Gå til innhold
Hundesonen.no

Nå er valpene mine litt over 4 uker.

olivia

Recommended Posts

Grøss, nok en rase som kommer på min "ikke-liste".

Det sies at alle valper er søte, men jammen finnes det unntak, stakkars kroker.

Eh, hva er vitsen med å si sånt i en tråd som dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle andre sier jo hva de synes om denne rasen, så hvorfor kan ikke vi som ikke syns så mye om hårløse hunder få si hva vi mener?

Eller er det så at vi rett og slett ikke har lov til å si hva vi mener?

Hva med ytringsfriheten i norge da du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle andre sier jo hva de synes om denne rasen, så hvorfor kan ikke vi som ikke syns så mye om hårløse hunder få si hva vi mener?

Eller er det så at vi rett og slett ikke har lov til å si hva vi mener?

Hva med ytringsfriheten i norge da du?

Tja... I denne tråden synes jeg at det er unødvendig å komme med stygge kommentarer. Hvorfor? Jo, nettopp fordi denne oppdretteren er stolt av rasen sin, legger ut bilder av sine "håpefulle", og i en sånn setting er negative kommentarer unødvendige. Hvorfor ikke heller nevne at du synes rasen er "fæl" i tråden som handler om hvilke raser du synes er styggest? Det er trist at folk kommer med negative kommentarer til spesifikke personer og hunder, da er det bedre å komme med sånne kommentarer på et mer generelt grunnlag. Dersom du har så mye i mot disse hundene kunne du vel heller latt være å skrive noe i akkurat denne tråden....

Sorry OT forresten, men synes kommentarer som dette blir lavmål og tåpelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig! Synes de er noe av det søteste jeg har sett på lenge jeg :lol: Skikkelig små rynkegriser. Synes også bildene jeg fant av voksne AHT var spennende. Flott rase! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det er av rasen American Hairless Terrier.

Rasen er helt ny her i Norge.Vår tispe var den første inn i landet.

Så vi reiste til Finland for og parre henne.

Valpene våres er det første kullet født.

Til sammens har Norge 7 stykker.

Utrolig moro og følge utviklingen helt fra dag en.

Hvor de kommer ut med pels,og så for og gradvis miste alt.

AHT har et herlig gemytt,liten,middels stor rase.

Og for de som har allergi.Kan jeg si så mye som at,mange

alergikere som har prøvd andre allergi vennlige raser,b.l.a av de andre nakne rasene men som reagere på de,

har mange lykkes med og tåle AHT.

Rasen fasinerer meg,og jeg falt pladask,dem har et herlig gemytt,og er lett trente.

grattis!

Med at du er den heldige eier av norges første AHT :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har full forståelse for at oppdretter synes de er verdens søteste, jeg har også forståelse for at ikke alle syns mine hunder er like pene som det jeg synes.

Blir da ikke sur når jeg hører at andre mennesker her i verden syns det er andre raser som er penere uten at jeg går totalt i forsvar av den grunn.

Ære være de som driver oppdrett av alle de forskjellige rasene som finnes her i verden, men da skal jeg lete med lys og lykte etter en tråd der det passer seg å komme med kommentarer som ikke helt svarer til alles forventning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så fascinerende med fargespekteret på denne rasen kontra de andre nakenrasene. Ikke minst tan-tegningene synes jeg er stilig - de ser nesten påmalt ut.

Jeg lurer også på temperamentet - er de fryktelig aktive ("fulle av liv")?

Hva slags rase har du, Matmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager! Jeg blir virkelig sjokkert, og enda mer når jeg ser hvordan du svarer til de som kritiserte dette utsagnet. Hjelper tydeligvis ikke å få deg til å skjønne at dette var utrolig tåpelig. Jeg blir helt matt.

Til "olivia": Gratulerer med denne stilige og spesielle rasen. Fikk lyst til å oppleve hundene dine, ble veldig nysgjerrig. Har googlet litt rundt nå, og falt skikkelig for rasen! Og de er tydeligvis litt sterkere på flere områder kontra andre nakenhunder, stemmer det? Når er det rynkene begynner å glattes ut?

Den valpen til høyre på bilde nummer to hadde et nydelig uttrykk :brr:

Fant dette bildet på nettet:

http://www.hopesdreamgraphics.com/cgd_temp...aphics/aht1.jpg

Noe så søtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...