Gå til innhold
Hundesonen.no

Leilighet i Oslo-området

Benedicte

Recommended Posts

Skrevet

Jeg og mine to hunder flytter til Oslo til høsten (labrador og australian shepherd), og er på utkikk etter leilighet i Oslo-området, max 4500 i mnd i leie. Er det noen som vet om noe eller selv leier ut som er interessert?

Skrevet

Jeg vil gjerne få komme me den ting.

Det er at prisen på å leie i oslo er ganske mye dyrere enn resten av landet, så hvis du ikke tenker deg mere enn 4500,-

så får du nok heller ikke noe mere enn en hybel hvis du ikke er heldig

Skrevet

Du må nok være veldig heldig for å få en leilighet til max 4500 mnd i leie, både i byen og litt utenfor så er det ganske dyrt i forhold til andre steder i landet... Og attpåtil når man har hund så gjør det ikke ting så veldig mye lettere desverre...

EDIT; Men lykke til med leilighet jakt da hvertfall :)

Skrevet

Du får ligge gjevnlig innom finn og søke..Innimellom kommer det noen billige leiligheter.. Men da må man være rask.. for mange som kaster seg over de.. skal holde øynene åpne... Lykke til.. :)

Skrevet

Var jeg deg ville jeg prøvd å finne noen venner/andre hundefolk, gått sammen og leid en større leilighet utenfor byen. Det har vi gjort. Stavanger er ikke like dyrt som Oslo, men det ER dyrt. Nå bor jeg 20 min med tog utenfor, har en 100 kvadrats med hage og betaler 1500 hver i mnd. Vi har god plass og en helt OK leilighet, kjempegreit. Jeg ville nok også satt inn annonse selv, jeg.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk. Er ikke så flink i norsk.
    • Legitime = oppriktige/riktige i følge lover og regler.
    • Det finnes mange gode bøker og kurs om språk. Turid Rugaas har "På talefot med hunden" og "Bjeffing - språket som høres".  Dette er også en god jeg har i bokhylla www.dogwise.com/the-language-of-dogs-understanding-canine-body-language-and-other-communication-signals-dvd-set/ Hvis du bor på østlandet kan jeg på det varmeste anbefale språkkurset til Lundqvist hundeskole. Jeg har gått det to ganger og det er utrolig lærerikt. Det avhenger veldig av individene om de kan ordne opp selv eller ikke. Så lenge hundene oppfører seg ok mot hverandre og tar hverandres signaler så er det ok. Om det er stor forskjell i alder og adferd på dem så trenger de ofte litt hjelp for å fungere sammen. Jeg mener uansett at det er eierens ansvar å sørge for at alle hundene trives og har det greit, og ingen hunder skal være nødt til å sloss for plassen sin eller mistrives i flokken.
    • De som har flere hunder enn tre og som lever i flokk. Lar dere flokken ordne opp i alt selv? Eller tar dere helt styringa? Blir det værre da? Ønsker kun å lære mere om hundespråk.
    • Hva betyr legit? Betyr det at de er greie?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...