Gå til innhold
Hundesonen.no

NKKU leiren 2008

-Vilde-

Recommended Posts

Skrevet

Jaja, jeg vet det er lenge til og alt det. Men det står at påmeldingen kommer ut etter påske, og nå er det etter påske.

Aysha og jeg skal ihvertfall. Skulle egentlig ta med Oscar, men jeg ombestemte meg. NKKU leiren er liksom Ayshas og min "greie" :) Og Oscar er ett stykk hyper unghund, som jeg ikke orker å ha med meg.

Noen på sonen som skal?

Skrevet

Det er 25 :) Relativt sikker på det ihvertfall. Hvis du sjekker NKK - NKKU - Sommerleir så står det der, men jeg er 99 % sikker på at det er 25.

EDIT: Jepp sjekket nå. Grensen er 25 år.

Skrevet
Det er 25 :) Relativt sikker på det ihvertfall. Hvis du sjekker NKK - NKKU - Sommerleir så står det der, men jeg er 99 % sikker på at det er 25.

EDIT: Jepp sjekket nå. Grensen er 25 år.

Okei. Da hadde det hvert en mulighet da, men hvordan ligger folk på alder der? Pleier det å være folk rundt 20 (+) der? :)

Skrevet

Det er mange rundt 15 der egentlig.. Men det er ikke så verst allikevel :) Det er folk på 18, 19 også.

Guest Christine
Skrevet
Har tenkt meg til NKKU's leir, men det er ikke helt sikkert. :happy:

Samme her.

• 2 months later...
Skrevet

Denne tråden har virkelig støvet ned,men jeg tar den opp!

Hvem skal og hva tar du av Agility,Utstilling og Lydighet? :-)

Jeg skal,enten med Zelda eller Sofie(Besteforeldrene mines storpuddel,en reserve hvis Z har løpetid).

Sofie skal jeg slanke til leiren itillefelle jeg må ha henne med.(går ikke med agility og utstillingstrening hvis du har noe ekstra)

Skrevet

De to årene jeg var der tok jeg agility og handling. Det var veldig moro og jeg lærte masse. Lydigheten ble litt for useriøs for meg egentlig.. Ble veldig sånn "lærehundensåmyesommuligsåfortsommulig", og det er ikke jeg så fan av.

Skrevet
De to årene jeg var der tok jeg agility og handling. Det var veldig moro og jeg lærte masse. Lydigheten ble litt for useriøs for meg egentlig.. Ble veldig sånn "lærehundensåmyesommuligsåfortsommulig", og det er ikke jeg så fan av.

Pøh!, ikke det året jeg var instruktør veeeel...? :rolleyes: Da fikk vi i hvertfall høre fra flere deltakere at det var det beste dressurkurset de hadde gått så! Haha :( Neida, det er mye man bare introduseres for, man får ikke lært hunden så mye lydighet på 5 dager, i forhold til hvor stort fremgang en nyebegynner kan ha på agilitybanen på 5 dager!

Skrevet
Jeg tar agility og lydighet :(

Tror jeg kan glede deg...

Datteren min skal dit. Hun tar med seg yngstemann og har også meldt seg på agility og lydighet. Da får du sett "drømmerasen" din over flere dager. Det kan jo være du ombestemmer deg etter å ha møtt villmannen?

Skrevet
Pøh!, ikke det året jeg var instruktør veeeel...? :rolleyes: Da fikk vi i hvertfall høre fra flere deltakere at det var det beste dressurkurset de hadde gått så! Haha :( Neida, det er mye man bare introduseres for, man får ikke lært hunden så mye lydighet på 5 dager, i forhold til hvor stort fremgang en nyebegynner kan ha på agilitybanen på 5 dager!

Tror du var instruktør på agility det året.. Hvis jeg ikke husker helt feil, da.. :P Tror Barbro var en av dem som var på lydighet.

Det var ikke noe i veien med selve instruktørene, snarere den korte tiden man hadde på seg.

Dere som skal på leir for første gang burde glede dere :P Det er skikkelig koselig og moro. Skulle gjerne blitt med hvert år om det hadde passet seg sånn (og hvis jeg aldri ble eldre).

Skrevet
Tror du var instruktør på agility det året.. Hvis jeg ikke husker helt feil, da.. ;) Tror Barbro var en av dem som var på lydighet.

Det var ikke noe i veien med selve instruktørene, snarere den korte tiden man hadde på seg.

Ja, det stemmer nok det. Ikke rart agility'en var super og lydigheten dårlig DET året... :)

Skrevet
Tror jeg kan glede deg...

Datteren min skal dit. Hun tar med seg yngstemann og har også meldt seg på agility og lydighet. Da får du sett "drømmerasen" din over flere dager. Det kan jo være du ombestemmer deg etter å ha møtt villmannen?

Weee :)

• 1 month later...
Skrevet

Ja, jeg drar i overimorgen :huh:

Lydighet og juniorhandling, meg og Ozzy :rolleyes2: Kjenner ingen som skal, men det er sikkert ikke et problem.

Woho=D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...