Gå til innhold
Hundesonen.no

Non-spill skål til småtass?

Recommended Posts

Skrevet

Jeg leter etter en Non-Spill/Non-Splash vannskål til Sølve. På natterstid har han ved et par anledninger lekt med vannet i vannskålen noe som resulterte i skjolder på parketten og en oppgitt matmor. :rolleyes:

Men, alle Non-spill skålene jeg har sett har rommet minst 9 dl, og problemet er at Sølve ikke rekker ned til vannet/opp til kanten.. finnes det ikke slike skåler til småtasser?

Jeg kan tenke meg en non-spill skål som rommer max 4 dl, men hvor finner jeg det? Noen som vet?

Mvh LivB

Skrevet

Takk for hjelpen! :ahappy:

Sølve bruker poten sin til å plaske/fiske i vannet, så en vannskål med bred kant er nok akkurat det jeg trenger. Han er ikke sterk nok til å vippe skålen over ende, bare grise med vannet.. :rolleyes:

Skrevet

Hva gjør man hvis man har en valp som elsker å tømme vannskåla ved å bruke labben eller løfte den opp med munnen? :P Nå står skåla på benken og jeg må passe på å huske å gi henne muligheten til å drikke flere ganger om dagen. Litt stressende, men så får jeg jo litt kontroll på "blæra" da :P Men uansett hadde det vært greit å funnet noe som hun ikke klarer å velte/løfte opp å tømme ut...

My's motto: Man har det ikke mer moro enn man gjør det til selv. Så når jeg er kjedelig så lager hun basseng på kjøkkengulvet og plasker rundt :P

Skrevet

Kjøper en tyngre/stødigere skål. :P Aro syns det var kjempefestlig å labbe til vannskåler, jo mer vann som ble sølt ut, jo festligere ble det.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Alle dyr har naturlige instinkter som styrer dem. Noen er byttedyr, som lever av gress, bær og annet de finner i naturen, og som har fluktinstinkter når det er noe i nærheten de oppfatter som fare. Typisk eksempel er hester, sauer, hjortedyr osv. Noen er rovdyr som lever av å fange, drepe og spise andre dyr. Både katter og hunder er rovdyr, samt ulv, gaupe, bjørn osv. Fra lenge før hunder (og katter) ble domestiserte og holdt som arbeids- og kjæledyr har dette vært instinkter som rett og slett har holdt dem i live. Det er naturlig adferd å jage og drepe, men vi har avlet bort veldig mye av de sterkeste instinktene. Ulike dyr har også ulikt språk og væremåte, og de aller fleste kommuniserer best med sin egen art. Og så er det noen som kommuniserer på tvers av arter, i varierende grad. Anbefaler å lese litt om språk og adferd både hos hund og katt, og som sagt få hjelp fra fagfolk.
    • Hvorfor er det sånn at alle katter skal jages?
    • Det er jeg også redd jeg må gjøre. Omplassere kattene. Men er vanskelig fordi har blitt så glad i dem.
    • Er det sånn at hunder kun kan gå overens med andre hunder? Og ingen andre dyr? Det samme med katt. Kun med andre katter? Hvis det er så vanskelig å få katt og hund sammen? Er det generelt lettere å få voksne hunder til å gå bra sammen med valper enn andre dyr? Synes det er kjekt å lære.
    • Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...