Gå til innhold
Hundesonen.no

Klipp

HHC

Recommended Posts

Beklager om denne ligger feil, i såfall flytt. (Men siden jeg tenker uts. klipp regner jeg med at det er riktig)

Hva mener dere man bør kunne/ha erfaring med/beherske ovs.. For å si at man kan klippe sin rase?

Jeg har nå praktisert i snart 2år. Klippet mine egne hele tiden (veldig flott for feil og lær metoden når den ene hunden ikke stilles), har klippet for noen oppdrettere, hvorav en fast, en del privatpersoner en stund nå. Har hittil tatt ca en hundrelapp for klippen, fordi jeg trengte "praksisen". Som regel har folk puttet på meg mer enn den hundrelappen da...

For dere som ikke er helt inni klippen på rasen er det bryst, ører, hale + litt haser/faner og poter som klippes.

Slik det er nå blir jo klippen korrekt hver gang, såklart litt mindre fornøyd med noen resultat enn andre (men slik er det vel med alt? :closedeyes: ). Men til spørsmålet mitt er : Hva bør man kunne før man kan ta en "normal" pris på klippen?

Jeg har jo ikke tenkt til å klippe så billig for alltid liksom, og en skikkelig klipp tar jo litt tid. Men er litt usikker på når jeg kan "kreve" litt mer betaling? Jeg skal såklart ikke ta helt full pris på en god stund enda (føler ikke jeg har erfaringen som andre har til det). Jeg har jo liksom vært i "lære" hos oppdretter siden hun klippet den eldste hunden vi har nå for første gang.

Kom gjerne med synspunkter på spørsmålet om dere ikke har noen meninger om akkurat dette tilfellet, men er usikker så vil gjerne ha noen synspunkter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du.. Så lenge du utfører den samme jobben som en hundefrisør ville kunne gjort,ser jeg ikke grunnen til at du ikke skulle ta deg betalt for det du faktisk gjør. Det kreves tross alt ingen kompensasjon eller utdanning for å kalle seg selv hundefrisør. Du må nesten se an "markedet". Det blir for dumt å ta urimelig mye av kundene, dersom du ikke gjør annet enn å stusse liksom. Men om de andre alternativene de har, steder der de kan få klippet hunden, er veldig dyrt, må du da kunne ta mer enn en hundrelapp.. :) Tenker jeg.

Men det er kanskje lurt å ta samme pris for alle, dersom du gjør den samme jobben. For om du finner på priser litt i hytt og pine, virker det vel mindre seriøst med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvlært, og klipper bare én hund fast + gjennombørsting og kloklipp. Får 300-350 kr. for det. De andre jeg gjør det for er det som regel vennetjenester liksom, og da er det "betaling" for at jeg f.eks. får skyss til og fra utstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...