Gå til innhold
Hundesonen.no

Dame søker hund

Margrete

Recommended Posts

Jeg ble oppsøkt av helsesøster på skolen og hun spurte om jeg kunne hjelpe henne å finne en omplasseringshund (hyggelig med slik tillit). Så om du vet om noen som kjenner noen som skal omplassere sin hund så send meg en pm. Helsesøster hadde noen ønsker: Mellomstor hund uten atferdsproblemer (hvem ønsker seg vel det), rundt året, friks og rask.

Det er i all hovedsak datter på 18 som skal ha ansvaret for hunden, men hele familien er innstilt på å stille opp. Datteren er svært aktiv innen ski og løping, så hunden bør ha slik fysikk at den kan holde ut med henne :), men de har også en sønn på 12 som også vil gå turer med den, så hunden bør ikke ha for sterke drifter hit eller dit. Jeg tenkte nemlig på en schäfer fra brukslinjer som skal omplasseres, men slå den tanken bort når jeg fikk vite om sønnen.

Helsesøster er oppvokst på gård med sau og BC så hun har erfaring med hund. Jeg har hatt mye kontakt med henne ang mine barn og jeg har stor tillit til henne som person og hundeier.

Så om du vet om noen som har en års gammel, mellom stor hund, som er frisk og fin så ta kontakt. Det kan godt være blanding.

Moderator; om denne ligger feil så flytt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jeg damen, ville jeg ønsket meg en hund som var litt eldre. Ettåringer kan være et realt "detmotsatteavhimmelen", og vil man virkelig ha det inn i hus, uten å kjenne til hele hundens forhistorie, uten å ha vært med på sosialisering og dermed kunne vite hva atferden kommer av? Og da tenker jeg ikke på problematferd, men forsinket tenåringsfakter, grensetesting og uvaner. Ting som kommer med mange ettåringer.

Dessuten kan man da sørge for at en eldre hund er røntget, og dermed være sikker på at den passer til et aktivt liv.

Og med eldre mener jeg da ikke en veteran, men en som er nærmere to enn ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg vet om en sheltie tispe på ett år som skal selges (ikke gies bort), det er en liten, nydelig, super snill og grei hund, men som ikke passer inn der hun bor nå. Det er ingen problem hund i det hele tatt. Men det blir kanskje for liten hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en sheltie tispe på ett år som skal selges (ikke gies bort), det er en liten, nydelig, super snill og grei hund, men som ikke passer inn der hun bor nå. Det er ingen problem hund i det hele tatt. Men det blir kanskje for liten hund?

Det er jo en mellomliten hund :s Men jeg synes den hørtes flott ut. Hvorfor passer den ikke inn der den er nå?

Jeg tråkker sikkert på hauger av tær og vandrer ut i salaten til opp over legga, men skitt. Jeg er litt redd for finn.no hunder, jeg vet ikke hva som kommer og så ender damen opp med ett problem og det er 'mitt ansvar', derfor er jeg skeptisk til det. Så når det kommer fra en jeg ikke bare kjenner men også har en fot godt plantet i miljøet så velger jeg å prøve meg der.

Ang det Emma sier, så er det jeg som har anbefalt dem det. I og med at de har tenkt lenge på det, datter er 18 og ønsker å drive med hunden mye, og mor er oppvokst på gård med border collier som arbeidshunder, og er det noe så er jeg på skolen de dagene hun jobber og hun kan få hjelp hos meg. Det er litt derfor jeg også ønsker hund fra noen jeg 'kjenner'.

Hundene fra damen med belgere, ønsker jeg ikke... da jeg ikke vet hva jeg får, samt at jeg har blitt advart på det sterkeste fra miljøet rundt, når det ble tanken forhørte jeg meg litt rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en blandings hann på rundt 1 år som ser etter et nytt hjem.

Han er blanding av Portogisisk vannhund og hollansk gjeter hund. Eier kan ikke lenger ha han pågrunn av allergi.

Han trenger litt dressur og stimulangse. Men er en super hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en blandings hann på rundt 1 år som ser etter et nytt hjem.

Han er blanding av Portogisisk vannhund og hollansk gjeter hund. Eier kan ikke lenger ha han pågrunn av allergi.

Han trenger litt dressur og stimulangse. Men er en super hund.

Ja, det er rart det der. Folk har en tendens til å bli allergiske når hunden er mellom 6 måneder og 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er rart det der. Folk har en tendens til å bli allergiske når hunden er mellom 6 måneder og 2 år.

Hun reagerte på hunden med en gang hun fikk den i hus. Men hun ville prøve for barna sine sin del sm virkelig ønsket seg hund. Og hun selv ønsket seg hun veldig mye. Så hun sliter litt med tanken på å gi den fra seg. Men hun har jo innsett at det ikke går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...