut bilder så fort du får jenta di i hus!

Hva med Betty, Bliss eller Betina ?

Ja må få tatt masse bilder men trenger nytt kamera. Neste post på budsjettet.

Bliss likte jeg godt, eller ylva.

Alva

Nell

Saga

Ixi

Hera

Baika

Demi

Fey

Troika

Freya

Lass

Jess

Ixi og Jess var fint :icon_redface:

Gratulerer, og lykke til!

Takk :whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...