Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke filmer MÅ man ha i samlinga si?


Fillerya

Recommended Posts

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar
Guest Jonna
Filmer man IKKE trenger i hyllen:

Jeg, en bulldoser.

Jeg, en sheriff.

Vampyrmassakre i øst og vest.

Sci-fi eller eventyr type wannabe D&D.

:ahappy: Hva!

Hva med En Vampyrs Bekjennelse? Uforglemmelig (og det har ikke noe med skuespillerene å gjøre faktisk.. historien er bra!)

Det Femte Element, også en bra historie som gir mange inntrykk.

Underworld 1 og 2, Blod og Sjokolade: samme produsenten på dem alle tre. Kult filmer!

Men altså slike filmer krever en stor grad av innlevelse da :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Titanic :ahappy: --> Fordi Leonardo er deilig der, filmen er bare skjønn, romantisk og trist, og den har alltid vært min favorittfilm!

-Blood diamond--> Det er den beste filmen jeg har sett. Ikke kjedelig et sekund! Filmen tar opp et viktig tema som kanskje mange ikke vet om. Og fordi Leonardo er steingod i den filmen :icon_confused:

- The notebook--> En herlig romantisk film som sees av alle som liker en god kjærlighetshistorie.

- Cold mountain--> Samme grunn som den over egentlig. En utrolig god film!

- Pianisten--> En sterk og god film som forteller grusomhetene fra 2. verdenskrig på en veldig god måte, og det er en film som gjorde stort inntrykk på meg.

- Løvenes konge (spesielt nr. 1)--> selvfølgelig! Tidenes beste disney film!

- a walk to remeber--> Leenge siden jeg har sett denne, men vet bare at jeg elsket den, hehe. Nok en kjærlighetshistorie^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om noen har nevnt den, men; Secret Window! Fantastisk bra film med en brå vending.

Ja! Den er bra! Men når Depp er med blir jo alt plutselig litt bedre også da :)

Og som PhoNuLi så; Blood Diamond! Utrolig sterk film, særlig siden det er en "sann" historie (selve historien er vel ikke sann, men forholdene er).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har sett så mange filmer men husker jo ikke navn på de.

Noen jeg har sett om igjen er: Van Helsing, The Fast and the Furious og Coyote Ugly :wub:

Liker best Action, Skrekk og litt overnaturlige greier. Hvis det ikke blir for overdrevent da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Ja, jeg liker drama :lol:

Samfunnsaktuelle

a love song for bobby long

requiem for a dream

city of god

loosing esiah

Morsomme

saint ralph

populærmusikk fra vittula

adams epler

Lars and the real girl (har ikke kommet ut på dvd enda)

så som i himmelen (kanskje litt mellom samfunnsaktuell og morsom/romantisk)

Musikaler

hedwig and the angry inch

the rocky horror picture show

ellers likte jeg star dust selv om det er en barnefilm, og gudene må være gale er jo søt. Action, thriller, krigsfilmer, skrekkfilmer og grøssere har ikke jeg noe behov for å ha i noen dvd-samling :lol: Flere andre filmer som er nevnt allerede jeg synes er gode også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blingser jeg nå, eller er det faktisk ingen som har skrevet opp Gudfaren?? Bedre film(er) finnes jo ikke!

Annet enn den elsker jeg:

The Deer hunter (utrolig flott! MÅ SES!)

Ringenes Herre (fordi den enkelt og greit er fantatisk)

The Notebook (dagboken - utrolig nydelig historie.. tristeste filmen jeg vet om)

The green mile

Con Air

Saw filmene

Batman - the dark knight

The departed

Jerry Mcguire

Coctail (med en ung og utrolig kjekk Tom Cruise:)

Shawshank redemption

Fight Club

Full metal jacket

Scarface

Crash

American gangster

Donnie Brasco (Johnny Depp og Al Pacino.. Klager ikke da)

Pirates of the Caribbean filmene

The Rock

Ladder 49

Seven

Goodfellas

Også litt animasjon og tegne film:)

Løvenes konge

Skjønnheten og udyret

Oppdrag Nemo

Toy Story

Monsterbedriften

Lisa ble visst litt lang men.. Er sikkert også flere jeg ikke kommer på for øyeblikket. Samboer jobber i Musikkverket butikk så det blir en del film på oss:)

Må innrømme at jeg har en forkjærlighet for mafiafilmer og dramafilmer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noen av mine favoritter i min samling:

- LOTR (selvfølgelig!)

