Gå til innhold
Hundesonen.no

Danmark i sommer

jaktlykke

Recommended Posts

Døøh! Jeg vil også være med på jente-cruise :blink: Pels på dyret hvis han finner ut at bakbein ikke er mat kanskje?

ja, harru lappen innen da så... jeg kjører ikke hele veien selv:P

Pleier det å være samme sted hvert år? Denne gangen er det i Brøndby.

Var brøndby i fjor også:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier det å være samme sted hvert år? Denne gangen er det i Brøndby.

Københavnvinner pleier å være i november, men fordi Danmark i år arrangerer Nordisk Vinner, har KBHV blitt flyttet.

Tilsvarende var Norsk Vinner på Bjerke i 2006, fordi Hamar var Nordisk Vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Ja da nærmer det seg tiden for å dra til Danmark!

Rabiesvaksine er unnagjort og PM og andre viktige papirer er i orden - til og med utstillingstelt har jeg fiksa sånn helt på tampen :)

Neste lørdag drar jeg nedover - utstillingsdagen vår er søndagen. Jeg gleder meg! 8 stabijer skal mønstre hverandre - ikke så mange men likevel mer enn jeg er vant til :rolleyes:

Er det andre som kommer, eller blir det Bjerke som får besøk av dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ned over. rabis vaksinen er i orden ilag med alle pappirer, så er det world dog show etter på , samt IDC.

så det blir spennende.

Vi tar fly til danmark på torsdag ...

gleder meg utrolig masse, skal bli kjempe spennende!! :lol:

flere som skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke, har bare vært på 3 utstillinger med Kaisa, vill ikke reise runt om kring for å gå på utstilling, drar bare på de som kommer her til Bergen jeg :lol:

Du må ha lykke til, og det må dere andre sonefolk som også skal reise ned der !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er alt pakket og klart - nå er det bare en kort natts søvn og så drar jeg til Danmark (kjører via Kristiansand til Hanstholm og deretter strake veien til Køben :lol:)! Det ser ut for at været blir relativt bra, men jeg har sikra meg med telt og regnklær og vanntette sko i tilfelle rottefelle :rolleyes:

Lykke til dere andre som også skal dit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Er det noen av dere der ute som var på denne utstillingen (KBHV i Brøndby 28-29 juni) som tilfeldigvis har katalogen for 29 juni????

Jeg tok noen bilder av en irsk rød-hvit setter som ble KBHV 08 og skulle sende dem til eieren når jeg kom hjem. Men det står feil telefonnummer på lappen jeg fikk og så aaaaner jeg ikke hva hunden heter.... det var kun èn så det er jo ikke vanskelig å finne da (hvis jeg ikke hadde vært så kørka og slengt katalogen da :blink: )

Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere der ute som var på denne utstillingen (KBHV i Brøndby 28-29 juni) som tilfeldigvis har katalogen for 29 juni????

Jeg tok noen bilder av en irsk rød-hvit setter som ble KBHV 08 og skulle sende dem til eieren når jeg kom hjem. Men det står feil telefonnummer på lappen jeg fikk og så aaaaner jeg ikke hva hunden heter.... det var kun èn så det er jo ikke vanskelig å finne da (hvis jeg ikke hadde vært så kørka og slengt katalogen da :blink: )

Anyone?

Kan det være denne!?

Edit: kom ikke dit jeg var, men velg bare rasen i det feltet. Da kommer det opp en som ble BIR på Brøndby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det at det er den.

Nå har jeg sittet videre og strevet med å finne fram til eieren... for han finnes ikke på noen lister hverken her eller der (telefon osv). Men datteren hans T R O R jeg at jeg har funnet fram til - det finnes ørtifjørten like navn da. Men etter mye om og men har jeg funnet ut at hun er oppdretter av skyeterrier (tror altså) og har sendt en mail til noen her i norge som har en sky fra det oppdrettet (for det finnes selvsagt ingen hjemmeside osv).

Så nå venter jeg bare på et svar. Ellers får jeg ringe til alle svenskene som heter det samme. Og det er mange :blink:

