Gå til innhold
Hundesonen.no

Escada's Silver Sweetheart "Sølve"


Lemen

Recommended Posts

En liten oppdatering er på sin plass.

Sølve og jeg har travle dager, men tid til sosialisering, miljøtrening og møte soniser må vi jo prioritere. :)

Som et resultat av "kontaktannonsen" jeg satt inn på hundetreff var HHC og vakre Aris, Camilla og bompibjørnen Baghera på tur med Sølve og jeg, det var utrolig hyggelig og jeg er kjempeimponert over både Aris og Baghera. 2 tøffe gutter med godt språk og de var veldig flinke med en liten valp. En skikkelig hyggelig tur. :blink:

Vi har vært med Camilla, Lill og Baghera til NKK Kristiansand, hvor vi så masse vakre hunder. Sølve storkoste seg rundt bullmastiff ringen og fikk hilse på mange stoore og snille hunder.

Vi har også vært på tur med Camilla, Nemi, Baghera, Jill, Shakil, Tessa og Tammy. Sølve storkoste seg og ville veldig gjerne leke med Shakil til tross for en "liten" høydeforskjell. :rolleyes: Han var også veldig interessert i Lills to jenter, to høye og spretne blondiner som han ikke har sett maken til. :lol: Nemi er forresten verdens søtest kosejente og Baghera er en ordentlig SVK, Stor Vennlig Kjempe. :lol:

Snille Camilla har tatt vakre bilder av Sølve, som hoppet, danset og var generelt lite fokusert som fotomodell, så disse bilden er en bragd. Sølve ville nemlig heller klatre på Camilla enn sitte stille.. :rolleyes:

IMG_7207.jpg

Akkurat som oksen Ferdinan liker Sølve også å lukte på blomstene

IMG_7225.jpg

En sjelden puddel-tulipan

IMG_7228.jpg

To gode venner, (se og lær Sølve, sånn ser dekk ut... :rolleyes: )

IMG_7246.jpg

Nå er det like før jeg hopper på Camilla... :wub:

IMG_7294.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fine bilder, og veldig fin hund (og enda finere nå når han begynner å få ørene igjen, spør du meg...). Vokste opp med en puddel og en puddelblanding, så har nok et svakt punkt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fine bilder, og veldig fin hund (og enda finere nå når han begynner å få ørene igjen, spør du meg...). Vokste opp med en puddel og en puddelblanding, så har nok et svakt punkt der.

Takk. :)

Og vi sparer pels på ørene ja.. (en litt rar setning å skrive, men det er sant..). Sølve har veldig lette ører så han trenger litt pels til å veie de ned, men av en eller annen grunn vokser ørepelsen sakte, mens alle den andre pelsen vokser som ugrass- rare lille hunden min.. :lol:

Er det ikke på tide med en puddel som neste hund da Bardman? :blink:

Fine sølvkrølla * Vakker var han virkelig vakker!

Takk takk :lol:

Utrolig nydelige bilder * Bra jobba, Camilla! Ser ut som om de er tatt rett ut av en puddelkalender eller noe sånt. Men så er det jo en flott fyr også *

Camilla er en super fotograf, for lille makrell (han hopper og spreller i lufta når han er glad) er ikke enkel å fotografere. Men pen er han, synes (mat)mor og hun blir veldig glad og rørt når andre er enig med henne.. :rolleyes:

Så pen han er * Kjempefine bilder også.
Takk takk :lol:

pen *

Enig! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Her kommer nye bilder av min lille makrell. :whistle:

Sølve har blitt "ny", fra rufsete terrier "wanna-be" til lekker fransk "caniche". Sveisen er inspirert av frisyren toilette 60, men kort og praktisk. Vi rakk en liten photo-shoot før batteri døde.

Han blir gråere og gråere ved hver klipp og det er artig og se hvor fort han blekes.

DSC01739.jpg

Je m'appelle Jean Pierre Sølve

DSC01721.jpg

Men ikke la deg lure av de franske aksenten, jeg er egentig en pitt-puddel!

DSC01722.jpg

Og hvis det ser ut som jeg har musefletter, så er det feil, det er ørene mine fortenk!

DSC01736.jpg

Portrett av en tydelig dominant puddel, han tråkket på eieren sin og kamera ble utløst. :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å gjentå meg selv, men..

Åååååååå! :)

Han er virkelig flott! Og den pelsen da!

Ser ut som en skikkelig god "klemme-på-pels".

Takk, han har faktisk super myk pels, de sølvfargede har ofte det. Jeg håper han beholder valpepelsenjeg da.. men han er 8mnd straks og det er jo gjerne da pelsbyttet skjer. :hyper:

Jeg savner Sølvegutten, så nå gleder jeg meg til uka! :hyper: :hyper:

Vi savner Bompi og Nemi og Camilla, snakkes når du kommer hjem. :hyper:

Så søt han er :)

Takk ;)

Sølve blir bare flottere og flottere! Veldig fin klipp han har nå :hyper:

Takk, han er typen som kler litt mer pels har jeg funnet ut, med tid og stunder så er det mulig jeg stiller han ut i en ordentlig T-60 tror jeg. :hyper: Får vi forresten mere Pablo spam snart? :hyper:

Så stor han har blitt. Ser nesten voksen ut jo. Hvor gammel er han nå?

Sølve begynner å bli en voksen gutt synes jeg. Han kan egentlig bytte navn til "Pubert" for han er skikkelig i puberteten for tiden.. :rolleyes: Han er straks 8 mnd gammel og det merkes. :hyper:

Nydligaste;D

Takk :hyper:

Åh, kjekkeste lille Sølve gutten, han har helt nydelig farge også :hyper:

Tror vi må mikse han og Supra så vi kan få sølvgrå belgere med krøller *fnis*

Takk :hyper: Ja, det var en god ide! Krøllete sølvgrå belgere i miniatyr burde jo bli en hit på Finn, og for de spesielt interesserte kan vi jo parre Sølve med Easy, turbo sølvgråkrøllete miniatyrer kan vi jo bli rike på å selge! :hyper: Dele 50- 50? :hyper:

Søt fyr det der altså! :hyper:

Takk, det synes jeg og. :hyper:

Vakker puddel du har! :hyper:

Enig! :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...