Gå til innhold
Hundesonen.no

Kommer til å bli "hundesamler"


Gjest

Recommended Posts

Jeg drømmer om et STOOORT hus på landet med STOOOOOR inngjerdet hage,

skal ta imot alle Hvite Boxere som trenger et hjem, omplassering eller kjøpe alle valper som oppdretterene ikke får solgt.

Tillegg vil jeg gjerne ha 1 schæfer, 1 blodhund, 1 riesen, 1 grand danois, 1 st.bernard, 1 dobbermann og ett par Boston Terriere som kan være sofahunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar
Guest Gråtass

Hundesamler er det nok ingen fare for at det blir her i huset. Jeg har stort sett alltid (med unntak av noen kortere perioder) hatt to hunder, men det er en til trening og en "pensjonist". Disse har hatt en tendens til å overlappe hverandre litt for tidlig her i huset desverre, så derfor har jeg i dag en pensjonist og en deltidspensjonist. Valp kommer i løpet av 2009..

Jeg er enig med Siri at man i utgangspunktet kanskje ikke trenger mer enn en hund, men for de av oss som konkurrerer så er det ålreit å kunne gjøre det uten å ha tre års opphold fordi den ene hunden man har er blitt pensjis eller den nye er for ung. Det er også i min verden uaktuellt å kvitte seg med hunden fordi den er blitt for gammel/syk/skadet eller sette ut valpen til den blir gammel nok, så da blir det to hunder på meg framover også.

Det at gubben også operer med to hunder slik at vi til enhver tid har 3-4 hunder i heimen, gjør kanskje at noen oppfatter oss som mer "samlere" enn det vi er. Men det ligger en masterplan bak det hele..

Jeg har forøvrig stort hus med hage på landet, to hester og en katt i tillegg til 4 bikkjer og tro du meg, det holder i massevis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at gubben også operer med to hunder slik at vi til enhver tid har 3-4 hunder i heimen, gjør kanskje at noen oppfatter oss som mer "samlere" enn det vi er. Men det ligger en masterplan bak det hele..

Bare spørr for nysgjerrighet, men du sier du har to hunder og gubben din har to ;

Ser dere ikke på hele flokken som deres hunder ?

Og er alle sammen og av samme rase ?

Eller er det litt sånn "din" og "min" hund ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer aldri til å bli en hundesamler, for jeg vil ikke ha veldig mange hunder på en gang. Maks to dersom de er "mine", og tre/fire dersom det er flere eiere i en husstand. Men det er utrolig mange raser jeg har lyst på, så sånn sett er det jo flaks at hundene mine dør så tidlig ... *galgenhumor* Neida, jeg har en liten liste over raser som jeg en eller annen gang ønsker meg, men ikke flere enn to på en gang, altså.

Greyhound (det var jo egentlig det som skulle komme inn i huset som hund nr. to.. Men søøte lille ZimZim satte en stopper for det:p)

Schäferhund

Groenendael

Papillon

Korthåret Collie ... Og dersom ting går så bra som man håper blir det fra oppdrett i familien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!
Jeg må dele mine drømmer i to, og grunnen til det er så enkel som at jeg i realiteten har litt allergi. I den ene drømmen utvikler ikke allergien seg og jeg kan ha den rasen jeg drømmer om. I så tilfelle ville jeg nok helt sikkert ringt DB tvert og funnet en hund gjennom dem (jeg er litt sånn "må redde de hundene som ikke har det bra fra før av!", men det blir vanskelig når man er allergisk :) ).

I min "back to reality"-drøm har jeg:

Chinese crested (puff og naken. Det må bli puff først fordi sambo er skeptisk til nakenhunder :rolleyes: )

Irish softcoated Wheaten Terrier

Kerry Blue Terrier

Portugisisk Vannhund

Oi, blir alltid like happy når noen titter på "min" rase. ;) Den beste allergivennlige rasen, garantert. :)

Har lyst til å flytte ut av landet, Sverige f.eks, og skaffe meg amstaff. Må ha den, bare ha den. :closedeyes: Også blir det vel en liten hund på meg når jeg flytter ut. Men tror ikke jeg kommer til å ha så mange hunder av gangen faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Nei, noen hundesamler blir jeg nok aldri. Jeg vil ha en hund å trene bruks osv med, kanskje to hvis en er pensjonert.

Meeen, hvis jeg får mulighet til å ha hundespann (og det skal jeg en dag) kan det jo bli en del hunder uten at jeg vil betegne det som samling :) . Et godt 6-8 spann alaskan huskyer er trekkraft i massevis. Skal jeg konkurrere er det greit med et par til :) Og løp er jo vanvittig artig! Hmm... dette blei kanskje en del hunder allikevel det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om jeg kommer til og ble hundesamler, men disse rasen er blandt mine favoritter:

Border Collie.

Wheaten Terrier.

Belger (synes alle er like fine :) )

Også har jeg litt lyst på en kraftig hund også (de er jo bedårende da) Sånn som eks. bull terrier ..

