Gå til innhold
Hundesonen.no

Aksjon: Redd fottøyet mitt!


mbakkevold

Recommended Posts

Fillebikkja (ja, hun er det i dag <_< ) har helt plutselig fått en forkjærlighet for dyrt fottøy, noe jeg ikke setter særlig pris på for å være helt ærlig... Hun har aldri brydd seg og sko før, men da hun tippet året, og liksom skulle begynne å bli voksen, fant hun ut at sko (helst nye) er guds gave til hunden :closedeyes: Hun har til nå vært gjennom 1 par slippers, 1 par støvler og to par joggesko... <_<

Jeg leste en gang at valper ofte har to gnagestadier, et i 8-12 ukers alder og et senere (8-10 mnd), som ofte er mer destruktivt. Noen teorier rundt dette? Og hvordan løser jeg dette? sånn utenom å gjemme bort alt av sko, kjefte når jeg tar henne på fersken og ha masse gnagebein tilgjengelig. Er dette noe som pleier å gå over etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det er flere pubertets-koseklumper som plutselig ødelegger :rolleyes:

Min ødela ikke noe før ho ble nesten 18 mnd gammel, men da gjorde ho det til gagns.

Det er bare å rydde unna alt som kan ødelegges, så går det seg til etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har også blitt pøbel over natta tydeligvis. Hun er 16 måneder, og har nå oppdaga dynetrekk! Du får ikke til å stenge henne borte fra sko da?

Jo, jeg kunne nok fått til det. Det hele bunner egentlig ut i latskap og glemsel fra min side. Hvis jeg gjemmer bort skoene går det greit, men har jeg glemt noen på gulvet er hun snart til å ta dem når jeg kikker bort... :rolleyes: Jeg må nok bare skjerpe meg, og satse på at det er en fase som går over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du prøver å lokke han med deg ut ifra gangen når han har funnet en sko også gir du han noe godt? Kanskje du etterhvert får snudd "spise sko" over til "levere sko til matmor så hun setter den i skoskapet" ? :P Syns sånne bytteleker alltid er vært et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du prøver å lokke han med deg ut ifra gangen når han har funnet en sko også gir du han noe godt? Kanskje du etterhvert får snudd "spise sko" over til "levere sko til matmor så hun setter den i skoskapet" ? :P Syns sånne bytteleker alltid er vært et forsøk.

Det er nok verdt et forsøk, og jeg har vel egentlig en deal på at hun får et bein e.l. hvis jeg fersker henne (bytter, ikke belønner :P ). Problemet er at jeg sjelden tar henne i gjerningsøyeblikket, men kommer gjerne hjem til ødelagte sko...hun vet nok at det egentlig er forbudt ja.. :rolleyes: men en kombinasjon av å gjemme bort sko, og bytte til seg er nok det beste. Evt legge fram en sko innsmurt med tabascosaus (tidligere råd fra noen på sonen :P ), og håpe på at hun tar skrekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte bitter bite på dyrebutikken, sprayet godt og la ut agnet..... funket det;) Jeg mente selvsagt at det var best jeg smakte selv først..... og ja, jeg kan skjønne at de skyr det som pesten:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...