Gå til innhold
Hundesonen.no

Klipp

HHC

Recommended Posts

Beklager om denne ligger feil, i såfall flytt. (Men siden jeg tenker uts. klipp regner jeg med at det er riktig)

Hva mener dere man bør kunne/ha erfaring med/beherske ovs.. For å si at man kan klippe sin rase?

Jeg har nå praktisert i snart 2år. Klippet mine egne hele tiden (veldig flott for feil og lær metoden når den ene hunden ikke stilles), har klippet for noen oppdrettere, hvorav en fast, en del privatpersoner en stund nå. Har hittil tatt ca en hundrelapp for klippen, fordi jeg trengte "praksisen". Som regel har folk puttet på meg mer enn den hundrelappen da...

For dere som ikke er helt inni klippen på rasen er det bryst, ører, hale + litt haser/faner og poter som klippes.

Slik det er nå blir jo klippen korrekt hver gang, såklart litt mindre fornøyd med noen resultat enn andre (men slik er det vel med alt? :closedeyes: ). Men til spørsmålet mitt er : Hva bør man kunne før man kan ta en "normal" pris på klippen?

Jeg har jo ikke tenkt til å klippe så billig for alltid liksom, og en skikkelig klipp tar jo litt tid. Men er litt usikker på når jeg kan "kreve" litt mer betaling? Jeg skal såklart ikke ta helt full pris på en god stund enda (føler ikke jeg har erfaringen som andre har til det). Jeg har jo liksom vært i "lære" hos oppdretter siden hun klippet den eldste hunden vi har nå for første gang.

Kom gjerne med synspunkter på spørsmålet om dere ikke har noen meninger om akkurat dette tilfellet, men er usikker så vil gjerne ha noen synspunkter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du.. Så lenge du utfører den samme jobben som en hundefrisør ville kunne gjort,ser jeg ikke grunnen til at du ikke skulle ta deg betalt for det du faktisk gjør. Det kreves tross alt ingen kompensasjon eller utdanning for å kalle seg selv hundefrisør. Du må nesten se an "markedet". Det blir for dumt å ta urimelig mye av kundene, dersom du ikke gjør annet enn å stusse liksom. Men om de andre alternativene de har, steder der de kan få klippet hunden, er veldig dyrt, må du da kunne ta mer enn en hundrelapp.. :) Tenker jeg.

Men det er kanskje lurt å ta samme pris for alle, dersom du gjør den samme jobben. For om du finner på priser litt i hytt og pine, virker det vel mindre seriøst med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvlært, og klipper bare én hund fast + gjennombørsting og kloklipp. Får 300-350 kr. for det. De andre jeg gjør det for er det som regel vennetjenester liksom, og da er det "betaling" for at jeg f.eks. får skyss til og fra utstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Ble så glad da jeg fant denne siden. Jeg er over gjennomsnittet interessert i hunder, og liker å lese om alle raser.  Har hatt flere hunder selv, men er nå delvis pensjonist, og ønsker ikke heltidsansvar for en hund. Samtidig kan jeg ikke tenke meg et liv uten hund, så store perioder av året har vi hund boende hos oss. Det finnes dessverre mange useriøse hundepassere der ute, så jeg oppfordrer hundeiere til å sjekke nøyde, be om referanser og avtale prøvepass, dersom ukjente skal passe hunden.    Ønsker alle på to- og fire ben en hyggelig og fredelig jul, og alt godt for det nye året. ❤️
    • Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...