Gå til innhold
Hundesonen.no

7 BCvalper er født


LeneG

Recommended Posts

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar
Åh :P Og hva er det med BC'er som får hjerter oppå hodet i tegninger...? :)

Hjerter på hodet? Det har ikke jeg sett :P *studere febrilsk filmen for hundrede gang*

Så søte :icon_redface: Lykke til med valpekjøpet :P

Så fabelaktig søte! Unner deg virkelig en av de der! :P

Ååååå så søte, :rolleyes: Så gøy å glede seg til å hente en av de. Har du navn klart, dette unnner jeg deg virkelig.

Takk :P Navn? :P Det har jeg ikke tenkt på engang. Å gud, jeg er elendig til å finne navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor nusselige og herlige dem var :P

Grattis med valpekjøp :P

Valpesyk jeg, neida :icon_redface:

Å, så heldig! Gratulerer så mye; dette fortjener du virkelig!

Tusen takk :P

Aaaw, så herlig :) Gratulerer! Navn; tema? Jeg elsker å nerde etter navn :P

:P Ja det er bare å spytte ut. Har ikke noe tema. Vil bare ha ett enkelt kort og søtt navn.

Klarer du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for Vilja! Hihi! Det var jo andrevalget vårt, så siden vi valgte Aynï er det nå fritt til å brukes, hehe.. :icon_redface:

Eller kanskje det var for langt? Det er tispe du skal ha, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for Vilja! Hihi! Det var jo andrevalget vårt, så siden vi valgte Aynï er det nå fritt til å brukes, hehe.. :)

Eller kanskje det var for langt? Det er tispe du skal ha, ikke sant?

Ja det er tispe. Det var litt langt ja. Veldig fint da :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey du! var nå litt forsiktig med hva du legger ut på nett da! Du knekker jo nakken på bikkja mi jo! :icon_redface:

Her hører Bridie lyden av valpene :)

DSC02152.jpg

Men de var utrolig nydelige og gratulerer med valget! Håper virkelig du blir fornøyd. Og som en venninne sier, som har hatt to BC valper i hus... "man bare overlever valpetiden, man lever ikke".:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er tispe. Det var litt langt ja. Veldig fint da :icon_redface:

Selvsagt var det fint, hehe! :) Du får ikke komme og si noe annet i alle fall! :P

Har du tenkt på noen bokstaver du liker, om du vil ha en eller to stavelser? Om det skal være mykt eller litt hardt/tøft? Aner jo ikke hva du liker, og hva du ser for deg at valpen kan passe til.. Hva med bare Vill? Eller ligner det for mye på Will (Smith)? En bc blir jo sikkert litt vill i alle fall! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey du! var nå litt forsiktig med hva du legger ut på nett da! Du knekker jo nakken på bikkja mi jo! :P

Her hører Bridie lyden av valpene :P

DSC02152.jpg

Men de var utrolig nydelige og gratulerer med valget! Håper virkelig du blir fornøyd. Og som en venninne sier, som har hatt to BC valper i hus... "man bare overlever valpetiden, man lever ikke".:)

Hehe.. kult bilde :P

Angående valpetiden så gruer og gleder jeg fletta av meg. Det verste blir å holde alt såpass ryddig her at hun ikke får

spist eller tygd i stykker noe hun ikke skal.

Og så har jeg en billion spørsmål oppi hodet mitt angående ALT.

Trodde jeg hadde fått med meg en del i teorien her inne men det har visst flydd ut den åpne luka i toppen av hodet mitt :icon_redface:

Jeg kommer sikkert til å terrorisere dere med spørsmål etterhvert.

Selvsagt var det fint, hehe! :P Du får ikke komme og si noe annet i alle fall! :P

Har du tenkt på noen bokstaver du liker, om du vil ha en eller to stavelser? Om det skal være mykt eller litt hardt/tøft? Aner jo ikke hva du liker, og hva du ser for deg at valpen kan passe til.. Hva med bare Vill? Eller ligner det for mye på Will (Smith)? En bc blir jo sikkert litt vill i alle fall! :rolleyes:

Vill? Det var litt kult da. Kan jeg stå å rope Vill da? Hmmm... tenke, tenke

Tenkte på ett lite og søtt navn. En stavelse. Skal vurdere Vill ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så hyggelig Bessie, nå ble jeg glad på dine vegne :P

De er nudelige de små. Tenker ventetiden blir laaaaaang :P

Takk Tøfflus :icon_redface: Ventetiden blir nok lang men dette kom så brått på. Trenger noen uker bare for å fordøye det tror jeg :)

Liker du norske navn, type Nora, Malin, Emma osv, eller liker du engelske/amerikanske navn type Lindsey, Hayley, og Lady?

Vet ikke jeg. Heller vel mot norske tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåååh! For noen søøøte sort/hvite snusk! Du kommer nok til å få SÅ mye moro med henne :icon_redface: Tenk så moro det blir med en liten tullerusk gjetervalp i huset! Det er slitsomt innimellom men mest koselig og moro :) Gleder meg masse på dine vegne! Nå får ukene gå litt fort hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåååh! For noen søøøte sort/hvite snusk! Du kommer nok til å få SÅ mye moro med henne :P Tenk så moro det blir med en liten tullerusk gjetervalp i huset! Det er slitsomt innimellom men mest koselig og moro :P Gleder meg masse på dine vegne! Nå får ukene gå litt fort hva?

Som sagt så tror jeg det er bra at det er 5 uker til hun kommer. Var ikke helt planlagt at vi skulle ha valp så fort.

Skal se på valpene om ikke så lenge da :icon_redface:

Norske, okei.

Piff, Futt eller noe annet fartsfylt? :P

Bare noe søtt og enkelt. Trenger ikke å være så orginalt. Kan ha to stavelser også bare det er lett å si.

Det er jo en hel haug med navn her spesielt til Border collie :) Husker jeg fant flere jeg syntes var pene der inne når jeg leita etter navn til My.

Takk! Masse fine navn der men det er bare engelske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med snart ny valp!

Hva med å kalle den Mia? :icon_redface:

(verken jeg eller hunden min heter det altså :) men syns det hadde passet godt på en hund av mindre størrelse)

Jeg har også møtt en helskjønn BC blanding som het Frida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...