Wheaten terrier Skrevet 10. September 2005 Rapporter Share Skrevet 10. September 2005 Noen som kan fortelle litt om rasen? Gemytt? Farge? Lettlært? Reservert? Forsiktig? Frampå? Bilder? Fryser lett? Trenger klær? Liten (hvor stor i forhold til et voksent menneske?) ? Hvor mye tåler den? Hva tregner den av mosjon? Ble litt sjarmert av rasen, powder puff typen. Så om noen kan fortele litt om den? Kan det forresten bli født en valp uten pels i et Powder puff kull? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheaten terrier Skrevet 14. September 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. September 2005 Ingen som vet noe om rasen? :? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guro G. Skrevet 16. Oktober 2005 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2005 Eg og vil vite!! :? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wulfi Skrevet 16. Oktober 2005 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2005 Man kan lære mye om rasen ved å lese på nettet. Eller kontakte oppdretter. Google er en fin ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guro G. Skrevet 16. Oktober 2005 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2005 Selvsagt....... :roll: Men det er litt kjekkere å høre ting fra folk som har personlige erfaringer med rasen.. Og som gladelig forteller om dårlige sider, og ikkje gjør alt rosenrødt! Kontakte oppdretter, joda, men ikkje alle svarer på mail, og å ringe blir litt feil i mine øyner, når eg ikkje har bestemt meg 100% for om det er den rasen eg vil ha, og når det er såpass langt frem i tid, om det i tillfelle skulle skje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheaten terrier Skrevet 17. Oktober 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17. Oktober 2005 ja, er enig i det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beyond Skrevet 29. Oktober 2005 Rapporter Share Skrevet 29. Oktober 2005 Noen som kan fortelle litt om rasen? Gemytt? Farge? Lettlært? Reservert? Forsiktig? Frampå? Bilder? Fryser lett? Trenger klær? Liten (hvor stor i forhold til et voksent menneske?) ? Hvor mye tåler den? Hva tregner den av mosjon? Ble litt sjarmert av rasen, powder puff typen. Så om noen kan fortele litt om den? Kan det forresten bli født en valp uten pels i et Powder puff kull? Jeg tror, bortsett fra når det gjelder pelsen og tennene, at resten er likt chinese crested, naken versjon se f.eks her: http://chinesecrested.no-ip.com/index.php Mye info og her http://www.yourpurebredpuppy.com/reviews/c...secresteds.html Har en naken cc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheaten terrier Skrevet 30. Oktober 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30. Oktober 2005 Tennene? :? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beyond Skrevet 30. Oktober 2005 Rapporter Share Skrevet 30. Oktober 2005 Tennene? :? De nakne mangler vanligvis kinn-tennene (premolarene). Selv om det er litt variasjoner også. Er visst noen som har bedre tenner nå (og mer hår :roll: ). Tannmangelen henger sammen med samme genet som fører hårløsheten,så de med pels har normale tenner/ fullt tannsett. Bortsett fra evt. apport-trening, så er ikke tannmangelen noe problem da. Spiser fint tørrfor og bein. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guro G. Skrevet 3. November 2005 Rapporter Share Skrevet 3. November 2005 En bekjent av meg kjøpte en hannvalp som var blanding av chiuahua og powder puff, den fikk dobbel tanngard og måtte til dyrlegen for å trekke! :-o Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cockerjente Skrevet 7. Januar 2006 Rapporter Share Skrevet 7. Januar 2006 Her er en link til en superduper hjemmeside om rasen: http://www.sunstreaker.com/ En annen side som man bare er nødt innpå er denne siden her: http://www.chinesecrested.no/ Her er det nesten 30 000 cresteder innlagt fra hele verden - både med og uten hår!!! I tillegg er det artikler om hvordan rasen er temperamentsmessig og helsemessig, samt at der er sider om hvordan man skal passe pelsen til de med hår og hvordan man går fram på de uten hår. Anbefales!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icebluelagoon Skrevet 8. Januar 2006 Rapporter Share Skrevet 8. Januar 2006 Elsker rasen! Var en tispe som hoppet rett opp i armenene mine,sååå glad for å møte noen nye mennesker,jeg falt pladask fra den dagen! det som er kult med dem er at du kan velge om du vil ha dem "nakne" eller med den super deilige pelsen sin!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar