Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye godteri kan de egentlig spise?


MariaN

Recommended Posts

Min bror fikk i går beskjed om å stenge Diesel inn på soverommet før han evt dro ut.

Jeg var på fest, og hadde ingen aning om hva jeg kom hjem til:

Diesel på stuen sammen med kattungene OG ei stor skål med godteri! Over en kg med søtt salt surt osv

Da vi kom hjem var han rastløs, peip litt og spydde som bare pokker. Spydde nesten ukontrollert. I senga og overalt. Huff... Heldigvis frisk og rask i dag :P

En stk matmor som var fortvilet i natt :P

Derfor lurer jeg, hvor mye kan de spise før noe går galt?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hva du mener med galt.. Hunden spydde jo, er det galt? Eller er det ikke galt før hunden er død? Det er uansett veldig vanskelig å gi noe eksakt svar, som i nøyaktig antall gram. Hunder er av forskjellig størrelse, og dermed tåler de mer/mindre. Det kommer an på hvilke stoff det er i godteriet, og hvilke som ikke er der. I tillegg virker det som om noen hunder er mer sensitive enn andre hunder på diverse, så det spiller også inn.

Kjipt med spy over alt, men kanskje broren din fikk en liten lærepenge? :D Virker jo som om hunden har fått ut det meste, men det er lurt å følge med litt likevel. :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som huldra sier så er det jo veldig forskjellig fra hund til hund. Sier seg vel selv at en groenendael tåler mer snop enn feks papillon. hehe

Det høres vertfall ut som han fikk i seg nok, ettersom han spydde sånn.

Dakar voffsen, flott at alt er fint med han i dag :thumbs: OG så håper jeg broren din fikk seg en lærepenge :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hørtes fælt ut for deg og hunden! Håper han ikke får noe varige men. Aner ikke hvor mye som skal til før det ender med alvorlig sykdom eller død, men varierer tydeligvis veldig på hund og inntak. Har jo hørt om flere hunder som har spist mye rart av både godis og sjokolade, men kjenner ingen som har blitt alvorlig syk av godteri. Vet såklart at det kan skje, så det var nok bra at han fikk kastet opp såpass mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ganske fortvilt når Diesel gikk rundt å peip og var hyperstressa. Heldigvis spydde han en god del :thumbs: Og var normal dagen etterpå.

Men det er kjekt å vite hva man kan gjøre hvis hunden ikke spyr og kanskje blir dårlig. Ikke alltid dyrelegen er lett å få tak i midt på natta heller. Og når man ikke er kjørbar ei lørdagsnatt blir det værre med å komme seg ut av huset.

Etter å ha mistet to hunder så altfor tidlig har jeg litt angst for at det skal skje noe med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...