Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Jeg har blitt anbefalt å prøve halti til hunden min. Han er ett år, og drar i båndet. Problemet er at datteren min ikke har fått gått tur med han siden han var 12 uker gammel, fordi han er for sterk. :ahappy:

Noen som har erfaring med halti? Er det effektivt eller oppskrytt? Ikke foreslå gå-pent- sele isteden, det har jeg prøvd og oppnådde bare verkende gnagsår rundt frambeina. :D Det var tortur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en Halti grime skal du passe på at hunden din ikke ender ud med at gå skævt og få nakke problemer, og den er heller ikke løsningen på at gå pænt, hvis jeg var dig, så ville jeg tage mig tid til at få trænet noget mere med hunden, idet den kun er 1 år, det er uholdbart som det er nu, at den er for stærk og drar, og du vil bruge en halti grime for at din datter skal kunne gå med den.

Hunden din er ikke færdigudviklet endnu, og vil blive stærkere, hvis din datter ikke er så stor at hun kan gå med den nu, så er det ikke det ideelle at hun skal gå med en hormonel "teenagehund" og have ansvaret under turene.

Få gået til noget træning, og få kommandoerne på plads og få lært den at gå pænt i bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er nok rett og slett trening ja. Det er hvertfall mitt personlige syn. Vet det er mange som har gode erfaringer med både grime og sele. Men synes personlig det er bedre å ikke ta det den "lette" veien. Og heller gå inn for trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...