Aussie er jo også blandt de, men tror kanskje de blir litt for mye hund :)

Jeg liker egentlig stor hunder best, men vis det skulle blitt en liten hund så har det blitt papillon eller sheltie. ;)

Sibirsk Husky, tror jeg det var. De er nyyydelige.. Men har ikke lest så mye hvordan de er, bare sett bilder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er typen til å ende opp som "hundesamler" selv. Jeg ser så utrolig mange fine hunder, er fascinert av mange forskjellige raser. Jeg er nesten misunnelig på folk som har en rase de liker, som holder seg til den og som ikke føler behov for å ha fler enn en om gangen. de må da ha en behagelig indre ro? Jeg vet om minst 10 raser jeg kunne tenke meg, og kan nesten ikke lese for mye heller for da blir jeg så gira :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde blitt en dyresamler hvis ikke sambo hadde satt ned foten :)

det jeg har mest lyst på er masse nuffer og mange eng bulldog+ en st bernhard, en harlequin gd(eller svart), en bullmastiff, en fransk bulldog, en leonberger, en bullterrier, en staff,am akita(verdens peneste hunder) det er sikkert mange flere, men kommer ikke på i farta. hihi.

ellers så vil jeg ha dverggeiter, noen skotske høylandsfe, noen telemarks kuer, noen lamaer, to shettiser og kanskje noen søte små høner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mange raser på ønskelista jeg. Sikkert mange raser jeg kunne drømt om, men bare noen få jeg ville hatt.

Når jeg har en kjempegodt betalt jobb, småbruk og Caravelle :P skal jeg ha:

- 2 Berger des Pyrenees a face rase

- 1 Labrador Retriever

- 1 Australian Cattledog

4 hunder hørtes utrolig mye ut. Jeg har liksom 3 som et absolutt maksimum jeg. Kanskje jeg skal ha noen høner og en ku også.

Elsker å drømme slik :)

Lista ser ikke slik ut lenger:

Når jeg har en kjempegodt betalt jobb, småbruk og Caravelle :P skal jeg ha:

- 2 Berger des Pyrenees a poil long (jeg er nå offisiellt sjarmert av dem også *sukk*)

- 1 Berger des Pyrenees a face rase

That's all. Drømmerasen(e) mine :)

Labbisen går ut selvom jeg kommer til å digge dem evig. Cattle Dog'en er fortsatt utrolig fin, men ikke helt min type hund.

Men altså pyrre finnes det noe vakrere? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt skapforelsket i BC og aussie, samt curly coated retriever, dvergpincher og JRT :) Men jeg har funnet lykken i labrador og det vi driver med (jaktprøver) så det blir nok heller flere labradorer i heimen. Mulig vi skal ha en dvergpincher eller JRT ved siden av som skal være samboern sin hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Bare spørr for nysgjerrighet, men du sier du har to hunder og gubben din har to ;

Ser dere ikke på hele flokken som deres hunder ?

Og er alle sammen og av samme rase ?

Eller er det litt sånn "din" og "min" hund ?!

Både og. Det er jo en flokk med hunder som deler hjem(med oss), men vi har hver våre hunder. Dvs at vi kan lufte hverandres hunder og "passe " dem, men vi trener aldri med dem vi ikke eier nei.

Om du forstår..

Vi har 3 schäfere og en border collie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg for tiden min vakre gamlemor som blir 10år den 18 April. Skulle så gjerne hatt med henne gjennom hele livet mitt.. Har også 4 minigriser, 3 dverggeiter m/2 killinger, 1 veldig hjemmekjær katt og 20 høner (mest dverg kochkin).

Hadde ponni, men det frister ikke igjen. Kunne ikke gå tur med bikkja uten at hun brøt seg ut og skulle være med.. :) Så litt snålt ut når begynnelsen på turen bestod av en lang armè av alle dyra som fulge etter. Heldigvis stoppet de etterhvert og bare katta ble med på hele runden.

Ellers vil jeg gjerne ha grand danois igjen. Ei tigret tispe..

Selvfølgelig ei aussietispe.. Helst blue merle

Må også ha en vokterhund.. Kanskje pyreneer eller tibetansk mastiff.

I virkeligheten får jeg kanskje tid til ny valp om et par år. Har en smårolling på straks ett og en på 2 1/2. :rolleyes: Men, men.. Er lov å drømme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg kan og bli en samler uten tvil men av hunderaser så står staffen høyt på lista,men etter en diskusjon med "elin og molly"så har jeg begynt å tenke mer på Groendael å i tillegg så vil jeg ha GD osv osv...Så jeg sier det bare,når jeg vinner i Lotto og ungene blir store da skal jeg ha alt jeg vil ha:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo fryktelig mye man kan ha lyst på, men etterhvert har jeg vel lært meg selv og tenke fornuftig og praktisk hehe... mynder er veldig greie og enkle og ha flere sammen :icon_clapping: Så blir nok og holde meg til bare disse myndene så lenge barna er små og fortsatt krever masse de også..

Så det vi kommer til og utvide familien med så snart vi har kommet i orden i noe eget hus med hage er :

1 Greyhound hannhund

Og en whippet til ( gjerne en tispe som forhåpentligvis er bra , så man kan bruke til utstilling og avl)

Ellers er jeg jo veldig begeistret for den irsk ulvehunden da, mannen er ikke like enige her, så spørs om jeg vil noen gang overbevist han om en slik kjempe, men man skal vel aldri si aldri :thumbs:

..............................................

Mer urealistiske ønsker er , og helst det mest ideele var hvis man bor slik til man har plass og kanskje litt avsides( da vil jeg hatt behov for en mer "vakt" hund, Da kunne jeg tenkt meg en av disse:

Boerboel ( favoritten)

Grand Danois

Bullmastiff

Korthåret st.bernhard

Og sånn ut fra det blå har jeg blitt fasinert av Aussie! må være pga alle flotte her inne :rolleyes:

Så vil ikke hatt en hel haug med hunder på en gang, iallefall ikke av disse store massive krevende rasene. Men blir nok og utvide flokken med et par mynder til innen de nærmeste årene :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...