Gå til innhold
Hundesonen.no

Stakar denne hunden


HippiPippi

Recommended Posts

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Selv er jeg tykk, men bikkja ble slanke ned 5 kg de første månedene hun var hos meg... Selv om jeg er feit, så skal jeg da absolut ikke pådra dyrene mine de samme "plagene" som jeg har (altså dårlig kondis).

Har fått spørsmål om jeg vi ha hund her på slankefarm også. En veldig overvektig hund som jeg omplasserte som valp for 7 år siden. (han var tynn og fin som valp altså). Men vokst opp med å stjele kraftfor i stallen, og eier klarer ikke få han fra å spise det hestene søler ut.

Hadde nok hatt han her hadde det ikke vært for at jeg kjører ca 30.000 i året, og stakkars gutten spyr bare han ser en bil...

Ellers klarer jeg fint å mosjonere bikkja, og gi hu rett mengde mat, selv om jeg er feit selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers klarer jeg fint å mosjonere bikkja, og gi hu rett mengde mat, selv om jeg er feit selv.

Hear, hear!

Er litt lei av folk som antyder at alle tykke mennesker har tykke hunder.

Min egen vekt er et stadig tilbakevendende prosjekt hos meg selv.. selvdisiplinen er ikke så veldig tilstedeværende men jeg er klar over mitt problem og jobber med det.. Jeg overfører det ikke til hunden!

Vil nå heller si at hunden har gjort meg mer sporty - jeg går jo tur hver dag! Det er bedre enn å trene sporadisk slik jeg gjorde før jeg fikk henne :P

Tror det er viktig å ikke dra alle under en kam her..

Selv har tanken slått meg at tykke mennesker med tykke hunder kanskje er den typen som ikke ønsker å slanke seg selv heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart egenlig at noe kan se på det bildet at eieren er feit, for jeg ser bare en feit hund som ligger på fanget til en eller anen man ikke ser ordentlig, så en kan ikke se om personen er feit eller ikke ved bare å se en hånd og et kne liksom.

Men for å være helt ærlig stakkars hund(det sier jeg hver gang jeg ser feite hunder).

en jeg synes noen drar alle under en kam her.

Jeg er overvektig JA en del for mangen kilo her ja.

Men det er da verken ungene mine eller dyrene mine forde om.

Hundene er i god kondisjon og må nesten holdes slik også når en stiller ut og avler på dem(og ja de får turer hver dag og det er meg som går med dem).

Ungene mine er begge tynne som noen streker(i mitt syn, men helsesøster sier de ser akkurat passe ut) og trenger enten belte eller bukser med strikk i livet for at klærene skal henge på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange fordommer mot eierenes vekt :-) Selv er jeg en langbeint og slank dame (183/67), men en langbeint og slank hund. 1-2 helger i måneden er hunden lånt bort til en dame som har en del kilo for mye (173/95). Og hvem er det som er mest opptatt av at hunden spiser riktig og får riktig mosjon? Det er den kraftige damen og ikke jeg! I tillegg er hun kjemiker av yrke så jeg har måttet gå over til nytt tørrfor etter at hun begynte å sette seg inn i hva hundefor inneholder, hva de har scoret på tester etc. Hun legger turer til mosekledte skogsområder for at hunden skal få best mulig underlag og bygge opp muskler på tungt underlag.

Det er kun to forskjeller jeg ser. Hun blir mye mer bekymret enn jeg hvis hunden spiser mindre enn vanlig en dag. Siden hun selv koser seg med maten, vil hun at hunden også skal kose seg med sin. Mat er med andre ord en større del av hennes hverdag en min og hundens, noe som også fører til at hun kan ta bilen til et gitt slakteri fordi de har elgknoker der. Hun velger også menneskemenyen med tanke på hunden, noe jeg finner rørende :-) (Hennes voksne sønner klager over at hunden får bedre mat enn det de fikk da de var hjemmeboende!) En annen ting er selve turgåingen. Selv langer jeg ut i sjumilsstøvler og vil kjenne det at jeg bruker kroppen min når jeg først er ute. Hun 'spaserer' mer og har et roligere tempo, mens jeg jager avgårde. Hadde denne damen hatt en aktiv hund på heltid så hadde hun kanskje gått ned noen få kilo, men jeg tror fortsatt at hun hadde vært en 'stor kvinne' og jeg kan aldri tenke meg at hun skulle få en fet hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt OT:

Jeg må være litt ærlig her. Jeg har gått opp i vekt nå i vintermånedene. Og det samme har bikkja. Det er fordi vi har spist samme mengde mat som før, men sjeldent gått turer. Grunnen til at vi ikke får gått tur, er snømengdene vi har hatt. Og selv om det brøytes langs veien, så er det "ekstremsport" å gå tur langs dem. Smale, glatte veier hvor det kun er plass til en bil i bredden...

