Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken hundeklubb


WheatenMali

Recommended Posts

Er ikke medlem av noen klubb jeg heller, rett og slett fordi jeg må kjøre i ca 45 min hver vei for å komme meg dit. Skulle ønske jeg bodde nærmere Stavanger, det er der alt skjer! Men jeg trives veldig godt her på landet :D Kjører ca 30 min hver onsdag for å trene sammen med andre RRer, og nå har jeg startet fritrening her på Varhaug første gang i morgen. Det er iallefall en begynnelse :wink:

Det er jo en del som foregår i Sandnes også da :P Det er flere enn meg som kjører kurs i Sandnes :P Et par av de er utrolig flinke, bla. Gro Gitlesen som har Dobermann og Australsk Kelpie hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem av norsk kennel klubb, retrieverklubben (også i Oslo) og så skal jeg begynne på lundqvist nå på lørdag faktisk. Vi skal bare ta et vanlig grunnkurs nå og så gå videre på lydighet og spor, hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Men det er mange hunder av rase med mye lyd i som bjeffer utrolig mye " for de er sånn" . Og ganske mange av de hundene er veldig stressa. Og er på " jobb" hele tiden. Jeg trodde ikke han her skulle bli så stille, hadde ikke mål om null bjeffing.  Bare at han skulle lære at tomte grensa, er den du kan passe på. Gården har egen vakthund, så den trenger ikke vi å passe på o.s.v. Så fikk jeg litt ekstra i gjenn, han kommer løpende til oss når han vil "si ifra" om ting ute..
    • Det går an å jobbe med. Det er noe det sies for alle raser med mye lyd. Men man kan ikke trene bort noe som hunden er genetisk disponert for og avlet for over generasjoner. En kombinasjon av heldig med individ og målrettet trening fra start kan nok kontrollere og begrense bjeffingen, men jeg ville aldri kjøpt en bjefferase med det som forutsetning. Generelt sett bør man ikke anskaffe raser med egenskaper man ikke kan/vil leve med og satse på å "trene de bort" eller "jobbe med", selv om det i noen tilfeller er mulig.
    • Er bjeffing det eneste du syns er negativt for sheltie? For det går det ann å jobbe med. Har veldig inntrykk av at bjeffing blir forsøkt ignoret. Jeg har en ganske reaktiv sheltiegutt på straks to år, som nå bjeffer når han blir redd eller når andre hunder bjeffer i passering.  Men jeg har fått mye kjeft fra andre for at jeg " belønner" bjeffing.
    • Korthårscollie? Røyter like mye som labrador dog.
    • Min hund Pia fikk dette midlet mot innbilt svangerskap. Og etter å ha tatt dette etter anvisning fra vetrineren i 4 dager datt hun om 2 ganger i løpet av en dag i noe som så ut som epileptisk anfall.. Ser ikke at det kan være noe annet enn medesinen som var årsaken til dette. Og fikk beskjed om å kutte ut medesinen da det var visst uvisst om hvordan denne virker.
×
×
  • Opprett ny...