Gå til innhold
Hundesonen.no

Kurs

istroe

Recommended Posts

Skrevet

Har helt glemt sidene her :P Tenkte å skrive litt om hvordan det gikk med meg og Oskar på nidaros, jeg har lært kjempe mye på å bli med på det ene kurset, grunnkurs :D Er veldig fornøyd med instruktøren vi fikk :yes: vi ble ferdig på kurset før sommeren da.. Fant ut at det var mye jeg gjorde feil, men som jeg har skrevet før, så lærer man av feil :P hehe... instruktøren fokuserte veldig mye på positiv læring, godbiter, leker, bruk av stemmen osv, så ut som oskar trivdes på treningene :P Han er jo et matvrak, og han fikk jo så mye godt :P Fikk også fått tak i en leke som han faktisk leker med, en leke som piper :P Den er jo kjempe arti :P Før så fikk han lekene for å leke med de inne osv, men lærte på kurset at leken er på en måte en belønning, så når han er flink så får han leken :P Så han følger med meg hele tiden, å når han hører pipet fra leken, kommer han løpenes :P

Før så klarte ikke Oskar å møte på andre hannhunder, og på den siste timen så klarte Oskar å sitte vedsiden av en annen hannhund :D Gjett om jeg ble stolt :P Hadde tenkt å fortsette med noen flere kurs, men så ble det sånn at jeg flyttet... Og her jeg bor får jeg ikke lov til å ha hund. Så da blir det treninger i skogen i helgene når jeg er hjemme til foreldrene mine :P Så nå går han bedre overens med andre hunder, men han kan reagere, men da ignorer jeg det å går videre.. Men at han blir venn med andre hannhunder forventer jeg ikke, vil bare at han skal få til å gå fobi de uten å stresse seg opp så mye.. Så nå blir det en del leking og trening løs, for jeg stoler mer på han.. Men han får enda ikke gå noe langt vekk fra meg, for det er mye å lære enda :P innkallingen må bli bedre ;)

Skrevet
Har helt glemt sidene her :P Tenkte å skrive litt om hvordan det gikk med meg og Oskar på nidaros, jeg har lært kjempe mye på å bli med på det ene kurset, grunnkurs :P Er veldig fornøyd med instruktøren vi fikk :P vi ble ferdig på kurset før sommeren da.. Fant ut at det var mye jeg gjorde feil, men som jeg har skrevet før, så lærer man av feil :P hehe... instruktøren fokuserte veldig mye på positiv læring, godbiter, leker, bruk av stemmen osv, så ut som oskar trivdes på treningene :P Han er jo et matvrak, og han fikk jo så mye godt :P Fikk også fått tak i en leke som han faktisk leker med, en leke som piper :P Den er jo kjempe arti :yes: Før så fikk han lekene for å leke med de inne osv, men lærte på kurset at leken er på en måte en belønning, så når han er flink så får han leken :P Så han følger med meg hele tiden, å når han hører pipet fra leken, kommer han løpenes :P

Før så klarte ikke Oskar å møte på andre hannhunder, og på den siste timen så klarte Oskar å sitte vedsiden av en annen hannhund ;) Gjett om jeg ble stolt :P Hadde tenkt å fortsette med noen flere kurs, men så ble det sånn at jeg flyttet... Og her jeg bor får jeg ikke lov til å ha hund. Så da blir det treninger i skogen i helgene når jeg er hjemme til foreldrene mine :P Så nå går han bedre overens med andre hunder, men han kan reagere, men da ignorer jeg det å går videre.. Men at han blir venn med andre hannhunder forventer jeg ikke, vil bare at han skal få til å gå fobi de uten å stresse seg opp så mye.. Så nå blir det en del leking og trening løs, for jeg stoler mer på han.. Men han får enda ikke gå noe langt vekk fra meg, for det er mye å lære enda :P innkallingen må bli bedre :D

Så flott at dere fikk så mye ut av kurset! :D

Skrevet
:yes::P :P :P:P :P :P:D:P :P:D :P :P :P;)

Slutt å overdriv bruk av smiley, det blir så slitsomt å lese det du skriver.

Fint at dere har fått så bra resultat av kurset!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...