Gå til innhold
Hundesonen.no

dumme canis hundeskole!!!


MarieR

Recommended Posts

har da prøvd og ikke kjefte, si nei og lignende, og så lenge det ikke er andre hunder i nerheten fuker det, men er det det får jeg ikke kontakt i det hele tatt, samme hva jeg gjør. skal jeg ha kontakt når det er andre hunder tilstede, må han enten ha løpt fra seg eller være sliten. og da hører han, kun fordi han i øyeblikket er sliten, i bånd og et stykke unda de andre hundene. :) jeg kjenner han godt nok til å vite at med den treningen han har fått til nå(melomting klikk og N) så vil ikke det og plutselig gå over til å overse ,ikke korrigere og aldri snakke strengt funke. for oss vil ikke det gå.

Jeg trente faktisk mye "verre" enn det du gjør nå, og jeg har skifta over til rein klikkertrening nå. Det var snakk om et par uker, så skjønte Tinka forskjellen. Så det tror jeg skal gå helt bra.

Forresten tror jeg kontakten blir bedre med klikkertrening. Før vi begynte med klikkertrening var Tinka helt fjern på treningene med retrieverklubben, og jeg måtte gå med stramt bånd hele tiden. Nå kan hun nærmest gå løs på treningene og den eneste problemet vi har på treningene er at hun er drålig på bli fordi hun vil være sammen med meg. Så jeg tror det hadde fungert med klikkerkurs på deg og Ask også.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikkja mi ser på meg. Hun ser meg i øynene. Jeg har aldri holdt godbit opp foran ansiktet for å få henne til å se på meg. Tinka ser på meg for å få gjøre noe kult eller spise noe godt. Og jeg vil ha en hund som ser på meg fordi den syns det er artig å få belønning, ikke fordi den ikke vil ha kjeft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine går og stirrer på meg så jeg nesten blir litt paranoid :) Men skal ikke skryte på meg så mye av æren der egentlig, for det kom nok gratis med rasen(e).

Men bedre kontakt under heavy distraksjoner (fjortisen altså, storebror ser jo bare meg uansett) ble det helt klart etter kort tid med klikkeren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine går og stirrer på meg så jeg nesten blir litt paranoid :) Men skal ikke skryte på meg så mye av æren der egentlig, for det kom nok gratis med rasen(e).

Men bedre kontakt under heavy distraksjoner (fjortisen altså, storebror ser jo bare meg uansett) ble det helt klart etter kort tid med klikkeren. :)

(Undskyld, vet det er OT, men hvilken race er det? Har ikke fået det med mig :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kontakten pleier desidert ikke å bedre. jeg ville heller kalle det kontakten mellom hund og gidbit, for å si det pent.

alle hvet hva du mener, ikke vits i å si det en gang til for da blir det bare krangel. :P:) men er det så smart og bare plutselig skifte metode dah? blir ikke hunden veldig forvirret?

jeg trur jeg kjøper klikkere og bok og prøver ut lit jeg..det er bare det en lærer på :P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle vet hva du mener, ikke vits i å si det en gang til for da blir det bare krangel. :) :) men er det så smart og bare plutselig skifte metode dah? blir ikke hunden veldig forvirret?

jeg trur jeg kjøper klikkere og bok og prøver ut lit jeg..det er bare det en lærer på :):P

Jeg trente også "vanlig" før, hadde veldig problem med kontakten. Men så prøvde jeg med klikker og nå er han mye bedre :) Tar tilogmed kontakt selv :wink: Det vil kanskje bli litt forvirring i begynnelsen men de lærer utrolig kjapt :P

En ting som er sikkert er at det er ingen skade i å prøve :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kontakten pleier desidert ikke å bedre. jeg ville heller kalle det kontakten mellom hund og gidbit, for å si det pent.

Hvordan lærte du inn kontakt?

Er ikke enig i det du sier her. Det er jo ikke godbiten hunden ser på, han ser på meg! Og som belønning får han godbit ELLER leke... Viss jeg har forstått deg rett så gir du ros som belønning når hun ser på deg. Da kunne jo jeg agt at det er kontakt mellom hund og ros :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle vet hva du mener, ikke vits i å si det en gang til for da blir det bare krangel. :) :) men er det så smart og bare plutselig skifte metode dah? blir ikke hunden veldig forvirret?

jeg trur jeg kjøper klikkere og bok og prøver ut lit jeg..det er bare det en lærer på :):P

hehe =D> Lykke til :D Liten kneik først sikkert (forvirring..), deretter gøy. :P

Hmm..Tror faktisk jeg ubevisst har belønnet "uoppmerksomhet under distraksjon" eller hva man skal kalle det, jeg.. Trodde først det bare var tenårene som satte inn for fullt, kontakten var jo kjempegod uansett som valp. Men jeg har jo faktisk drevet å mast litt i det siste (dvs. sagt navnet hovedsakelig) når han er uoppmerksom, får å få han "tilbake" og navnet er jo lært inn (og opprettholdt) positivt og har sikkert en mild belønnede effekt. Da jeg sluttet med det (på kurs) og sto passivt å ventet for å klikke når han gav opp å loke (det føltes helt håpløst først!), ble uoppmerksomhet-øktene kortere og kortere.. :oops: Liksom et "åja, det var det jeg skulle!" pling i hodet hans og ser på meg forventningsfullt for at vi skal gjøre noe. Er jo langt igjen her hehe.. :roll: , men er sjokkert over hvor rask forandring (2-3 timer liksom).. Hadde aldri trodd det.

Dette var ment som en oppmuntring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...