Nå er det ikke glatt eller snø, så nå trener vi for fullt igjen! Hunden skal ned ca tre-fire kg og jeg? Tja, ca 10...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vært katogorisert under dyreplageri. Og som regel når det gjelder dyreplageri blir eier fratatt dyret.

Men nå er det jo ikke slik

Hvilken regel er det?

Det skal vel personlige tragedier/dødsfall til før det i det i det hele tatt blir vurdert.

Her tror jeg nok vipsen har rett, ja - det ser man for eksempel i denne saken: http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.1630103 hvor to brødre ble dømt for dyreplageri fordi de hadde fôret opp labradoren sin slik at den veide over 70 kilo (den burde neppe ha veid mer enn 35-40). Men de fikk beholde hunden, til tross for at de faktisk ble dømt skyldige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle ikke gått ann!

Stakkars..

Rart at ingen har tatt fra eieren hunden..

Antageligvis så er de som har overvektige dyr like glad i dyrene sine som vi er.

Mange tenker ikke over konsekvensene av overdreven foring. De vil bare at

dyret skal få masse god mat og skjemmer de bort.

Nå har heldigvis de fleste blitt mer opplyst både angående seg selv og kjæledyrene sine.

Synes ikke noen skal bli tatt fra hunden av den grunn men en god informasjon om mat og slanking

hadde kanskje vært på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg nok vipsen har rett, ja - det ser man for eksempel i denne saken: http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.1630103 hvor to brødre ble dømt for dyreplageri fordi de hadde fôret opp labradoren sin slik at den veide over 70 kilo (den burde neppe ha veid mer enn 35-40). Men de fikk beholde hunden, til tross for at de faktisk ble dømt skyldige...

Ja det jeg egentlig mener er at det skulle vært sånn.

Men også sant som Bessie sier, at de er sikker like glade i dyrene sine. Men jeg syns hvertfall man kan få en advarsel. Om at hvis hunden ikke er slank på kanskje ett år. så blir den fratatt... men men. Det er jo lov å drømme om slike regler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Dette er dyreplageri.. :ahappy:

Men som det var noen her som sa, at de brude blitt fratatt dyrene sine (enig jeg), da brude jo eiere også bli fratatt dyrene sine hvis de er for tynne?

Selv er vel hunden min litt for tynn, men hun kan bare rett og slett ikke legge på seg. Da blir hun for tung til foten hun har operert i, og hun får betennelse (og kanskje vi må avlive).

Også kan det jo hende at eierne har vært f.eks. borte, og når de får hunden tilbake er den overvektig. Det skjedde også en gang med meg. Fikk pass til hunden og når jeg kom tilbake etter ferien, hadde hun lagt på seg - så hun måtte på slankekur.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal de få trusler om å bli fratatt hundene,og kjeft?Ja de er vrangforestillte eller noe som ikke ser at hundene har det forferdelig med å bevege seg og er ultrafeite,men det kan hende de er så blinde at de ikke ser det på en måte..Eller ikke VET hvordan de skal snu på det.Første jeg vil si er at de bør få hjelp og veiledning...Slik at de kan fore og mosjonere hundene sine riktig.JA selfølgelig litt under tvang og oppsyn,men med en hjelpende og bestemt hånd.Det er selvsagt grusomt å se på.Den "utypiske Akita lignende ballen" ser ut til å være noe tilsvarene de der Amerikanske på 300 kg.Det er vondt å se på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har truffet en hund ett par ganger på tur som eg syns fryktelig synd på. Den er en 17 år gammel golden som rett å slett ikkje klarer å gå. Eieren kjører den til parker og bærer hunden ut på gresset så hunden kan ligge der en liten stund!

Eieren er jo knyttet til hunden og vil nok ikkje gi slepp på den, men dette syns eg er veldig egoistisk.

Har visst vore politi inn i bilde ang. naboer som har klaga, men ingenting blir gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...