Taz Skrevet 28. Mars 2008 Rapporter Skrevet 28. Mars 2008 Fant en liten hund tuslende for seg selv på vei hjem fra jobb i går. Utrolig sosial og rolig kar, som går godt overens med alt og alle.. Jeg stod å venta en stund for å se om det kom noen letende eiere, men ingen kom, så jeg tok den med meg en runde rundt i området, men ingen eiere der heller. Så da hadde jeg ikke så mye annet valg enn å ta den med meg. (Var innom jobben og fikk den lest av, men ingen chip heller) Ringte politiet, men de ba meg slippe den løs igjen, og hvis eierene ringte skulle de si at den tuslet rundt på Bryne. (Jeg sa selvsagt at jeg tok den med meg da heller, og at politiet skulle gi letende eiere mitt nr) De ville ikke betale ett opphold på Trikanten Hundesenter heller. Men hadde ikke helt samvittighet til å slippe han, så han ble med meg hjem, og mot alle odds går han fint sammen med både hannhunden min og katten.. (Katten og løshunden lekte sammen til og med) Men hadde jo vært greit å funnet eierene igjen, og hadde ikke heelt lyst å ha han hele helgen, blir litt fullt. Her er noen bilder av karen: Ett kjennetegn er jo det store underbittet Han har jo blitt klippet, og halsbånd har han også, så noen må jo savne han.
Fantasia Skrevet 28. Mars 2008 Rapporter Skrevet 28. Mars 2008 Utrolig nydelig hund , var det på Bryne du fant han eller ? Håper eieren dukker opp snart
Taz Skrevet 28. Mars 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 28. Mars 2008 Ja, han gikk tuslende rundt i Bryne sentrum..
lise og bajas Skrevet 28. Mars 2008 Rapporter Skrevet 28. Mars 2008 Jeg tror det er min jeg Fine hunden. Håper eierne kommer å henter ham.
Wulfi Skrevet 28. Mars 2008 Rapporter Skrevet 28. Mars 2008 Guri for en søt fyr! Noen må da savne den der. Du får prøve å ringe lokalradioen, og be dem nevne at hunden er funnet. Kanskje eieren hører på.
Mirai Skrevet 28. Mars 2008 Rapporter Skrevet 28. Mars 2008 Ring til drosjene også, kan hende noen ringer inn savnet hund der (vi gjorde det da Mona var borte). Mange hunder som blir funnet om dagen, det er bra noen tar dem med seg istedet for å bare slippe dem som politiet sier.
RSKFarsbo Skrevet 28. Mars 2008 Rapporter Skrevet 28. Mars 2008 Så nusselig den krabaten var da! Noen må jo savne den lille gutten... Får håpe eierene melder seg snart og at han kommer til rette igjen!
SFX Skrevet 28. Mars 2008 Rapporter Skrevet 28. Mars 2008 Kan det være en nedklippet bichon havanaise? Har du ringt Miniatyrhundklubben i området? Når hunder i min rase forsvinner, er det masseutsendelse av mail i rasemiljøet og informasjon til klubben og lokalavdelingen med en gang, så alle skal være på utkikk etter den savnede. Og hadde jeg funnet en hund, ville i hvert fall jeg kontakte raseklubben lokalt for å høre om noen savner saken.
lise og bajas Skrevet 28. Mars 2008 Rapporter Skrevet 28. Mars 2008 Ligner en tibbe spør du meg...men
Peers Skrevet 28. Mars 2008 Rapporter Skrevet 28. Mars 2008 Så søt han var Får håpe eieren dukker opp snart! Forøvrig var det jo veldig snilt av deg å ta den med deg da, fremfor å ta sjansen på at den blir påkjørt...
SFX Skrevet 28. Mars 2008 Rapporter Skrevet 28. Mars 2008 Samme hvilken rase det er, er det lite og hårete er vel miniatyrhundklubben ofte rette klubben, uansett.
Synne N Skrevet 28. Mars 2008 Rapporter Skrevet 28. Mars 2008 Har du skjekket om den er mikrochippet?
Baby Skrevet 28. Mars 2008 Rapporter Skrevet 28. Mars 2008 Har du skjekket om den er mikrochippet? Det står i startinnlegget!
Synne N Skrevet 28. Mars 2008 Rapporter Skrevet 28. Mars 2008 Det står i startinnlegget! oops fikk det ikke med meg :angel: Hvertfall håper du finner eieren.
Havana Skrevet 28. Mars 2008 Rapporter Skrevet 28. Mars 2008 Hvor stor er han? Kan ligne litt på en tibetansk terrier eller havanais. Jeg legger ut link til denne tråden i havanais-forumet, hvis du ikke har noe i mot det?
Taz Skrevet 28. Mars 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 28. Mars 2008 Fikk en tlf fra en fortvilet eier i dag.. Så lille Teddy (som han heter) ble hentet for ikke så lenge siden. Og jeg fikk forøvrig vite at han er blanding mellom Tibetansk spaniel og Havanais.. Så dere hadde begge rett.. Hehe Eller var det Tibetansk terrier du mente? Teddy var med meg på jobb i dag, så han har tatt både tog og buss, og tok det hele med ro. Jeg misunner det gemyttet på den bikkja. *titte bort på Diego*
Havana Skrevet 28. Mars 2008 Rapporter Skrevet 28. Mars 2008 Fikk en tlf fra en fortvilet eier i dag.. Så lille Teddy (som han heter) ble hentet for ikke så lenge siden. Og jeg fikk forøvrig vite at han er blanding mellom Tibetansk spaniel og Havanais.. Så dere hadde begge rett.. Hehe Eller var det Tibetansk terrier du mente? Teddy var med meg på jobb i dag, så han har tatt både tog og buss, og tok det hele med ro. Jeg misunner det gemyttet på den bikkja. *titte bort på Diego* Så fint at eieren dukket opp! Jeg (og noen andre her) tenkte vel mest på tibetansk terrier. Havanais og tibetansk terrier ligner en del i utseendet. Men at det er tibetansk spaniel forklarer vel underbittet. Ellers er jo havanaisene kjent for å være greie og sosiale hunder
Taz Skrevet 28. Mars 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 28. Mars 2008 Så fint at eieren dukket opp! Jeg (og noen andre her) tenkte vel mest på tibetansk terrier. Havanais og tibetansk terrier ligner en del i utseendet. Men at det er tibetansk spaniel forklarer vel underbittet. Ellers er jo havanaisene kjent for å være greie og sosiale hunder Ja, satt å tenkte på det selv i ettertid at det var litt mer logisk med terrier og ikke spaniel. Men når hun sa Tibbe tenkte jeg bare på Tibetansk spaniel. Hehe Den var veldig sosial og grei. Ble helt forelska i karen..Hehe
SaraS Skrevet 28. Mars 2008 Rapporter Skrevet 28. Mars 2008 Du er heldig som har funnet eierne! Jeg fant jo en kanin i går og finner ikke noen eiere!
Peers Skrevet 28. Mars 2008 Rapporter Skrevet 28. Mars 2008 Godt at det endte bra! Snill var du, som tok deg av hunden
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar