Gå til innhold
Hundesonen.no

Vinter varmedekken


MonicaT

Recommended Posts

Jeg skal kjøpe et nytt vinter varmedekken til bikkja

Har et varmedekken fra Jægerns som jeg er veldig fornøyd med, men trenger et nytt.

Har div tynne varmedekken, men trenger et som tåler -10/-15 grader og helst ikke med fleece innside, da snøen fester seg i dette

Bruksområde er når hunden går i kobbel i løs snøen/ pause, så det er viktig at mageplata ikke er slik at snøen kommer inn og blir liggende inn mot magen/bryskassa til hunden.

Det er det jeg synes er fint med Jægerens, at det ikke kommer snø inn mot magen/foran, siden denne har dobbel magespenne. Har hatt dårlig erfaring med de med vanlig/enkle magespenne, men de er kanskje blitt bedre med årene ?

Noen tips ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan det funker på større hunder men jeg har kjøpt et dogman-dekken i den minste størrelsen de har og det sitter utrolig godt over hele forparten på hunden. Mageplaten festes over ryggen med sterk borrelås så den kan man stramme inn så mye man vil og har man stor nok hund til å kunne stramme inn såppass at mageplaten ligger helt inntil huden på bikkja så tror jeg ikke snøen har sjangs til å komme seg inn. Emma er litt for lita og dekkenet litt for stort så snøen kommer (i SMÅ mengder) hvis hun hopper i dyp løs-snø men ellers holder den seg enda ute. Innsiden er av pustende stoff (ikke fleece)

Det skal mye til før et dogmandekken blir gjennomvått også.. Yttersiden er i sånn kraftig regntett stoff og fyllet er 200g polyester.. Ikke er de så dyre heller så man trenger ikke grave seg ned i hagen om det passer dårlig om man kjøper over nett

Kom til å tenke på at dogman reklamerer med at dekkenet skal holde kroppstemperaturen må bikkja helt ned i -20 grader. Vi brukte dekkenet når vi kjørte igjennom sverige og der var det opptil -15 og enda var bikkja god og varm under dekkenet når vi kom inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...