Gå til innhold
Hundesonen.no

Konfimasjonspengene


Guest Maritus

Recommended Posts

Jeg fikk rundt 30 000 i konfirmasjon. Sløste vekk alle pengene. deilig å kunne gjøre det også (med sløsing mener jeg materielle ting som mobil til ca 5000, nye klær osv) angrer på at jeg ikke brukte noenpenger på minner og opplevelser. jeg syns du skal kjøpe hund nr 2 :) en hund er noe du blir mye mer glad i en en bil. dessuten er det lenge til du kan få lappen :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

He, jeg fikk 8000kr, fikk mest ting og slikt, og meninga var å spare dem. Men med 1stk border collie tispe flyr liksom pengene bort, uten jeg helt hvor de blir av :) Dyrlegeregningene har ikke akuratt vært små, fòret hennes koster en formue, og noen kurs har det blitt. Litt utstyr har det også blitt, selv om jeg har prøvd å holde meg til det helt "nyttige".

Dette var egentlig litt skummelt, for jeg tror jeg har brukt opp alle :) .... og jeg komfet meg i 2007.

Edit; tror jeg har brukt mesteparten på Sasha, men har nok tatt litt å kjøpt noe klær og slikt for også, selv om det er liiite :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid dette pengegreiene med konfirmasjonen altså... <_<

Jeg fikk ingen ting, og kjøpte meg derfor heller ingen ting. Ingen penger kan forøvrig ha en sammenheng med at jeg valgte å ikke konfirmere meg. :)

Jeg fikk forresten rundt 8000 i pengegaver, i tillegg til bunad med alt utstyr (eeelsker bunaden min), og et fantastisk vakkert bilde av en ulveflokk. Blyanttegning, en kunstner som jeg akkurat nå ikke husker hva heter, men som er relativt godt kjent i Norge for å lage bilder av de norske rovdyrene.. Jeg elsker ulver, og min yndlingsonkel ga meg altså dette.

Wups, beklager, det var litt OT:p

Viggo Ree?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 32 000 og 16 000 av disse ble brukt til båtmotor hehe Det var egentlig ikke noe big deal for jeg får 12 000 tilbake av foreldrene mine når lillebroren min "arver" båten. Og jeg synes det var greit å bruke de for jeg har mange gode minner med den båten :)

Jeg brukte også 5 000 på filmkamera, noe på litt mindre ting og resten har jeg spart. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 18500 (+ gaver), brukte 4500 på kamera, ca 2000 gikk til diverse klær og cd-er, og resten står fremdeles på sparekontoen min. Der har jeg nærmere 30 000 som etterhvert kommer til å bli brukt opp på reise, kamera og andre ting som jeg kommer til å få bruk for etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tørr ikke tenke på hva jeg har brukt dem på. Fikk 40tusen til sammen og jeg vet at 10tusen ble brukt til ny pc, rundt 15tusen på Aron og nesten 8tusen på nye klær. Jeg ville absolutt brukt noe av dem på hund hvis du har tenkt deg ny i fremtiden! ;) Jeg driver å spare til hund nr 2 nå. Godt jeg har noen år på meg ;) hehe

fikk du 40?

Oioi :)

Sikkert stor familie du, noe ikke jeg har <_<

Komfimerer meg om 1mnd jeg, og lurer veldig på hva jeg skal bruke pengene på. Speilreflek får jeg av pappa eller så blir det kjøpt ! Har lyst til og kjøpe meg hund! Men det virker ikke som mamma er så veldig hyp på det! Men det er jo mine penger ..

Kan mamsn bestemme og jeg vill bruke pengene mine på hund? Noen med erfaring? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 18 000 (+ gaver). 15 000 er på sparekonto, og de siste 3 000 har jeg utrolig nok bare brukt 1 000 :) Jeg hadde helt glemt de siste 2 000 før jeg fant dem for noen uker siden oppå skapet. *flir* Så nå tror jeg at jeg vil spare dem også. De alt brukte 1 000 gikk til vennegreier (kino, restaurant ++) og litt hundeutstyr.

