Gå til innhold
Hundesonen.no

Blikjent-grille-prate-telttur-sonentreff til sommeren?

Recommended Posts

• Svar 123
  • Created
  • Siste svar
Så flott at så mange har lyst!

Jeg skal ta en ringerunde på mandag, eller over påsken for å undersøke litt transportmuligheter. :ahappy:

Igjen; flott tiltak av deg, håper mange har mulighet til å komme :ahappy: Jeg bor jo ikke så veldig langt fra Drammen, men kollektivt er det likevel vanskelig.... Med mindre et under skjer da, så jeg er lappen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyss ordner seg altids! :P

Jeg tenkte litt på mat, men det er nesten noe man må ta med selv. Litt brødmat og grillmat klarer seg fint. Lille meg har ikke mulighet til verken å ha kiosk, eller lage mat til mange. (håper vi blir veldig mange :rolleyes: )

Men har dere noen forslag/ønsker til ting å gjøre/finne på den helgen? Det være seg leker, aktiviteter osv.

Alle forslag mottas med takk. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia deg og lappen :closedeyes: Jeg og Aron slenger oss med ibilen hvis det blir plass og hvis(NÅR) du får lappen :P

Plass er det nok av, er værre med lappen :closedeyes: Så hvis alt ordner seg så må du og Aron bare sitte på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst å være med :P Visst jeg ikke er opptatt den helgen, og har penger kommer jeg gjerne nedover. Mamma sa jeg kunne ha den ene bilen :P Kan hende jeg tar med meg en vennine eller noe, så jeg slepper å reise hele veien ålene, visst mamma å de ikke skal på "ferie" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble først veldig entusiastisk, men når jeg så at det ble august og bare få uker før jeg har termin så blir det vel kanskje litt usikkert om vi blir med... :P

Men kjempebra tiltak! Har 2 stk hunder som hadde storkosa seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus

Utenfor Drammen? Ja, da er det ganske god sjans for meg og bikkja mi. Kanskje ta litt telttrening for jeg lurer egentlig på om jeg får bikkjetateret mitt inn i telt... Haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

En liten oppdatering.

Jeg sendte mail til netbuss ang. priser på leie av buss (hvis vi blir mange), men har fortsatt ikke fått svar. Sendte mailen før påske. <_<

Vi tar også gjerne imot forslag til aktiviteter osv. :happy:

Hilsen oss i Team Golden. :hund_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Nemo: Tusen takk for kjempefint engasjement! Dette høres moro ut, og vi vil gjerne være med :)

Alle: skal man ta med seg menn/kjærester på dette?:D

Jeg ser for meg en helg med meg og min hund og nye bekjentskaper jeg. Gubben får passe hjemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering.

Jeg sendte mail til netbuss ang. priser på leie av buss (hvis vi blir mange), men har fortsatt ikke fått svar. Sendte mailen før påske. <_<

Vi tar også gjerne imot forslag til aktiviteter osv. :happy:

Hilsen oss i Team Golden. :hund_01:

Hvor tenkte du bussen evt skulle gått fra? :)

Alle: skal man ta med seg menn/kjærester på dette?;)

Kan man ikke velge selv? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for ros. :blush:

Man bestemmer selv om man vil ta med seg noen. Men jeg tenkte litt på at barn kanskje ikke har noe der å gjøre? Blir masse å holde styr på kanskje? Hva mener dere?

Bussen går evt. fra Krokstadelva tenker jeg. :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for ros. :blush:

Man bestemmer selv om man vil ta med seg noen. Men jeg tenkte litt på at barn kanskje ikke har noe der å gjøre? Blir masse å holde styr på kanskje? Hva mener dere?

Bussen går evt. fra Krokstadelva tenker jeg. :happy:

Så lenge eierne( :) ) har styr på ungene har ikke jeg noe å si på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...