Gå til innhold
Hundesonen.no

Kunne tenke meg en omplasseringshund!


shatique

Recommended Posts

Så godt å høre at det gikk så bra i ditt tilfelle. Har tenkt endel å det at de hundene krever nok like mye som en valp i opptrening. Som ikke har gjennomgått mye av det praktiske innlæringen fra før av. Men å overta en slik hund er en god gjerning. Så absoulutt. Så godt at de hundene får en sjangs til å få et godt liv,borte fra gata.

Jeg har fått en henvendelse om en hund som muligens skal omplasseres senere. Det er en av de rasene jeg kunne tenke meg. Men det er uvisst om det blir aktuelt ennå,så jeg får bare vente i spenning om det kanskje vil skje. Men jeg vil fortsette å se videre,men har ingen hast. Venter på tilbakemelding videre om hva som skal skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå har jeg fransk bulldog selv, og brukte nesten 2,5 år på å finne en som var ledig og som jeg kunne tenkt meg.

Da jeg lette etter hund tok jeg kontakt med FOD og andre, men da jeg nevnte rasen nærmest lo de litt av meg, og fortalte at om de noen gang fikk inn den rasen ville den vært borte innen en time eller to, og ventelisten var laaaaaang.

Fransk Bulldog egner seg på ingen måte å stå i kennel osv heller, da den virkelig mistrives uten selskap, så skal man finne slikt tror jeg du må være heldig å treffe på private som ikke ønsker å beholde sin lenger.

Dette gjelder vel de fleste selskapshunder generellt.

Tilslutt endte jeg med å importere fra Tsjekkia via et svensk firma, og er veldig fornøyd med dette.

Hundens oppdretter var også dyrlege, så den ble levert med EU pass, vaksiner og chip, og er tydelig vant med å bli behandlet og er en drøm hos dyrlegen:D

Å finne fraller i norge er nærmest umulig, om man ikke da oppfyller noen av de merkelige kravene som visse norske FB oppdrettere stiller for å selge deg valp.

F.eks ble jeg ikke godtatt av en bare fordi jeg er enslig og ikke hadde full familie, noe jeg mener bare er idioiti.

Når du appåtil mener utstilling er uinteressant og du ikke ønske å avle på din hund er det avslag og ventelister av en annen verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker alle som har svart her. Jeg venter nå på hund,har ikke opdattert denne tråden på en stund. Vel jeg venter på en omplasseringshund fra Spania. Som vil komme hit om noen måneder,jeg har vært så heldig å får en hund som har hatt familie før og da har den endel av kunnskaper inne fra før av. Jeg er enda litt usikker på om når ankommer norge enda,men muligens jeg reiser ned å henter den selv. Fordi jeg har fått mulighet til det om jeg vil selv. Men jeg ser det litt ann,sommeren er lang så kan hende jeg ikke klarer å vente så lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende :lol:

Gleder meg til å høre oppdateringer, bare denne dumme ventetiden blir ferdig da...

alltid like langtrekkelig.

Ja er så spent som en liten unge. :) Synes at ventetiden er litt lang,men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Kommer med mere opdatteringer når den lille frøkna mi er kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
her :

http://www.charlottes.no/?page=hundeinfo&a...nfo&id=2338

http://www.charlottes.no/?page=hundeinfo&a...nfo&id=2337

Vet jo ikke om du skal ha hann- eller tispe. Men her er jo to ! perfekt!

Jeg har nevnt noe lenger opp at jeg har funnet meg tispe som jeg har adoptert fra Julie rescue. :)

Henten nå om ikke så lenge

Det ligger en fransk bulldog inne på siden til Julie og, har du sett den?

Jepp jeg har sett de,tispa omplassered sammen med en annen hund,fransk bulldog det også. Men ikke aktualet for meg å adoptere 2 hunder for øyeblikket. Selv om jeg synes de var helt skjønne begge to. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...