Så nå har jeg vel ca. 17 000 på sparekontoen min, og det er helt klart hva de pengene skal gå til: Min hund nr. 2 ei lita berger tøtte ;) Jeg konfirmerte meg forøvrig borgerlig i 2007.

Synes du burde spare alt og se hva du får lyst til etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk du 40?

Oioi :)

Sikkert stor familie du, noe ikke jeg har <_<

Komfimerer meg om 1mnd jeg, og lurer veldig på hva jeg skal bruke pengene på. Speilreflek får jeg av pappa eller så blir det kjøpt ! Har lyst til og kjøpe meg hund! Men det virker ikke som mamma er så veldig hyp på det! Men det er jo mine penger ..

Kan mamsn bestemme og jeg vill bruke pengene mine på hund? Noen med erfaring? ;)

Så lenge du bor hjemme er det nok hun som bestemmer.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke alle her er med pengene sine.

Jeg fikk 8000kr til min konfirmasjon. Det er vel ca. 19 år siden.

Kjøpte moped og sløste bort resten.

Husker jeg synes det var himmelen og få "bruke"penger.

Kan mamsn bestemme og jeg vill bruke pengene mine på hund? Noen med erfaring? :)

Hvis du bor hjemme så kan nok Mamsen bestemme det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk rundt 25000 kr. Brukte 5000 på kamera, 2000 på en ring og brukte vel opp en god del av pengene på klær, sminke + mye mer sløsing. Har igjen 10000 kr i dag, og de kommer jeg til å spare på lenge! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes min! Det er vel nærmere 11 år siden jeg konfirmerte meg.. :P Noen ganger kjennes det ut som om det var for noen år siden.

Jeg sparte pengene, jeg.. Fikk ca 12 000 (utenom sinnsykt masse smykker, en bunad ++). Kjøpte meg ikke noe stort som jeg kan huske i alle fall. De pengene forsvant raskt på bryllupsreisen blant annet, og ellers det første halve året vi var gift. :P Blæh. <_< Dumme møbler og ting og tang som er dyrt.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det :D Fikk ca 10000, ikke noen gaver bortsett fra bunaden av foreldrene mine. Har liten familie og ingen er rike :) Husker kun at jeg kjøpte en hundebok til 350kr og at jeg satt av 3000 på en sparekonta, som nå har blitt brukt på lappen. Ellers så aner jeg virkelig ikke hva jeg har brukt pengene mine på, og det irriterer meg egentlig. Skulle ønske jeg sparte mer av pengene mine og brukte det på ting som var vert å ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke alle her er med pengene sine.

Jeg fikk 8000kr til min konfirmasjon. Det er vel ca. 19 år siden.

Kjøpte moped og sløste bort resten.

Husker jeg synes det var himmelen og få "bruke"penger.

Hvis du bor hjemme så kan nok Mamsen bestemme det ja.

har snakkes litt med mamsn om det nå og hun er på gli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en kilimanjaro sykkel med hele 21 gir, og det skulle være en guttesykkel :hmm: jaja. Den står no enda i god stand i uteboden til min kjære mor. Der har den vel stått ubrukt i 10 år :) Kan skylde på at jeg ikke har bodd i Trondheim den tiden. Skal no forresten bruke den i morgen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe en stooor pute til 700 kr som jeg hadde sikla på i evigheter. også ble det sløst en hel haug på is, videofilmer, kino og jeg veit ikke hva.

eneste ordentlige jeg satt igjen med var en liten tv med vhs spiller i:) forøvrig har jeg både puta og tven ennå.. konfirmerte meg i 2000.

men resten av de 15000 kronene ble borte, og jeg ANGRER på at jeg ikke tok meg bryet med å ta med en stor slump til banken.. er så mye bedre å ha penger å bruke i de senere år:) (enten om det er til bil,utdannelse,reise eller hva det skal være:D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...