Gå til innhold
Hundesonen.no

NKKU leiren 2008

-Vilde-

Recommended Posts

Jaja, jeg vet det er lenge til og alt det. Men det står at påmeldingen kommer ut etter påske, og nå er det etter påske.

Aysha og jeg skal ihvertfall. Skulle egentlig ta med Oscar, men jeg ombestemte meg. NKKU leiren er liksom Ayshas og min "greie" :) Og Oscar er ett stykk hyper unghund, som jeg ikke orker å ha med meg.

Noen på sonen som skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 25 :) Relativt sikker på det ihvertfall. Hvis du sjekker NKK - NKKU - Sommerleir så står det der, men jeg er 99 % sikker på at det er 25.

EDIT: Jepp sjekket nå. Grensen er 25 år.

Okei. Da hadde det hvert en mulighet da, men hvordan ligger folk på alder der? Pleier det å være folk rundt 20 (+) der? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Denne tråden har virkelig støvet ned,men jeg tar den opp!

Hvem skal og hva tar du av Agility,Utstilling og Lydighet? :-)

Jeg skal,enten med Zelda eller Sofie(Besteforeldrene mines storpuddel,en reserve hvis Z har løpetid).

Sofie skal jeg slanke til leiren itillefelle jeg må ha henne med.(går ikke med agility og utstillingstrening hvis du har noe ekstra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to årene jeg var der tok jeg agility og handling. Det var veldig moro og jeg lærte masse. Lydigheten ble litt for useriøs for meg egentlig.. Ble veldig sånn "lærehundensåmyesommuligsåfortsommulig", og det er ikke jeg så fan av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to årene jeg var der tok jeg agility og handling. Det var veldig moro og jeg lærte masse. Lydigheten ble litt for useriøs for meg egentlig.. Ble veldig sånn "lærehundensåmyesommuligsåfortsommulig", og det er ikke jeg så fan av.

Pøh!, ikke det året jeg var instruktør veeeel...? :rolleyes: Da fikk vi i hvertfall høre fra flere deltakere at det var det beste dressurkurset de hadde gått så! Haha :( Neida, det er mye man bare introduseres for, man får ikke lært hunden så mye lydighet på 5 dager, i forhold til hvor stort fremgang en nyebegynner kan ha på agilitybanen på 5 dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar agility og lydighet :(

Tror jeg kan glede deg...

Datteren min skal dit. Hun tar med seg yngstemann og har også meldt seg på agility og lydighet. Da får du sett "drømmerasen" din over flere dager. Det kan jo være du ombestemmer deg etter å ha møtt villmannen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh!, ikke det året jeg var instruktør veeeel...? :rolleyes: Da fikk vi i hvertfall høre fra flere deltakere at det var det beste dressurkurset de hadde gått så! Haha :( Neida, det er mye man bare introduseres for, man får ikke lært hunden så mye lydighet på 5 dager, i forhold til hvor stort fremgang en nyebegynner kan ha på agilitybanen på 5 dager!

Tror du var instruktør på agility det året.. Hvis jeg ikke husker helt feil, da.. :P Tror Barbro var en av dem som var på lydighet.

Det var ikke noe i veien med selve instruktørene, snarere den korte tiden man hadde på seg.

Dere som skal på leir for første gang burde glede dere :P Det er skikkelig koselig og moro. Skulle gjerne blitt med hvert år om det hadde passet seg sånn (og hvis jeg aldri ble eldre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du var instruktør på agility det året.. Hvis jeg ikke husker helt feil, da.. ;) Tror Barbro var en av dem som var på lydighet.

Det var ikke noe i veien med selve instruktørene, snarere den korte tiden man hadde på seg.

Ja, det stemmer nok det. Ikke rart agility'en var super og lydigheten dårlig DET året... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kan glede deg...

Datteren min skal dit. Hun tar med seg yngstemann og har også meldt seg på agility og lydighet. Da får du sett "drømmerasen" din over flere dager. Det kan jo være du ombestemmer deg etter å ha møtt villmannen?

Weee :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...