EDIT: Fikk mail fra den norske dama og nå har jeg fått telefonnr til dem. Så alt er i orden heldigvis. Jeg liker å holde ord og det har ergra meg hele denne tiden at jeg ikke har fått tak på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Usikker på om massiv fremgang i hverdagslydighet skyldes endring av metode, økt mental modenhet med mer impulskontroll, "varmen" (ikke veldig), eller en kombinasjon, men vi koser oss. Ikke en lyd på verken bussen, Posten eller Felleskjøpet i dag. Ble helt rørt av hvor flink han var til å sitte pent og pyntelig og vente uten labber på disken eller konsert. Å manøvrere pent mellom hyller med leker og tygg og snacks var deilig nok. Måtte nesten klype meg i armen da han bare var lydig ved disken også, begge steder. Det kom noen raptusbyks da vi nærmet oss hjemme igjen, men kjapt under kontroll med cue på en øvelse og en leke, og da det i neste øyeblikk kom et helt heat av saftige skinker i kondomdress på hjul -  bakfra - bare en meter fra oss, så satt han bare pent og pyntelig og så på de fly forbi uten impulser til å jage etter for å bite noen i rumpa. Amazing!  Godgutten 🥰
    • Eurasier er en selvstendig rase, og den krever en del aktivisering, på sine premisser. De har også hatt en del svakheter mentalt. Dette med usikkerhet er i høy grad genetisk, så det er viktig å gjøre god research på oppdrettere og linjer. God sosialisering er selvfølgelig også viktig, men eurasier er ikke en utpreget sosial rase. Når det gjelder "gneldring" så er det svært få hunder som gneldrer uten mål og mening så lenge de får den aktiviteten de trenger. Men noen raser er avlet for å vokte eller varsle, og de vil naturlig nok bjeffe når de opplever forstyrrelser, og terskelen der kan variere. Mange små hunder er avlet for å varsle, mens jeg kommer ikke på så mange store hunder (type str eurasier) som er kjent for å "gneldre". Noen spisshunder, som lapphundene, islandsk fårehund mm. kan bjeffe en del i arbeid og når de blir ivrige. Eurasier er forøvrig også en spisshund og ikke nødvendigvis helt stille. Om det er en rase som passer deg eller ikke er vanskelig å si, siden du ikke sier noe annet enn at du bor i leilighet. Skal du ha hund til tur og kos? Vil du gå kurs, og evt. drive med hundesport? Er det viktig at den går overens med andre hunder? Lett å trene/ha løs?  Hvor mye tid vil du bruke på pelsstell og støvsuging? Anbefaler å lese litt her, andre innlegg fra samme bruker på forumet, som har hatt en eurasier med sine utfordringer, men også kommet veldig langt med ham:   
    • Vurderer eurasier som neste hund, og ønsker å høre fra alle som har om både positive sider og utfordringer, anbefaling/fraråding av rasen. Hannhund eller tispe? Tisper er jo mindre, men da må en ta med løpetid og humørsvingninger med det etc. Hannhunder er kanskje mer stabil i humøret? Men samtidig større og mer 'territorielle? Er jo pluss og minus på begge sider. Bur idag I leilighet, liker og gå turer, men har ikke behov for en høyaktiv rase, ønsker heller ikke ha så liten da de har en tendens til og være gneldrete. Og lest og hørt at Eurasier er ganske stille på det punktet. Selv om de lager lyd selfølgelig, det er naturlig, men ønsker ikke sånn typisk gneldring.  Men blir jo litt usikker når en leser at de kan bli veldig skeptisk/nervøs til andre, en vil jo ikke 'feile' med hunden en skal få, ønsker jo velge riktig da det skal fungere i  mange år fremover. Kommer alltid tilbake til Eurasier da, falt litt for de, men har aldri hatt den type rase før. Har hatt labrador blanding, og spaniel før og de er jo litt mer førerorienterte.  Er det sånn at en må trene sosialisering i typ '3 til 4' timer hver dag eller holder det med 'minutter' noen dager,  det vil jo variere dager da man må jobbe etc sef. Blir jo sef mer enn noen minutter, men håper dere skjønner hva eg mener🙈 
    • Aha, takk for utfyllende svar! Kanskje jeg skal prøve ut dibaq da, gir diverse brusk som tygg så det burde gå fint. Eller prøve med farmina. Dyrere for, men man gir vel kanskje mindre mengder av det? Valpen her vokste enormt fort på vom, men vet jo ikke om det var pga. maten eller tilfeldig, valper vokser jo fort. Var såpass at hundeluftere i nabolaget kommenterte på veksten 😅
    • Dibaq, ja. Jeg er godt fornøyd med kombinasjonen av pris og kvalitet, med unntak av manglende kondroitinsulfat. Det er noe de fleste for (inkludert mer kjente og anerkjente for som Vom og Alpha Spirit) har altfor lite av. Stoffet finnes rikelig i brusk, så gir tilskudd av rå frosset eller tørket hals/føtter fra kylling/kalkun og ører/haler fra diverse dyr for å kompensere. Ellers er jeg veldig begeistret for Farmina, men en må være litt forsiktig for å unngå voldsom vekst av det. Min fikk en skremmende, massiv growth spur da jeg foret bare på det en ukes tid. Skjøt i været og la på seg. Veldig høy næringstetthet og kaloririkt, så lite slingringsmonn før det blir for mye av det. Pga DCM-skandalen i forbindelse med kornfrie for, hvor det å fore på f.eks. Acana -ansett som et premium høykvalitetsfor, rost opp i skyene for kvaliteten - medførte strukturell hjertefeil på en mengde hunder, så har jeg valgt å kombinere flere ulike typer for å gardere meg bedre dersom det i ettertid skulle vise seg å ha vært noe gærnt med noen av dem.  Farmina har kornfrie varianter, til forveksling lik skandaleforene, men har også tilstrekkelig med carnitin/taurin/metionin, og de inneholder ikke hele belgfrukter eller belgfruktproteiner - mistenkt for å være anti næringsstoffer som hemmer opptak eller syntese av andre aminosyrer og proteiner. Farmina inneholder kun stivelsen fra erter, og ekstrahert og isolert stivelse skal være bare stivelse, uavhengig av om det kommer fra hvete, ris eller erter. Nødvendig for å kunne holde de andre ingrediensene bundet sammen til kibble.  Om den voksne hunden ender på perfekt størrelse med perfekt leddet perfekt skjelett, perfekte organer og perfekt pels vet jeg jo ikke ennå, men avføringen er ihvertfall perfekt :)
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...