- P.S i love you (verdens nydligste kjærlighetsfilm)

- The holiday ( veldig bra romantisk komedie)

- Sin city ( annderledes og veldig gjennomført)

- Fight Club ( sjelden jeg liker action, men denne er den beste)

- Brokeback Mountain ( utrolig bra og rørende)

- Superbad ( få filmer jeg ler så godt av)

- 300 ( også en annderledes veldig bra film)

- King Kong (trist,trist,trist, aldri grått så mye av en film før og det gjør den jo bra)

- Stolthet og fordom ( flott for alle som liker gammeldagse kjærlighetsfilmer)

- Shortbus ( en morsom og anderledes film)

- Den unge Jane Austen (nydelig kjærlighetsdrama som også er basert på en sann historie)

Disse skal jeg ha:

- Jesse James

- Alle Harry Potter filmene

- Gone baby gone

- Kill Bill

- Mystrious skin

Og det var det jeg kom på nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Stolthet og fordom. Fine filmen :icon_confused:

har bare sett den hundre ganger til nå... en av mine favoritt filmer som jeg kan se om og om igjen uten å bli lei.

Titanic -Utrolig rørende

Beste filmen ever!

*The Green Mile

den filmen er bare så god!

- løvenes konge 1. er den beste filmen disney har laget!

- poseidon var og ganske bra, og anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til å grine av: :icon_confused:

Braveheart og

Million Dollar baby

Klassikere:

Frihetens regn. Hakke sett en skikkelig film før du har sett denne.

Dirty Dancing

Forrest gump

Ingen skikkelig filmsamling uten cowboyfilmer:

Silverado og

Young Guns

Med dyr i rollene:

Hidalgo: hest, og Viggo Mortensen. Sikkert sett den 20 ganger.

Seabisquit: mer hest

Le litt også:

Mr. Bean på ferie

Lange flate ballær 1 og 2

Til forskrekkelse:

Archipelago, litt ekkel, anbefales ikke til sarte sjeler.

Pulp Fiction

Liker ikke skrekkfilmer, har det med å være "mørkredd" en stund etter å ha sett enkelte sjangere av slike..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye musikalen Mamma Mia! som nå har kommet ut på DVD er jo en slik film man bare må se noen ganger. Har selv sett den 7 ganger, blir ikke lei! Sett på "sing along-verson" og syng med foran skjermen! :P

Synes også Titanic er en veldig fin film, men man slutter å gråte etter å ha sett den noen ganger xD Gamle dramafilmer er jo fine da, slike fra 80-tallet eller noe ^^ Har fått litt sansen for noen gamle, Amerikanske dramaer.

Mr. Bean er jo morsomt da! .. også liker jeg skrekkfilmer! En skrekkfilm jeg synes var veldig bra var Skyggen fra fortiden. Den må ses :P

Ellers så liker jeg også endel komedier, det er jo bare å velge og vrake der :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen nevner american history x, vennligst ignorer denne personen. For en værre og mer fantastisk forklarende film til ordet "overrated" har det aldri blitt laget. Jeg liker Edward Norton, men denne filmen er propaganda fylt av løgn, vridning av sannheten og bullshit.

What?! Why?? :icon_confused:

Den står nå i hylla mi, og jeg synes den er innmari bra! Den er et must å se synes jeg!

Ellers så synes jeg Disney lager de mest fantastike filmene!

Og så bør det jo være med noe katastrofefilmer da:Poseidon The Day after Tomorrow

For ikke å snakke om I Am Legdend Villt bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IKKE lest listen :icon_confused:

Men slenger med mine uansett!

Billy Elliot - Dette er en film som rører mangt ett hjerte. ingen over, ingen ved siden..Man gråter og ler om en annen..

Musikalen Hair- herlig musikal som gjør at du lever deg inn i hippie tiden samtidig som du får oppleve krigens tragedier.

phantom of the Opera Fantastisk musikk, for de som liker slikt.

The Italian Job - endelig en action film der jenten blir beundret av gutta..

Istid - trenger jeg si mer enn "Manniiii" (Ja, jeg er fra BÆÆÆRGEN)

Todd og Copper - mener den heter det, men er en disney om en rev og en hund...Griner så en unge jeg..

Dream girls - musikk i mine ører!

Mamma Mia! Gledesspreder!

Fightclub Det OSER mann av den filmen..

Alle ringenes herre Fantasy, i Luuve it! :P

kill Bill filmene Lover deg! første gang er de æsj, så er du hekta!

Slipp willy fri ja, tittelen sier det meste!

Pianisten Jødenes opplevelser i 2 verdenskrig.

og mange flere som jeg ikke kommer på i farten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...