Gå til innhold
Hundesonen.no

7 BCvalper er født

LeneG

Recommended Posts

• Svar 115
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Ååå! De var søte!

Synes Yri er et kjempefint navn. Det er kort, det er søtt og det er vel norsk også.

Skrevet

Dette var hyggelig å høre - gratulerer :)

Valpene var skjønne, jeg la også merke til hjertene :icon_redface:

Skrevet

Amy

Anja

Anni (uttales på norsk)

Mille

Mie

Milo

Mimmi

Mina

Maja

Moa

Milli

Thale

Tia

Tilda

Tilde

Nani

Ninni

Frøya

Freia

Babe

Oda

Rosa

Tuva

Vilde

Haha , jaja litt forsalg vertfall

Skrevet

Gratulerer såå mye.. :P Håper du får en knall valpetid.. :icon_redface:

Jeg synes Java eller Nano va rå kule navn.. :P Passer også godt til en BC jente.. :)

Skrevet
Gratulerer med snart ny valp!

Hva med å kalle den Mia?

(verken jeg eller hunden min heter det altså :P men syns det hadde passet godt på en hund av mindre størrelse)

Jeg har også møtt en helskjønn BC blanding som het Frida!

Ikke Mia :icon_redface:

Åå, gratulerer så mye

Valpene var bare nydelige :P

Takk

Ååå! De var søte!

Synes Yri er et kjempefint navn. Det er kort, det er søtt og det er vel norsk også.

Ja det var fint. Litt spesielt det...

KJempesøte! Hva med Ada? Det er stamtavlenavnet til hunden min :P

Tanta mi heter Ada så det går ut. (ikke favoritttante :P )

Grattis!

Blir det ikke LITT forskjell på gå fra leonberger til bc? Hehe

Tror det ja. Fra slow motion til high speed. Har aldri hatt valp heller så det blir også en ny erfaring.

Hihih, så du hjertene? :P

Nja. Hvis jeg legger godviljen til :P

Dette var hyggelig å høre - gratulerer :P

Valpene var skjønne, jeg la også merke til hjertene :P

Takk :P Jeg leter og leter etter flere...

Amy

Anja

Anni (uttales på norsk)

Mille

Mie

Milo

Mimmi

Mina

Maja

Moa

Milli

Thale

Tia

Tilda

Tilde

Nani

Ninni

Frøya

Freia

Babe

Oda

Rosa

Tuva

Vilde

Haha , jaja litt forsalg vertfall

Amy synes jeg er veldig fint men det het forrige hunden til dama som har valpene. Kanksje spørre om jeg kan stjele det.

Skrevet

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er forferdelig kresen når det gjelder hundenavn.

Også har jeg i tillegg utrolig dårlig fantasi.

Dårlig kombinasjon <_<

Det er ett navn jeg synes er helt storartet men det er jo allerede brukt her på sonen. Det er My.

Sita var også fint men det er jo også ett sonennavn <_<

Har tenkt på å kalle den opp etter Bessie men nå er Bessie en stor bamse for meg. Ikke en liten kjapp hund.

Nano er litt vanskelig synes jeg men veldig fint :icon_redface:

Skrevet

Jeg stemmer fortsatt for Yri. Perfekt for BC etter min mening! Den dagen jeg får tispe (må jo bli en gang, liksom..) må det bli en Yri (eller Nova).

Navn er ikke lett.

Lykke til med valpen!

Skrevet

Gratulerer så mye med valpekjøpet, Bessie :icon_redface:

Dette var riktig så hyggelig og en herlig videosnutt med fine valper, håper du legger ut bilder så fort du får jenta di i hus!

Hva med Betty, Bliss eller Betina ?

Skrevet

Naaw, moro at det er flere som liker navnet til My! :P Jeg syns også det er et supernavn, og jeg liker det at det er så kort og enkelt. Blir ofte "Mymymymyyy" når man kaller henne inn *ler*

Jeg er har utrolig dårlig fantasi jeg også men My ramlet jo plutselig bare inn i hodet mitt når jeg hadde blitt mer kjent med henne. Hun het jo May før hun het My så det passet jo også bra - de navna er jo ganske like så hun kunne navnet sitt med en gang så å si. :P Kanskje navnet plutselig kommer når du får vite hvem av de søte jentene som blir din? Det er jo ikke noe å stresse med enda!

Emma var navnløs i 2-3 uker før vi plutselig kom på at hun var en Emma! *ler* Til da ble hun kalt babyen, valpen, søta, dusten, raring.. Ja :icon_redface:

Skrevet

Jeg skal besøke valpene på søndag :ahappy: Gleder meg vilt.

Gratulerer så mye med valpekjøpet, Bessie :punk:

Dette var riktig så hyggelig og en herlig videosnutt med fine valper, håper du legger ut bilder så fort du får jenta di i hus!

Hva med Betty, Bliss eller Betina ?

Ja må få tatt masse bilder men trenger nytt kamera. Neste post på budsjettet.

Bliss likte jeg godt, eller ylva.

Alva

Nell

Saga

Ixi

Hera

Baika

Demi

Fey

Troika

Freya

Lass

Jess

Ixi og Jess var fint :icon_redface:

Gratulerer, og lykke til!

Takk :whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...