Gå til innhold
Hundesonen.no

Min lille Sita :)


Cloudberry
 Share

Recommended Posts

Hjertet mitt blør for lillebisken nå om dagen.. For en måned siden eller så, fikk hun en skade i høyreøyet sitt. Enten har hun løpt i en kvist i skogen, eller så har hun hatt skikkelig uflaks i lek på et mopsetreff, jeg tror det siste sannsynligvis var årsaken. Uansett, dette oppdaget ikke vi før det hadde utviklet seg hornhinnebetennelse i øyet, da først viste hun at hun hadde vondt. Vi fikk dråper og salve og pleiet etter beste evne, og alt så kjempefint ut. Helt til tirsdags morgen, da hadde hun vondt igjen, og vi kunne skimte "betennelses-skygge" i øyet igjen. Vi dro til dyrlegen samme dag, som fortalte at såret i øyet grodde altfor dårlig. Han bestemte seg for å sy opp blinkhinna hennes for at øyet skulle få ro til å gro. Utenpå øyet har hun fått et lite plastdeksel, som holder de ytre øyelokkene lukket. Det var vondt for henne første døgnet, men hun er flink jente og klør ikke, så hun slipper skjermen. Men heldigvis kunne hun ikke brydd seg mindre om den skjermen, det er jo litt greit å vite.

Så nå har jeg altså ei lita frøken med et knapp-øye, og jeg har så vondt av henne! :) Hun skal ha det slik i 14 dager, så burde alt være i orden. Dyrlegen vår er øyespesialist, og sa det ser mye mer dramatisk ut enn det er, så jeg stoler på ham og håper at alt blir bra.

Midt oppi alt har vi begynt på kurs i grunnleggende konkurranselydighet. Kurset startet mandag, og jeg er littegranne usikker på om vi skal fortsette. Dyrlegen mente det bare var greit å holde henne aktiv og distrahert, men at det kanskje ble ubehagelig for henne å forholde seg til andre hunder siden hun bare har 50% syn nå.. Men vi var ute på skogstur med Therese og Ekko igår, og snuppa er omtrent som vanlig hun. Enda mer seg selv idag, hun lar seg ikke merke ved øyet i det hele tatt. Er litt usikker, men tror vi prøver oss på kurs på mandag og ser hvordan det går :lol: I mellomtiden prøøøver jeg å lære henne å plukke opp ting, men det synes hun er unødvendig å kunne :)

Fra tur i Kordalen utenfor Molde for et par uker siden:

PA170729JPG.jpg

Shakin' that ass!

PA170728JPG.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Siden sist har Sita fylt 3 år, og dagen ble feiret med så mye bringebær hun orket å spise fra buskene :lol:

Og vi deltok på lydighetskurset ifjor, men det har blitt litt lite trening. Ikke fordi Sita ikke liker det eller ikke får til, men fordi vi synes det er litt vanskelig, rett og slett. Vi har ikke så mye peil på lydighet, og når man blir skulet olmt på når man kommer på stevner for å titte med en mops, så blir det lite motivasjon gitt.. Og det er synd, for snuppa er faktisk ganske flink.

I sommer hadde hun enda en øyeinfeksjon, men bortsett fra det har hun vært en frisk og rask to-åring :P

Om en måned får vi hjem en liten pinschervalp, og det blir enormt spennende å se hvordan snuppa reagerer på det. Jeg tipper at hun blir super-fornærma til å begynne med, og etter det går over til å mene at hunden er til henne :lol: Hun kan være brysk mot valper og yngre tisper, men vi håper og tror dette skal gå fint. Hva slags forbilde hun vil bli i forhold til interaksjon med andre hunder derimot.. Valpen skal nok få lage seg egne erfaringer og meninger om det. Sita stakkar har hatt to veldig uerfarne eiere, og alle feilene vi har gjort ser vi først etterpå. Men til tross for det er hun ei flink og snill lita frøken, som jeg stadig vekk blir nyforelska i.. :lol:

Noen bilder av snuppa i høstsola for to uker siden, tatt av Hege Røkenes:

hegebilde_sita3.jpg

hegebilde_sita2.jpg

hegebilde_sita4.jpg

hegebilde_sita1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...