Gå til innhold
Hundesonen.no

Vom og Hundemat

MonicaT

Recommended Posts

Skrevet

Om oversikriften sier, hvor lang holdbarhet har VH i frysern ?

Jeg skal hente det ferskt hos Magne.

( mener noen nevnte her inne engang at nr 25 burde man ikke bruke pga oppdretts laks, stemmer dette ? )

Skrevet

Hmm, intr spørsmål.. Slenger meg litt på denne her. Selv om jeg selv tenker litt sånn at "hallo! Det er BIKKJEmat vi snakker om! Dyr som er laget for å ete åtsel... de tåler mat som har ligget i frysern i årevis"... Men, jeg VET jo ikke :no:

Men den første vom og hundematen som Bridie fikk her, hadde vel ligget i fryser her i 2 år når Bridie kom i hus... Og hu spiste vel av den de første 3 mnd...

Jeg kjøper aldri mindre enn 80 kg når jeg reiser til Magne for å handle, og nå er det et år siden jeg var der og enda har jeg vel 40 kg igjen tror jeg...

Jeg gir jo bikkja gammel elgebiff som mamma har funnet igjen i frysern sin som har ligget der i 4-5 år, så... :D

Skrevet

Står det ingen holdbarhet på pakken / pølsene da?

Har bagynt med VH for snart 2 uker siden, og må ærlig innrømme at jeg ikke har reflektert over holdbarheten. :no:

Nå kjøper jeg bare disse kilospølsene, og kun 20 kg i gangen til 2 hunder.

Så det er vel ingen overhengende fare for at de skal gå ut på dato.

Jeg har til nå gitt halvt VH og halvt vanlig bløtet tørrfor.

Men nå har det blitt sånn at ene hunden ikke vil spise kvelds, altså tørrforet...

Før jeg begynte med VH spiste han det med god apetitt, nå synes han tydeligvis ikke det er bra nok lengre...

Mulig jeg bare må kapitulere, fore fullt på VH.

Men hva når man skal reise bort?

Greit for en helg liksom, men vi skal være 3-4 uker borte på ferie til sommeren.

Kan jo ikke akkurat taue med oss frysern full av VH.

• 4 weeks later...
Skrevet

Alle V&H produktene har holdbarhetsdato. Både 1/2 kgs pølser, 1 kgs pølser, 5 kgs "blokk" og 20 kgs blokk er merket med holdbarhetsdato. 1 år fra produksjonsdag. Så siste levering vi mottok er holdbar til mars 09.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det kan være mange grunner til at en hund ikke fungerer i hundemøter. Mye av grunnlaget legges i valpekassa, hvordan mor og søsken interagerer, og sosialisering med andre hunder i valpe- og unghundtiden. I tillegg kommer rasetypisk adferd og arvelighet. Avhengig av adferden til mor og hva slags sosialisering hunden har fått i ung alder så har hunden lært seg hvordan den skal eller kan oppføre seg rundt andre. Eller ikke lært det, forsåvidt. Det er aldri for sent å trene på sosialisering, men er viktig å lese språket til alle de involverte hundene og gå inn og avbryte adferd som ikke er greit. Hvis andre hunder sier fra og setter grenser uten at hun respekterer det er det ditt ansvar som eier å fjerne henne fra situasjonen. Om hun får fortsette lærer hun jo bare at det er greit å holde på slik.
    • Kan en hund ha null sosiale ferdigheter med andre hunder? Hun har konflikter med alle hunder hun møter. Akkurat som hun ikke skjønner at hun er for mye og ikke tar til seg til at andre hunder sier i fra til henne? Hun tar jo ikke hintet.
    • Det er nok ikke pga navnene du ikke har fått svar🙂I mange år nå har det vært fryktelig liten aktivitet på forumet her. Syntes alle navnene var fine jeg likte Lilly best. Masse lykke til med valp!!
    • Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...